Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na Žďársku spadl ultralight. Pilot neměl šanci, uhořel v troskách

U Křižanova na Žďársku se zřítilo ultralehké letadlo. Po dopadu na zem začalo hořet. Ve stroji zahynul jednasedmdesátiletý pilot. Havaroval, když tahal do vzduchu větroň. Pilot bezmotorového stroje se stihl včas odpojit a v pořádku přistál.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M48i71l29o53š 86K28o72l44m35a28n 6776783267302

I tak se to mohlo stát. Bylo to v blízkosti letiště a tak měli ještě malou výšku. Pilot kluzáku mohl buď úmyslně, nebo neúmyslně vypnout vlečné lano, které bývá 60m,to se při malé rychlosti zhouplo a mohlo za něco zachytit. Co by potom následovalo je jasné.

0/0
6.6.2014 23:02

Z24d66e81n87ě64k 11M65a61l74í17k 8334217483648

Moc letectví nerozumím, ale v 71 letech bych pomalu nepustil lidi ani do auta, natož do letadla!

+1/−2
6.6.2014 14:56

P47e89t29r 19M28i56c44h17a29l 2740664101202

To není o věku, ale o fyzickém a zdravotním stavu.

+3/0
6.6.2014 16:23

M76i28l97o84š 59K63o75l82m49a19n 6156843367952

A na motocykl jo ?

0/0
6.6.2014 22:29

M85i96l21o29s74l79a17v 96K44a98n68t60o69r84e16k 1469167301649

No nevím, která pomazaná hlava povolila s ULL dělat letecké práce. ULL jsou opravdu jen hobby stroje, i když jsou někdy omotorována  či přístrojově vybaveny lépe než letadla i .  Pokud to vezmu s nadsázkou je to obdobné, jakoby někdo povolil tahat trabantem kamiónový přívěs. ULL mají maximálně sníženou hmotnost, což se musí projevit na pevnosti draku

+1/0
6.6.2014 13:14

J89a87k43u75b 32Š73a56f71a80n96d79a 7235337911591

To není pravda. Pokud je letadlo na něco postaveno a výrobce povolí tak není důvod to nedělat.

S Trabantem také nemáte pravdu, Trabant klidně může přívěs tahat. Do určité hmotnosti. Tohle letadlo také určitě mělo nějaké omezení.

0/0
6.6.2014 13:20

V57í20t 18H55r90a29d12i79l 2824985261982

Neviděl bych to tak striktně... Záleží na povaze letiště, délce dráhy, sklonu... Pak taky jaký typ kluzáku se vleká. Myslím, že na spoustě letišť nemají špatné zkušenosti s vlekáním třeba Super Dimonou nebo Dynamicem... Navíc je to taky jedna z možných budoucností, protože Z526 tady taky nebudou na věky...

0/0
6.6.2014 13:20

J92a89r76o12m13i83r 30F45a17r52e30k 4882553287

Citace z aerowebu:

K vlekání lze použít pouze ULL, kterým byl vydán Typový průkaz LAA ČR a součástí typové certifikace je schválené vlečné zařízení.

Povoleni, respektive dodatek k predpisu vydal UCL.

0/0
6.6.2014 13:26

M17i36l98o63s84l44a68v 20K37a94n38t59o39r45e86k 1189607751169

Já se jen divím, že jsou letecké práce s ULL povoleny a s nikým diskutuji o tom, že na to není "štempl"

0/0
6.6.2014 14:12

J74a62r81o14m93i76r 39F13a55r51e15k 4882293987

No byl na to tlak ze strany LAA, nakonec dosli k nejake dohode... defakto to neni letecka prace - je to pro nekomercni provoz....

0/0
6.6.2014 14:20

J72a21r75o80m28i24r 80F39a82r61e81k 4732523547

Jeste kdyz s vratim k Vasemu puvodnimu prispevku, maximalne snizene hmotnosti bych se nebal, ale jde o jinou vec. ULL staci typova certifikace LAA, zatimco napriklad pro typove nejblizsi LSA uz musi byt certifikace od UCL, nebo spise EASA.

