Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Signalizace na přejezdu se po nehodě vypne a znovu spustí, ukázal test

Pokud dojde k dopravní nehodě na železničním přejezdu, může signalizace zmást případné svědky. Toto tvrzení expertů potvrdil pokus, který Drážní inspekce uspořádala v Chotěboři. Okamžitě po opuštění přejezdu světla zhasnou a rozblikají se až po pár minutách, když vlak v jeho blízkosti zůstane stát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J75a96n 41P24a48v30e97l72k62a 3417311974301

S přejezdy by se mělo něco dělat. Často stává, že na bílé světlo jede vlak, nebo spadnou závory bez světel. Taky si lidi myslí, že když nesvítí červené, znamená to, že vlak nepojede a ani se nerozhlížejí. K tomu všemu drážní inspekce, která má snahu místo prošetření všechno ututlat.

0/−1
24.4.2014 14:49

K45a45r85e42l 15N24o53v47á67č98e81k 5221945509636

A že naproti stáli řidiči? Zrovna o Velikonočním pondělí jsem zažil jednostrannou poruchu signalizace, naštěstí snad tu "správnou" (že se stálo, i když vlak nejel), z jednoho směru svítila pořád červená, z druhého směru ne. Vždyť stačí, aby se zanesl nějaký kontakt a jednou sepne, podruhé ne.

0/0
24.4.2014 11:58

M39i20c62h96a51l 38N88o68v33o54t36n42ý 2103580601

Ano, to je samozřejmě možné, i když velmi nepravděpodobné jelikož jsou použité relé I. kategorie a ty mají samočistící, nesvařitelné kontakty. Navíc se s tím v konstrukci přejezdu počítá, takže každé světlo jde přes vlastní kontakt, stejně tak i zvonek, to znamená že by musely nesepnout tři kontakty najednou a to je značně nepravděpodobné. Navíc v případě nesepnutí nějakého kontaktu už dojde k indikaci poruchy resp. nouzového stavu (u poruchy kontaktu zvonku).

 Relé, které určuje, jestli má výstražník blikat nebo ne uvažovat nemusíme, protože je to řešené tak, že světlo svítí v okamžiku, kdy je zapínací relé odpadlé, nesvítí pokud je přitažené. Takže nesepnutí toho relé naopak vyvolá výstrahu = bezpečnější stav.

Ten případ který popisujete většinou vznikne jiným způsobem - bývá to u přejezdu se závorami a tam každý výstražník bliká do té doby, než se závora u něj umístěná úplně zvedne a sepne koncový kontakt. Pokud ale z nějakého důvodu závora nedojde do koncové polohy, tak výstražník zůstane ve výstraze (a pozor, v takovém případě ta závora může opět ihned spadnout zpět, pokud do přejezdu vjede další vozidlo).

+1/0
24.4.2014 17:53

K87a74r89e62l 29N82o93v62á67č23e32k 5271795569776

Už je mi delší dobu divné, že by bylo tolik "blbců", kteří na přejezdech vjíždí pod vlaky a logicky mi z toho velké podezření, že občas nefunguje správně signalizace nebo závory a jen se to nedá dokázat. Navíc, když je signalizace zaplá nebo závory spadlé a někdo i tak jede, tak se pořádně rozhlíží. Vždyť to nesedí ani statisticky - pravděpodobnost srážky s vlakem.

0/0
24.4.2014 11:39

P83e38t66r 11N31o33v52o61t73n74y 3199132859832

Statisticky by spíš neseděla taková neprokazatelná poruchovost přejezdových zabezpečovacích zařízení.

0/0
24.4.2014 11:51

Ř54e36h77o57ř 15V79l97a27s42á81k 2494174921816

Jak počítáte "pravděpodobnost srážky s vlakem"?

+1/0
24.4.2014 11:55
Foto

Z50b72y53n59ě12k 32M33e12l88i48c84h84a77r 9705147785739

jel jsem přes tenhle přejezd asi 1000x a je fakt, že občas byla signalizace vypnutá (nebo nefungovala)... každopádně i při bílém blikání je potřeba se pečlivě rozhlédnout na obě strany

0/0
24.4.2014 10:31

K55a25r15e62l 43N33o98v47á73č37e76k 5451845609576

Tak se přihlašte jako svědek. Kdyby se dokázalo, že signalizace občas nefungují, začlo by se s tím něco dělat a zachránilo by to budoucí oběti. Navíc by dráhy musely vysolit pořádné odškodné tomu desetiletému klukovi.

