Diskuse k článku

Signalizace na přejezdu se po nehodě vypne a znovu spustí, ukázal test

Pokud dojde k dopravní nehodě na železničním přejezdu, může signalizace zmást případné svědky. Toto tvrzení expertů potvrdil pokus, který Drážní inspekce uspořádala v Chotěboři. Okamžitě po opuštění přejezdu světla zhasnou a rozblikají se až po pár minutách, když vlak v jeho blízkosti zůstane stát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J21a51n 52P74a80v36e87l96k91a 3407541434351

S přejezdy by se mělo něco dělat. Často stává, že na bílé světlo jede vlak, nebo spadnou závory bez světel. Taky si lidi myslí, že když nesvítí červené, znamená to, že vlak nepojede a ani se nerozhlížejí. K tomu všemu drážní inspekce, která má snahu místo prošetření všechno ututlat.

0/−1
24.4.2014 14:49

K26a33r42e18l 20N94o37v16á63č79e26k 5501595199386

A že naproti stáli řidiči? Zrovna o Velikonočním pondělí jsem zažil jednostrannou poruchu signalizace, naštěstí snad tu "správnou" (že se stálo, i když vlak nejel), z jednoho směru svítila pořád červená, z druhého směru ne. Vždyť stačí, aby se zanesl nějaký kontakt a jednou sepne, podruhé ne.

0/0
24.4.2014 11:58

M75i63c84h93a31l 80N49o18v13o25t29n47ý 2443300421

Ano, to je samozřejmě možné, i když velmi nepravděpodobné jelikož jsou použité relé I. kategorie a ty mají samočistící, nesvařitelné kontakty. Navíc se s tím v konstrukci přejezdu počítá, takže každé světlo jde přes vlastní kontakt, stejně tak i zvonek, to znamená že by musely nesepnout tři kontakty najednou a to je značně nepravděpodobné. Navíc v případě nesepnutí nějakého kontaktu už dojde k indikaci poruchy resp. nouzového stavu (u poruchy kontaktu zvonku).

 Relé, které určuje, jestli má výstražník blikat nebo ne uvažovat nemusíme, protože je to řešené tak, že světlo svítí v okamžiku, kdy je zapínací relé odpadlé, nesvítí pokud je přitažené. Takže nesepnutí toho relé naopak vyvolá výstrahu = bezpečnější stav.

Ten případ který popisujete většinou vznikne jiným způsobem - bývá to u přejezdu se závorami a tam každý výstražník bliká do té doby, než se závora u něj umístěná úplně zvedne a sepne koncový kontakt. Pokud ale z nějakého důvodu závora nedojde do koncové polohy, tak výstražník zůstane ve výstraze (a pozor, v takovém případě ta závora může opět ihned spadnout zpět, pokud do přejezdu vjede další vozidlo).

+1/0
24.4.2014 17:53

K71a83r50e34l 28N56o28v56á71č85e27k 5171575719356

Už je mi delší dobu divné, že by bylo tolik "blbců", kteří na přejezdech vjíždí pod vlaky a logicky mi z toho velké podezření, že občas nefunguje správně signalizace nebo závory a jen se to nedá dokázat. Navíc, když je signalizace zaplá nebo závory spadlé a někdo i tak jede, tak se pořádně rozhlíží. Vždyť to nesedí ani statisticky - pravděpodobnost srážky s vlakem.

0/0
24.4.2014 11:39

P34e30t26r 58N31o38v55o60t21n54y 3759242389912

Statisticky by spíš neseděla taková neprokazatelná poruchovost přejezdových zabezpečovacích zařízení.

0/0
24.4.2014 11:51

Ř89e57h91o84ř 30V18l42a98s35á90k 2804564171226

Jak počítáte "pravděpodobnost srážky s vlakem"?

+1/0
24.4.2014 11:55
Foto

Z18b14y72n91ě46k 76M90e97l31i85c97h14a25r 9325387795519

jel jsem přes tenhle přejezd asi 1000x a je fakt, že občas byla signalizace vypnutá (nebo nefungovala)... každopádně i při bílém blikání je potřeba se pečlivě rozhlédnout na obě strany

0/0
24.4.2014 10:31

K42a89r63e80l 38N35o31v36á62č91e34k 5941345769736

Tak se přihlašte jako svědek. Kdyby se dokázalo, že signalizace občas nefungují, začlo by se s tím něco dělat a zachránilo by to budoucí oběti. Navíc by dráhy musely vysolit pořádné odškodné tomu desetiletému klukovi.

