Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na Žďársku spadl ultralight. Pilot neměl šanci, uhořel v troskách

U Křižanova na Žďársku se zřítilo ultralehké letadlo. Po dopadu na zem začalo hořet. Ve stroji zahynul jednasedmdesátiletý pilot. Havaroval, když tahal do vzduchu větroň. Pilot bezmotorového stroje se stihl včas odpojit a v pořádku přistál.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M10i79l16o24š 79K53o88l66m36a42n 6546663627372

I tak se to mohlo stát. Bylo to v blízkosti letiště a tak měli ještě malou výšku. Pilot kluzáku mohl buď úmyslně, nebo neúmyslně vypnout vlečné lano, které bývá 60m,to se při malé rychlosti zhouplo a mohlo za něco zachytit. Co by potom následovalo je jasné.

0/0
6.6.2014 23:02

Z24d17e84n43ě97k 21M62a17l73í66k 8394697563548

Moc letectví nerozumím, ale v 71 letech bych pomalu nepustil lidi ani do auta, natož do letadla!

+1/−2
6.6.2014 14:56

P29e61t86r 41M74i27c92h87a77l 2810974641842

To není o věku, ale o fyzickém a zdravotním stavu.

+3/0
6.6.2014 16:23

M40i45l85o20š 54K19o38l83m87a87n 6436723367982

A na motocykl jo ?

0/0
6.6.2014 22:29

M91i15l49o84s20l96a44v 46K73a54n22t90o45r43e35k 1389137451439

No nevím, která pomazaná hlava povolila s ULL dělat letecké práce. ULL jsou opravdu jen hobby stroje, i když jsou někdy omotorována  či přístrojově vybaveny lépe než letadla i .  Pokud to vezmu s nadsázkou je to obdobné, jakoby někdo povolil tahat trabantem kamiónový přívěs. ULL mají maximálně sníženou hmotnost, což se musí projevit na pevnosti draku

+1/0
6.6.2014 13:14

J36a31k71u87b 55Š83a59f27a70n40d73a 7525677471271

To není pravda. Pokud je letadlo na něco postaveno a výrobce povolí tak není důvod to nedělat.

S Trabantem také nemáte pravdu, Trabant klidně může přívěs tahat. Do určité hmotnosti. Tohle letadlo také určitě mělo nějaké omezení.

0/0
6.6.2014 13:20

V11í81t 38H95r87a67d50i92l 2714405961632

Neviděl bych to tak striktně... Záleží na povaze letiště, délce dráhy, sklonu... Pak taky jaký typ kluzáku se vleká. Myslím, že na spoustě letišť nemají špatné zkušenosti s vlekáním třeba Super Dimonou nebo Dynamicem... Navíc je to taky jedna z možných budoucností, protože Z526 tady taky nebudou na věky...

0/0
6.6.2014 13:20

J73a94r57o59m83i97r 39F10a76r29e27k 4922103607

Citace z aerowebu:

K vlekání lze použít pouze ULL, kterým byl vydán Typový průkaz LAA ČR a součástí typové certifikace je schválené vlečné zařízení.

Povoleni, respektive dodatek k predpisu vydal UCL.

0/0
6.6.2014 13:26

M78i73l16o10s11l53a53v 27K41a53n98t16o56r75e85k 1379987571589

Já se jen divím, že jsou letecké práce s ULL povoleny a s nikým diskutuji o tom, že na to není "štempl"

0/0
6.6.2014 14:12

J30a84r32o22m79i88r 54F38a46r49e80k 4642453957

No byl na to tlak ze strany LAA, nakonec dosli k nejake dohode... defakto to neni letecka prace - je to pro nekomercni provoz....

0/0
6.6.2014 14:20

J36a87r76o86m70i38r 52F19a55r62e14k 4602773517

Jeste kdyz s vratim k Vasemu puvodnimu prispevku, maximalne snizene hmotnosti bych se nebal, ale jde o jinou vec. ULL staci typova certifikace LAA, zatimco napriklad pro typove nejblizsi LSA uz musi byt certifikace od UCL, nebo spise EASA.