0/0
24.4.2014 11:35
Foto

Z79b91y59n50ě51k 16M23e47l97i68c58h16a53r 9355157515129

nebyl jsem tam u té nehody a nemůžu dokázat, kdy a kolikrát jsem přes to přejížděl bez signalizace... nepamatuju se, jestli to bylo před 3 lety nebo před 20... každopádně znovu opakuju, že je potřeba se pořádně rozhlédnout

0/0
24.4.2014 12:20

T36o29m16a82š 92P43o75k45o76r24n27ý 6718755322953

Vzhledem k tomu, že stáří přejezdů je více než 30 let, tak buďme rádi, že vůbec občas zablikají. Stav mnoha přejezdů je naprosto triskní a jediné co je stále slyšet, že ČD nemá peníze.

+1/−7
24.4.2014 9:02

T87o43m43á71š 57B65e79n15d96a 4180619360387

ČD se SZDC nemá nic společného

+5/0
24.4.2014 9:03

D81a96v21i53d 31H92o51f 5503831210126

právě naopak, mají toho společného hodně

+1/0
24.4.2014 10:34

K76r42y78š74t83o27f 58L64a35n85í58k 1869550105535

jako ze se po nich prohaneji tryskace?

+1/0
24.4.2014 9:04

J92i74n92d77ř11i95c32h 32Š23k82o72p75e86k 4635291280555

ČD jsou přejezdy ukradený, proč by se starali o cizí majetek

+4/0
24.4.2014 9:13

V64í67t86ě39z17s25l78a20v 59L73a79c37i37n13a 5452596529

ANO bude líp.

0/−1
24.4.2014 9:34

P91e54t28r 61Š96v29a14r65c 2908218635970

Ono se teď blbě hodnotí funguje/nefunguje, když je na netu plno videí na kterých lidé ignorují i spuštěné závory - že by taky porucha?

+8/0
24.4.2014 8:56

J12i98n67d97ř28i79c39h 31Š42k43o10p22e49k 4725911850715

ano, porucha, ale na straně dotyčných řidičů

+6/0
24.4.2014 9:13

J70i89ř27í 56P35a65u10l 3246895727552

A toto už komentář nepotřebuje vůbec. Stalo se před pár dny. http://www.denik.cz/galerie/smrti-na-kolejich-muz-unikl-o-vlasek.html?mm=5190738

0/0
24.4.2014 9:32

P33e41t14r 25N20o21v40o93t50n16y 3939692459472

On chtěl pod ten vlak vběhnout, akorát si to blbě spočítal.

0/0
24.4.2014 9:45

M13a28r61t42i88n 36C38e85r18v64e55n62y 2833228366228

A skoda, ze se mu to nepovedlo, ikdyz pak by mi bylo lito cestujicich, jelikoz fira musi bohuzel po nehode zastavit.

0/0
24.4.2014 11:45
Foto

M74a86r74t23i20n 31K13l16u71m42p78a32r 5506348667704

Já hlavně nechápu, co se asi tak honilo hlavou tomu chlapovi, když vjel na přejezd, u kterého z opačné strany stály jiné automobily.

+9/0
24.4.2014 8:39

P64e24t46r 38P71r37u80s 7187105709562

Naraznik.

+3/0
24.4.2014 9:44

P91e88t96r 46N52o29v37o95t72n66y 3389752709492

To až potom.

0/0
24.4.2014 10:36

E39l91i64š69k66a 30K93u28č26e89r55o41v27á 7219142403813

"začátečník - chcípl mu motor?" auta můžou stát z různých důvodů.

0/0
24.4.2014 10:25

A33l22o83i59s 86S43t46a15r65ý 3219589957312

Řekl bych, že článek je blbě napsaný. To co se v popisovaném případě vypne není signalizace, ale výstražná světla. Kdyby se vypla signalizace (což může být i modré světlo), tak by to asi bylo úplně blbě, ne?

+1/−1
24.4.2014 8:34

J35i32n80d68ř15i17c85h 88Š83k79o11p60e70k 4845421220465

neznám řešený přejezd, ale nemálo přejezdů má pouze červená výstražná světla, modré nikoli. Pak tvrzení v článku sedí.

+2/−1
24.4.2014 9:16

A13l82o87i16s 51S41t33a43r73ý 3809159727442

To sice ano, ale když si pustíte video, tak uvidíte, že zrovna u tohoto případu je modré světlo přítomno. A ostatně i drážní pracovník na konci správně mluví o zapnutí do výstražného stavu, nikoli o zapnutí signalizace jako takové.