0/0
24.4.2014 11:35
Foto

Z30b42y52n17ě80k 82M76e60l10i90c35h15a86r 9265917195699

nebyl jsem tam u té nehody a nemůžu dokázat, kdy a kolikrát jsem přes to přejížděl bez signalizace... nepamatuju se, jestli to bylo před 3 lety nebo před 20... každopádně znovu opakuju, že je potřeba se pořádně rozhlédnout

0/0
24.4.2014 12:20

T55o48m48a66š 52P40o78k77o50r65n83ý 6848655132963

Vzhledem k tomu, že stáří přejezdů je více než 30 let, tak buďme rádi, že vůbec občas zablikají. Stav mnoha přejezdů je naprosto triskní a jediné co je stále slyšet, že ČD nemá peníze.

+1/−7
24.4.2014 9:02

T18o34m82á82š 79B31e97n67d64a 4380639890127

ČD se SZDC nemá nic společného

+5/0
24.4.2014 9:03

D29a44v19i69d 81H64o48f 5843381170776

právě naopak, mají toho společného hodně

+1/0
24.4.2014 10:34

K11r72y39š39t27o92f 75L43a86n38í96k 1619420195395

jako ze se po nich prohaneji tryskace?

+1/0
24.4.2014 9:04

J48i56n80d83ř38i88c50h 75Š58k16o55p23e12k 4115631210795

ČD jsou přejezdy ukradený, proč by se starali o cizí majetek

+4/0
24.4.2014 9:13

V26í15t80ě17z91s68l50a70v 61L29a12c73i31n81a 5762596529

ANO bude líp.

0/−1
24.4.2014 9:34

P26e91t14r 53Š78v87a60r95c 2798338715790

Ono se teď blbě hodnotí funguje/nefunguje, když je na netu plno videí na kterých lidé ignorují i spuštěné závory - že by taky porucha?

+8/0
24.4.2014 8:56

J72i42n32d27ř26i44c37h 38Š31k56o87p39e22k 4755691480125

ano, porucha, ale na straně dotyčných řidičů

+6/0
24.4.2014 9:13

J36i33ř78í 62P58a84u71l 3166355477262

A toto už komentář nepotřebuje vůbec. Stalo se před pár dny. http://www.denik.cz/galerie/smrti-na-kolejich-muz-unikl-o-vlasek.html?mm=5190738

0/0
24.4.2014 9:32

P29e20t21r 44N77o90v88o85t78n56y 3149462489312

On chtěl pod ten vlak vběhnout, akorát si to blbě spočítal.

0/0
24.4.2014 9:45

M30a68r13t73i41n 13C28e22r93v53e98n92y 2263238576608

A skoda, ze se mu to nepovedlo, ikdyz pak by mi bylo lito cestujicich, jelikoz fira musi bohuzel po nehode zastavit.

0/0
24.4.2014 11:45
Foto

M20a90r96t20i18n 21K44l52u61m31p86a82r 5686548317854

Já hlavně nechápu, co se asi tak honilo hlavou tomu chlapovi, když vjel na přejezd, u kterého z opačné strany stály jiné automobily.

+9/0
24.4.2014 8:39

P39e41t38r 25P68r42u93s 7447975179252

Naraznik.

+3/0
24.4.2014 9:44

P67e44t84r 73N74o38v28o46t23n49y 3389222199332

To až potom.

0/0
24.4.2014 10:36

E59l22i20š25k45a 52K49u31č23e62r84o84v41á 7909762953613

"začátečník - chcípl mu motor?" auta můžou stát z různých důvodů.

0/0
24.4.2014 10:25

A22l11o95i76s 18S75t56a21r53ý 3509189177452

Řekl bych, že článek je blbě napsaný. To co se v popisovaném případě vypne není signalizace, ale výstražná světla. Kdyby se vypla signalizace (což může být i modré světlo), tak by to asi bylo úplně blbě, ne?

+1/−1
24.4.2014 8:34

J11i28n28d90ř18i29c83h 28Š62k63o75p45e31k 4325881880965

neznám řešený přejezd, ale nemálo přejezdů má pouze červená výstražná světla, modré nikoli. Pak tvrzení v článku sedí.

+2/−1
24.4.2014 9:16

A36l68o27i87s 25S20t22a56r51ý 3469629147902

To sice ano, ale když si pustíte video, tak uvidíte, že zrovna u tohoto případu je modré světlo přítomno. A ostatně i drážní pracovník na konci správně mluví o zapnutí do výstražného stavu, nikoli o zapnutí signalizace jako takové.

