- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Neriskující řidič při objíždění / předjíždění cyklisty nechá dostatečný boční odstup = cca minimálně 2 metry, jelikož nikdy neví, zda se dotyčný udrží v sedle a nespadne mu pod kola nebo se nebude vyhýbat kanálu, mršině apod. To znamená, že ve valné většině případů vybočí ze svého pruhu a dává blinkr - pokud je 'neprůhledný', mělo by to být pravidlo nejen podle zákona ale hlavně podle slušnosti.
Osobně v tomto případě raději nerespektuju plnou čáru (samozejmě za dodržení bezpečnosti). Výjimku dělám na křižovatce s odbočením vlevo a těsně před ní, neboť tam je blinkr kontraproduktivní - ale snažím se jet při středu vozovky, abych cyklistu neclonil dalšímu vozidlu.
Děkuji za pozornost :-)
Vy předjíždíte cyklistu na křižovatce?
Podle mne by reflexka nebo křiklavé oblečení mělo být dobrovolné, kolo by mělo být ze zákona vybaveno odrazkami a ty by měly ve dne (i v lese) stačit, při specifických situacích uvedených v zákoně má být kolo vybaveno i odpovídajícím osvětlením. Řidič by navíc měl jet tak rychle, aby stačil zabrzdit na vzdálenost, na kterou vidí. Pokud se stane nehoda, je to většinou díky porušení některé z uvedených věcí. Stačí jen dodržovat zákon (případně použít selský rozum) a je to v pohodě.
Kolo _je_ ze zákona vybaveno odrazkami (vpředu, vzadu a ve výpletu), za snížené viditelnosti světly (při veřejném osvětlení stačí vpředu blikačka). Že na to řada cyklistů i policie dlabou je jiná věc.
To kolo nemá žádná světla ani odrazky. Zavedl bych povinné celodenní svícení i pro cyklisty. Myslím že podobných nehod by bylo podstatně méně.
Zaprvé je to ilustrační snímek, zadruhé to už je trochu extrém.
Jezdím na kole hodně, po celé Evropě, ale jak se chovají řidiči tady v ČR, to je jedním slovem - dobytek. Jede rodinka táta vzadu, máma vpředu, děti mezi sebou, krčí se ještě za bílou čárou a ne! Ten dobytek prolítne tak tak že Vám neškrtne o řidítka. Dítě se může leknout a prů...r je na světě. V západních zemích řidič zpomalí a ujistí se, že Vás může bezpečně objet. Je to bohužel o těch 40 letech, kdy jsme zkrátka žili v totálním bordelu a základní výchova v nás prostě schází. Ach jo, přeju Vám všem mnoho bezpečných kilometrů ať už za volantem tak i v sedle kola. . . .
Já se jízdě po silnic s dítětem raději vyhýbám, když vidím, jak někteří lidé jezdí. Je to někdy doslova o kejhák.
Kolo za 30k a nemá na blikačky za pár stovek, a odrazky, popřípadě reflexní samolepky za pár korun?
No já radši na kole už jezdím pouze po chodnících, ono se stačí sledovat jaký jsou dneska řidiči, 70% nezvládá dávat blinkr když jede z pruhu do pruhu, někteří ho sice používají ale až když zatáčí, dále se stačí kouknout jaký jsou páni volantu, minimálně polovina má problém před obchodním domem zaparkovat rovně a do označeného jednoho parkovacího místa, to je vizitka dnešních řidičů, nevím kde je chyba, zda v autoškolách nebo v lidech
Po chodníku jezdit dle zákona nesmíte.Autoškola vás toho zas tak moc nenaučí.Spíše to bude v lidech a uspěchané době.
Jak se tak na to koukám, další nesmrtelnej a neviditelnej. Včera jsem taky pár takových potkal. Na sedlovce ani řídítkách ani stopa po montáži svítilny či blikaček. Paní doufám nebude mít tahanice kvůli tajtrlíkovi. Jestli to byl táta od rodiny, tak potěš koště... já když vyrážím na kole za šera mám reflexní prvky tedy zpravidla na sobě, ale tento mohl podlehnout iluzi, že v cca 5:30 je již světla dostatek
No, nechci nic říkat, ale v 5:30 JE světla dostatek (aniž bych se chtěl zastávat cyklistů, pár už jsem jich také potkal). Ale oni ani řidiči nestojí za moc. Před pár dny mne objížděla ženská a proč by zpomalovala, když v protisměru jelo auto, vzala to kolem mne tak 30 čísel od řidítek. Máme trochu málo informací.
Auto .. usmrtilo ... proč se z toho pořád vynechává člověk (v tomhle případě řidič)? Jestli to nemá vyvolávat dojem, že "se s těma autama musí něco udělat". U jiných věcí to zní na první poslech divně - nůž bodl, šroubovák zašrouboval ...
Je to hrozné, ale je na zvážení, jestli skutečně není vhodnější kola na silnice nepouštět a nechat ciklisty jezdit jen po cyklostezkách.
P/řeci jen česká republika není na Ciklisty na silnicích až tak zvyklá a přizpůsobená a kdyby se ke kolu přistupovalo jako k jakémukoli jinému sportu a né jako k dopravnímu prostředku, tak by sice cyklistická lobby prskala že nemůže jezdit "všude" ale zase by nedocházelo k takovýmhle zbytečným smrťákům a tak nějak mám pocit, že lidský život má větší hodnotu než to, zda můžu jet do práce na kole.
To je asi jako zakazat autum jezdit po jakychkoli jinych silnicich krome dalnic (vzdyt cesky ridic stejne mene nez 110 nejezdi...).
Ale ten vazne. O te nehode nevime zatim nic, ani ci to byla vina. Bohuzel chyby delaji obe strany. Cykliste jezdi nezodpovedne - bez reflexnich prvků, na silnici bez helmy (za to me tu cykliste ukamenuji, ale sam na kole taky jezdim a bez helmy ani 200m do obchodu nepojedu), pořádně nerozhlédnou, než vjedou do křižovatky (i kdyby měli mít přednost a byli na hlavni, za rozhlednuti nic nedaji). Na druhe strane pokud jede cyklista po silnici, jen maloktere auto ho predjede s dostatecnym odstupem (alespon ten metr), nedej boze aby muselo pred neprehlednym usekem zpomalit a jet za cyklistou. Dokud na ceskych silnicich nebude OHLEDUPLNOST ze vsech stran, tak se nehody budou dal stavat. Bohuzel pro cyklisty konci narozdil od ridicu takova nehoda vetsinou smrti nebo jinymi vaznymi nasledky. A na to by meli pamatovat jak ridici tak cykliste.