+1/0
24.4.2014 9:32

P94e71t46r 57N84o48v54o38t37n33y 3389312619372

Asi myslí výstražnou signalizaci. Ta pozitivní(bílé přerušované světlo) nemůže být v době, kdy je v obvodu přejezdu vlak, vůbec v činosti.

0/0
24.4.2014 9:48

A51l47o49i40s 63S27t58a68r27ý 3719869617502

Pak by se ale ani v době, kdy je "v obvodu přejezdu vlak", neměla vypnout výstražná signalizace. Což by ovšem zcela popíralo smysl článku i celého demonstrativního pokusu. A podle mých zkušeností z několika přejezdů se výstražný signál vypne a modré světlo zapne, už když je vlak nedaleko za přejezdem (rozhodně výrazně méně než v článku zmiňovaných 250 metrů).

0/0
24.4.2014 10:18

P74e94t69r 22N23o52v35o94t61n15y 3429562189822

Výstražná signalizace se vypne v okamžiku, kdy vlak sjede z přejezdu(záleží, kde jsou přesně styky KO nebo počítače náprav). Pozitivka by měla začít blikat, až když vlak opustí úplně vzdalovací úsek. Ale asi je v tom norma tak měkká, že povoluje přejít do pozitivní signalizace ihned, každopádně to podle mě popírá smysl pozitivní signalizace.

0/0
24.4.2014 10:26

A25l50o54i46s 68S12t10a69r26ý 3249219877112

Proč by? Ten vlak snad nezačne náhle couvat, vzdaluje se pryč od přejezdu, tak proč by už v tom okamžiku nemohla svítít pozitivní signalizce? A podle mých zkušeností bílé světlo opravdu začne blikat, jakmile zmizí červené.

Jinak právě kvůli těmhle úvahám jsem napsal původní příspěvek. Z prvního přečtení článku mi nebylo úplně jasné, co že to mate ty případné svědky a proč si myslí, že signalizace nefungovala. Napřed (podle toho, jak je článek napsán) jsem si myslel, že to je opravdu proto, že tam je hluché místo, kdy nesvítí ani červené, ani bílé světlo (což ovšem odporuje mým zkušenostem). Ale pak mi došlo, že to zmatení pochází z toho, že se po určité době opět zapne výstražné znamení, protože vlak zůstal stát za přejezdem. A to je zřejmě důvod, proč si svědci myslí, že nefungovalo ani před tím, když se zaplo "až" teď.

0/0
24.4.2014 10:42

P56e43t30r 70N61o24v35o40t84n11y 3389752259292

Za zcela normálních okolností se vlak vzdaluje. Pozitivní signalizace by však měla vyloučit i "nenormální" okolnosti. Ale údajně stačí, když se odjíždějící vlak schová za návěstidlo alespoň 60 m od přejezdu a pozitivní signalizace se může spustit. Takže někdy skutečně nemusí dojít k anulaci přejezdu úplným opuštěním vzdalovacího úseku.

0/0
24.4.2014 11:09

P42e63t33r 88N18o79v89o65t26n12y 3709462399862

"Hluché místo", kdy je PZZ v anulaci, uvidíte na většině přejezdů z pozitivní signalizací.

0/0
24.4.2014 11:11

J93o22s78e92f 81N73o79v36á73k 7570542780161

Proste chybu signalizace neprizname a neprizname. Prece nebudeme nikomu nic platit.

+3/−19
24.4.2014 8:03

V10á31c74l13a14v 78M21a60i46x34n54e71r 7975850955901

Pozor .. I když by signalizace neblikala, tak je vina stejne na ridici, protoze se ma rozhlednout ... jedine pokud by singalizace blikala bile, pak by to byla chyba signalizace!!!

+10/−2
24.4.2014 8:04

T83o67m11a56š 47P13o37k58o49r50n70ý 6348635572323

Jsou přejezdy, a není jich málo, kde máte zajištěnou viditelnost do obou stran až v okamžiku kdy na ně vjedete. Takže Vám nezbývá nic jiného než se na to zabezpečovací zařízení spolehnout.

+4/0
24.4.2014 9:04

E66l42i75š84k86a 15K51u34č21e83r25o94v36á 7819112973153

bohužel je to tak.