+1/0
24.4.2014 9:32

P12e40t23r 76N60o65v65o49t81n57y 3229432589462

Asi myslí výstražnou signalizaci. Ta pozitivní(bílé přerušované světlo) nemůže být v době, kdy je v obvodu přejezdu vlak, vůbec v činosti.

0/0
24.4.2014 9:48

A30l40o86i52s 67S31t55a24r48ý 3899579847182

Pak by se ale ani v době, kdy je "v obvodu přejezdu vlak", neměla vypnout výstražná signalizace. Což by ovšem zcela popíralo smysl článku i celého demonstrativního pokusu. A podle mých zkušeností z několika přejezdů se výstražný signál vypne a modré světlo zapne, už když je vlak nedaleko za přejezdem (rozhodně výrazně méně než v článku zmiňovaných 250 metrů).

0/0
24.4.2014 10:18

P16e44t66r 82N30o24v70o61t44n32y 3539702329322

Výstražná signalizace se vypne v okamžiku, kdy vlak sjede z přejezdu(záleží, kde jsou přesně styky KO nebo počítače náprav). Pozitivka by měla začít blikat, až když vlak opustí úplně vzdalovací úsek. Ale asi je v tom norma tak měkká, že povoluje přejít do pozitivní signalizace ihned, každopádně to podle mě popírá smysl pozitivní signalizace.

0/0
24.4.2014 10:26

A56l53o21i14s 53S66t72a91r25ý 3649929947812

Proč by? Ten vlak snad nezačne náhle couvat, vzdaluje se pryč od přejezdu, tak proč by už v tom okamžiku nemohla svítít pozitivní signalizce? A podle mých zkušeností bílé světlo opravdu začne blikat, jakmile zmizí červené.

Jinak právě kvůli těmhle úvahám jsem napsal původní příspěvek. Z prvního přečtení článku mi nebylo úplně jasné, co že to mate ty případné svědky a proč si myslí, že signalizace nefungovala. Napřed (podle toho, jak je článek napsán) jsem si myslel, že to je opravdu proto, že tam je hluché místo, kdy nesvítí ani červené, ani bílé světlo (což ovšem odporuje mým zkušenostem). Ale pak mi došlo, že to zmatení pochází z toho, že se po určité době opět zapne výstražné znamení, protože vlak zůstal stát za přejezdem. A to je zřejmě důvod, proč si svědci myslí, že nefungovalo ani před tím, když se zaplo "až" teď.

0/0
24.4.2014 10:42

P44e87t91r 32N29o75v57o59t15n25y 3749902289862

Za zcela normálních okolností se vlak vzdaluje. Pozitivní signalizace by však měla vyloučit i "nenormální" okolnosti. Ale údajně stačí, když se odjíždějící vlak schová za návěstidlo alespoň 60 m od přejezdu a pozitivní signalizace se může spustit. Takže někdy skutečně nemusí dojít k anulaci přejezdu úplným opuštěním vzdalovacího úseku.

0/0
24.4.2014 11:09

P84e84t18r 43N81o44v97o98t69n37y 3859132289442

"Hluché místo", kdy je PZZ v anulaci, uvidíte na většině přejezdů z pozitivní signalizací.

0/0
24.4.2014 11:11

J23o29s12e88f 35N41o35v73á52k 7980332940741

Proste chybu signalizace neprizname a neprizname. Prece nebudeme nikomu nic platit.

+3/−19
24.4.2014 8:03

V72á51c38l45a23v 35M78a87i17x16n30e21r 7605820455271

Pozor .. I když by signalizace neblikala, tak je vina stejne na ridici, protoze se ma rozhlednout ... jedine pokud by singalizace blikala bile, pak by to byla chyba signalizace!!!

+10/−2
24.4.2014 8:04

T63o46m25a56š 23P46o84k22o84r64n85ý 6618205422183

Jsou přejezdy, a není jich málo, kde máte zajištěnou viditelnost do obou stran až v okamžiku kdy na ně vjedete. Takže Vám nezbývá nic jiného než se na to zabezpečovací zařízení spolehnout.

+4/0
24.4.2014 9:04

E19l85i69š35k56a 41K90u71č77e49r55o15v22á 7809762743583

bohužel je to tak.