0/0
6.6.2014 14:32

P62e24t49r 30C69e44r78v74e55n60y 1353210565

slovenskej evektor ma nektery ultralighty delany na tahani

http://www.evektoraircraft.com/cs/letadla/eurostar-sl/vlekani-kluzaku

0/0
6.6.2014 13:32

V25í16t 76H59r87a63d20i29l 2864185501382

No zrovna eurostar... nevím.

0/0
6.6.2014 13:33

J28a15r20o39m68i17r 29F20a13r74e31k 4102603947

slovensky az tak moc nebude, spis slovacky :-)

0/0
6.6.2014 13:34

P11e27t61r 41C25e60r58v80e37n13y 1773120265

jo a ted musim premejslet proc sem si to splet s dynamicem :) uz to tak nejde :)

0/0
6.6.2014 13:40

J95a67r31o75m15i98r 90F50a39r67e45k 4852533157

Je patek odpoledne, to uz je mozne uplne cokoliv :-)

0/0
6.6.2014 13:52

H10a53n50u83š 76H98o92r61á91k 9671544926883

Pokud vim, letecky prace povoleny nejsou. Aerovlek ULL se taky neuctuje jako sluzba. Aerovleky ale povoleny jsou.

0/0
6.6.2014 14:18

M76a17r60t66i90n 32E52f80f98e26n11b69e53r71g58e26r 8553713545584

...pád na malé rychlosti..

0/0
6.6.2014 13:03

P86e29t11r 13G32a44r74d63o30ň 4226195213137

Svědek, který se prý "věnuje letectví" a domnívá se, že piloti UL sebou vozí padák a vyskakují z letadla 8-o se tomu letectví asi zas tak moc nevěnuje. Ty ultraligty totiž mají záchranný systém s padákem pro celé letadlo, který se vystřeluje raketou - na padáku se snese celé letadlo.

+1/0
6.6.2014 12:30

J61a60k83u29b 61Š82a56f72a50n67d74a 7385487891431

To ale neplatí obecně. Dříve to tak nebylo.

0/0
6.6.2014 13:21

V50í98t 31H43r30a19d89i86l 2584635671872

Nevím jak je to při vlekání pomoci UL, ale jinak je padák povinou výbavou při vlekání...

0/0
6.6.2014 13:26

H77a27n78u13š 91H57o50r20á96k 9411354196713

Zachranej system neni povinny, je doporucenej a jakoby se nezapocitava do hmotnosti letadla. Ale nic nebrani tomu mit pilotni padak, vsechno je pak dle predpisu. A nekdy neni nutnej ani ten.

0/0
6.6.2014 14:22

J11a63n 45Š61e36s73t83á53k 3408229309894

tak to jsem netušil, že větroně roztahují taky ultralighty, není to třeba při protivětru příliš velkej nápor?

0/0
6.6.2014 12:28

O75n89d93ř70e72j 34S65i93n93g78e54r 7717631827808

Není. Problém nastava pokud je pilot vetrone malo zkuseny a nedrzi se striktne za vlecnou.

0/0
6.6.2014 12:47

J96a79n 45Š18e72s22t71á29k 3548549359324

hm. díky

0/0
6.6.2014 13:36

V88í82t 43H46r15a57d23i25l 2664565491342

Při protivětru je to dobré... to spíš při startu s větrem v zádech může nastat problém při vlekání ULL. Záleží dost na váze větroně a pak co tam kdo provede... Pokud šel třeba z větroněm pod vrtulák a hodně ho natáhl tak je možné, že už to nedokázal přetlačit... Pak stačí aby se větroň vypnul a vlečná jde do pádu... :-(

+1/0
6.6.2014 13:23

J17a69n 25Š76e31s19t73á96k 3528929859734

to je vlastně fakt, i disk letí při protivětru líp

0/0
6.6.2014 13:37



Najdete na iDNES.cz