0/0
24.4.2014 10:26

E78d78a 36D53r27á30b65e59k 7599502493567

tak tam už ale vůbec nesmíte vjet, když tam nevidíte

+2/0
24.4.2014 10:38

J55a53n 27S69l48o67v65í56k 3619847160688

Na takových nepřehledných přejezdech je tomu uzpůsobena i rychlost vlaku, třeba na pouhých 20. Jenže i dvacítka je pro malý motoráček neubrzditelná rychlost, takže nezbývá než věřit bílému světlu a pro jistotu stáhnout okénko a chvilku poslouchat...

0/0
24.4.2014 12:31

Ř71e74h74o45ř 15V32l78a70s23á27k 2174424901726

Ale zbývá. Můžete vyslat poučenou osobu, aby Vám ukazovala. ;-D

0/0
24.4.2014 11:54

P16a91v35e38l 40N60o33v63á71k 9267586487737

Přesně, nebo - přijedu k přejezdu, počkám 20 minut a když nic nejde, znamená to, že je bezpečný a prostě přefrčím  ;-D

0/0
24.4.2014 12:56

V95í94t39ě42z13s13l89a48v 93L50a94c45i42n43a 5172656829

Proč by měli přiznávat něco, co evidentně není pravda?

+8/0
24.4.2014 8:06

T46o35m43á20š 36B14e33n96d22a 4890199330117

Tak to prr...přejezdy jsou jištěny tak jako nic...v každém světle je dvouvlaknova žárovka a jak mile jedno vlákno praskne, ihjed o tom ví správce v daném úseku a pokud praskne i druhé vlákno tak se přejezd přepne do nouzového režimu, takže vlaky jezdí krokem a houkaji.

To spozdeni je jasne- před i za přejezdem jsou počítače náprav, aby auta nemuseli stát tak dlouho, takže jak mile poslední dvoukoli opustí přejezd, signalizace se vypne.

+8/0
24.4.2014 8:15
Foto

P77a50v75e88l 75P66o32k78o22r90n94ý 2366734580282

Mě se stalo, že jsem jednou dlouhý nákladní vlak uviděl až na poslední chvíli. Byla noc a vánice, výstražná světla nebyla přes sníh vidět, ony jsou kryté a ten kryt držel sníh, v autě nebylo nic slyšet a na boku vagonů nejsou žádná světla! A měl jsem tlumené světla. Tedy hlavní zásada, když někam nevidíš, nemůžeš tam jet.

+7/0
24.4.2014 8:44

J72a57n 24K96ř30í61ž 6885533255758

RvRvRv

0/0
24.4.2014 8:18
Foto

M82a14r29t19i12n 34K49l72u15m74p37a22r 5636308257694

Drážní inspekce se SŽDC zhola nic společného a rozhodně tato instituce nikomu nic neplatí. Pouze vyšetřuje nehody. Fascinují mě lidé, kteří zcela vědomě ignorují technická data a svědectví jim se nehodící a zatvrzele se upnou na jedno okrajové antisystémové tvrzení a svědectví a to podporují a vše ostatní označují za podvod nebo rovnou komplot. Pan Vodička není jediný svědek pane Novák, ostatní řidiči výstrahu viděli a zastavili.

+10/0
24.4.2014 8:43

J55i72n75d24ř47i78c89h 35Š76k60o11p65e18k 4345931460555

každý přejezd nemusí mít světelnou signalizaci. chování v takovém případě přibližuje zákon o provozu na pozemních komunikací

0/0
24.4.2014 9:17

V79í73t42ě82z16s17l26a67v 23L19a37c13i13n11a 5502306159

Lidská paměť je hodně nespolehlivá.

+1/0
24.4.2014 8:00
Foto

P19a63v88e97l 32P12o63k11o76r39n13ý 2266344100942

Spíše připomnenout řidičům, že přes přejezd se jezdí při neblikajícím světle 30 km/hod a při blikajícím 50 km/hod. A že když světlo nebliká, neznamená to jen poruchu, ale i upozornění, že na přejezd může vjet například vagon při posunování na blízkém nádraží.

+4/0
24.4.2014 7:59

V39í57t23ě97z11s41l62a47v 21L44a77c48i14n71a 5462906119

První věta OK, druhá už ne. I když tam má vjet posun, musí být přejezd v činnosti nebo musí být auta zastaveny drážním zaměstnancem. ( Což ale neruší povinnosti řidiče podle 1. věty.)

+2/0
24.4.2014 8:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.