0/0
24.4.2014 10:26

E89d56a 88D62r18á47b60e35k 7659252603577

tak tam už ale vůbec nesmíte vjet, když tam nevidíte

+2/0
24.4.2014 10:38

J48a27n 77S73l97o21v35í89k 3569887850718

Na takových nepřehledných přejezdech je tomu uzpůsobena i rychlost vlaku, třeba na pouhých 20. Jenže i dvacítka je pro malý motoráček neubrzditelná rychlost, takže nezbývá než věřit bílému světlu a pro jistotu stáhnout okénko a chvilku poslouchat...

0/0
24.4.2014 12:31

Ř74e47h17o67ř 40V72l41a18s89á37k 2704634531556

Ale zbývá. Můžete vyslat poučenou osobu, aby Vám ukazovala. ;-D

0/0
24.4.2014 11:54

P11a48v18e10l 89N25o40v23á39k 9327766417237

Přesně, nebo - přijedu k přejezdu, počkám 20 minut a když nic nejde, znamená to, že je bezpečný a prostě přefrčím  ;-D

0/0
24.4.2014 12:56

V68í51t83ě11z11s69l26a87v 69L40a92c93i91n83a 5512666209

Proč by měli přiznávat něco, co evidentně není pravda?

+8/0
24.4.2014 8:06

T55o23m30á52š 20B85e80n56d97a 4690409600177

Tak to prr...přejezdy jsou jištěny tak jako nic...v každém světle je dvouvlaknova žárovka a jak mile jedno vlákno praskne, ihjed o tom ví správce v daném úseku a pokud praskne i druhé vlákno tak se přejezd přepne do nouzového režimu, takže vlaky jezdí krokem a houkaji.

To spozdeni je jasne- před i za přejezdem jsou počítače náprav, aby auta nemuseli stát tak dlouho, takže jak mile poslední dvoukoli opustí přejezd, signalizace se vypne.

+8/0
24.4.2014 8:15
Foto

P84a89v98e58l 71P65o16k36o69r92n36ý 2666404170252

Mě se stalo, že jsem jednou dlouhý nákladní vlak uviděl až na poslední chvíli. Byla noc a vánice, výstražná světla nebyla přes sníh vidět, ony jsou kryté a ten kryt držel sníh, v autě nebylo nic slyšet a na boku vagonů nejsou žádná světla! A měl jsem tlumené světla. Tedy hlavní zásada, když někam nevidíš, nemůžeš tam jet.

+7/0
24.4.2014 8:44

J15a96n 40K87ř55í28ž 6755633205708

RvRvRv

0/0
24.4.2014 8:18
Foto

M64a12r53t12i10n 85K36l61u54m12p94a43r 5226848607834

Drážní inspekce se SŽDC zhola nic společného a rozhodně tato instituce nikomu nic neplatí. Pouze vyšetřuje nehody. Fascinují mě lidé, kteří zcela vědomě ignorují technická data a svědectví jim se nehodící a zatvrzele se upnou na jedno okrajové antisystémové tvrzení a svědectví a to podporují a vše ostatní označují za podvod nebo rovnou komplot. Pan Vodička není jediný svědek pane Novák, ostatní řidiči výstrahu viděli a zastavili.

+10/0
24.4.2014 8:43

J84i30n93d84ř78i78c65h 51Š10k38o51p14e88k 4185361870875

každý přejezd nemusí mít světelnou signalizaci. chování v takovém případě přibližuje zákon o provozu na pozemních komunikací

0/0
24.4.2014 9:17

V22í11t14ě81z66s92l49a39v 77L61a23c19i63n28a 5132946449

Lidská paměť je hodně nespolehlivá.

+1/0
24.4.2014 8:00
Foto

P90a43v26e85l 78P85o46k11o12r70n44ý 2326724460752

Spíše připomnenout řidičům, že přes přejezd se jezdí při neblikajícím světle 30 km/hod a při blikajícím 50 km/hod. A že když světlo nebliká, neznamená to jen poruchu, ale i upozornění, že na přejezd může vjet například vagon při posunování na blízkém nádraží.

+4/0
24.4.2014 7:59

V16í54t10ě83z56s12l28a36v 53L54a11c26i51n42a 5452206489

První věta OK, druhá už ne. I když tam má vjet posun, musí být přejezd v činnosti nebo musí být auta zastaveny drážním zaměstnancem. ( Což ale neruší povinnosti řidiče podle 1. věty.)

+2/0
24.4.2014 8:05



Najdete na iDNES.cz