- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Z toho zadýmení bych se rozkašlal a měli by po komparsu.
Pokud pominu tento film, může mi někdo vysvětlit, proč se točí nové verze starých filmů? K čemu ty remaky slouží? Padesátkrát recyklovaný námět filmu už přece musí znechutit i toho nejzarytějšího fanouška originálu. Neříkám, že se všechny nepovedou, ale těch kvalitních je tak 5 %. Například jsem napočítal 9 verzí Psa baskervilského a pochybuju, že se ty pozdější verze uchytily lépe než ty předchozí. A teď se něco takového chystá i na můj oblíbený Nekonečný příběh. Přitom mám pocit, že se každý remake nemůže obejít bez výbuchů, sexy hereček a lidí létajících vzduchem. Jde vidět, že efekty předčí samotný příběh a že se točí už jen pro peníze.
Jsou prázdniny a tak mám víc času. Váš projev pane Jonáši, je projevem omezeného hlupáka.
My neumíme točit historické filmy, zejména z časů vzdálených. Kdysi to uměl nejlépe a asi nepřekonatelně František Vláčil, který filmem dokonce překonal literární předlohu, což je nevídané.
A obzvláště nebezpečnou historickou předlohou jsou národní hrdinové (někdy "hrdinové"), kolem nichž je neskutečné množství fabulovaného balastu obrozeneckého, prvorepublikového i nejedlovského. Sem patří i Hus. V dnešní době se sice dokážeme dívat kritičtěji a věcněji na minulost, ale u Husa to neplatí. To už spíše připustíme, že Žižka byl gauner, ale Husovu aureolu coby oběti kritiky katolické církve (ve skutečnosti byl upálen za něco úplně jiného) odmítáme opustit.
Ve spojení s režisérem Svobodou to bude další zbytečný film, byť pořád asi ještě o třídu výše než Babovřesky či Bony a klid II.
Vsude je narodni hrdina idealisovan a je to tak dobre. Je uplne mimo diskuzi fakt, ze Hus byl jednim z nasich nejvetsich lidi. S tim nic nenadela ani katolicka propaganda. Vavra nasadil latku hodne vysoko, uvidime, jak se s tim popasuji.
Bude chytrý jak rádio, 4%, vegetarián ... ale i tak zůstane hořlavý ...
A bude to podle dobových písemností, jak Jan Hus kritizoval hamižnost katolické církve a nebo jako všechno dneska - zkreslené?
Hus, sám katolík, sice kritizoval kupčení s odpustky, i když se toho kdys i sám účastnil. Pouštěl se do spolubratrů, často i nespravedlivě, neboť paušálně, ti ho samozřejmě neměli rádi. Ovšem to, co ho dostalo na hranici, nebyla kritika církve, nýbrž heretické, víceméně wyclifovské učení. Trval na svém i přes snahu některých účastníků kostnického koncilu mu vyjít vstříc, i přes osobní přesvědčování.
Paradoxem je, že soudní spor s církví inicioval sám Hus již o několik let dříve v Římě, v Konstanz bylo vlastně jen pokračování. Toť historické prameny.
To, co natočil Vávra, byl Lenin ve středověkém rouše. Kantůrková zase napsala romantickou fabulaci. A Svoboda, ukřivděný zastánce minulého režimu, kdysi skutečně dobrý režisér, tímto dílem rád rozvine svou dobře známou protikatolickou averzi.
Jak to točí Svoboda tak to bude stejná komunistická agitka jako od Vávry....A přitom byl Hus jen ožrala a kacíř....