0/0
6.6.2014 14:32

P84e58t98r 90C53e81r80v64e34n32y 1143860545

slovenskej evektor ma nektery ultralighty delany na tahani

http://www.evektoraircraft.com/cs/letadla/eurostar-sl/vlekani-kluzaku

0/0
6.6.2014 13:32

V40í22t 67H32r15a19d60i65l 2334205371422

No zrovna eurostar... nevím.

0/0
6.6.2014 13:33

J61a34r44o79m30i31r 30F34a84r28e95k 4522233457

slovensky az tak moc nebude, spis slovacky :-)

0/0
6.6.2014 13:34

P46e28t18r 85C53e75r40v68e50n27y 1253390755

jo a ted musim premejslet proc sem si to splet s dynamicem :) uz to tak nejde :)

0/0
6.6.2014 13:40

J64a91r87o60m47i71r 58F91a57r45e84k 4142103837

Je patek odpoledne, to uz je mozne uplne cokoliv :-)

0/0
6.6.2014 13:52

H62a69n22u25š 25H18o69r71á41k 9571464656603

Pokud vim, letecky prace povoleny nejsou. Aerovlek ULL se taky neuctuje jako sluzba. Aerovleky ale povoleny jsou.

0/0
6.6.2014 14:18

M11a92r83t27i63n 90E55f65f41e95n66b57e79r64g53e87r 8813333815534

...pád na malé rychlosti..

0/0
6.6.2014 13:03

P90e77t97r 37G11a10r30d16o91ň 4606405233807

Svědek, který se prý "věnuje letectví" a domnívá se, že piloti UL sebou vozí padák a vyskakují z letadla 8-o se tomu letectví asi zas tak moc nevěnuje. Ty ultraligty totiž mají záchranný systém s padákem pro celé letadlo, který se vystřeluje raketou - na padáku se snese celé letadlo.

+1/0
6.6.2014 12:30

J20a56k97u73b 28Š30a23f53a28n30d72a 7545667441531

To ale neplatí obecně. Dříve to tak nebylo.

0/0
6.6.2014 13:21

V26í82t 58H34r64a22d69i33l 2934555251622

Nevím jak je to při vlekání pomoci UL, ale jinak je padák povinou výbavou při vlekání...

0/0
6.6.2014 13:26

H69a48n73u80š 65H52o75r68á18k 9541244636123

Zachranej system neni povinny, je doporucenej a jakoby se nezapocitava do hmotnosti letadla. Ale nic nebrani tomu mit pilotni padak, vsechno je pak dle predpisu. A nekdy neni nutnej ani ten.

0/0
6.6.2014 14:22

J67a98n 72Š56e35s81t43á64k 3768899189114

tak to jsem netušil, že větroně roztahují taky ultralighty, není to třeba při protivětru příliš velkej nápor?

0/0
6.6.2014 12:28

O15n58d68ř50e32j 14S28i13n66g52e15r 7537491167128

Není. Problém nastava pokud je pilot vetrone malo zkuseny a nedrzi se striktne za vlecnou.

0/0
6.6.2014 12:47

J89a75n 44Š70e68s94t32á96k 3228959769674

hm. díky

0/0
6.6.2014 13:36

V72í80t 97H92r58a64d78i59l 2934175271842

Při protivětru je to dobré... to spíš při startu s větrem v zádech může nastat problém při vlekání ULL. Záleží dost na váze větroně a pak co tam kdo provede... Pokud šel třeba z větroněm pod vrtulák a hodně ho natáhl tak je možné, že už to nedokázal přetlačit... Pak stačí aby se větroň vypnul a vlečná jde do pádu... :-(

+1/0
6.6.2014 13:23

J50a95n 59Š44e25s93t28á17k 3288799529874

to je vlastně fakt, i disk letí při protivětru líp

0/0
6.6.2014 13:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.