Diskuze

V Třebíči začala stavba terminálu, změny čekají i trať Brno - Jihlava

Město s památkami UNESCO bude mít dopravní terminál. Bude to největší změna za posledních padesát let, co se týká veřejné dopravy v Třebíči.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

CIT ON: " U třetí koleje má být ostrovní, částečně zastřešené nástupiště s podchodem, novými výhybkami a informačními displeji." CIT OFF Kde se na nástupišti dají najít výhybky?

CIT ON "Bude sloužit hlavně zastavování rychlíků a i ono by mělo být díky výtahu bezbariérové." CIT OFF Anebo jinak - nástupiště KVŮLI PODCHODU nebude bezbariérové, ale následně "díky výtahu" teoreticky bezbariérové bude. Praktická bezbariérovost bude záviset na funkčnosti výtahu, která na nádražích nebývá valná (nikde nenajdete častěji porouchané výtahy než na nádražích).

CIT ON: "SŽDC už se připravuje na rozsáhlou opravu nejen vlakového nádraží v Třebíči, ale celkově trati číslo 240 od Brna po Okříšky." CIT OFF. Mezi Třebíčí a Okříškami se "rozsáhle opraví" leda tak jedno nástupiště (v zastávce Třebíč-Borovina).

CIT ON: "V úseku Okříšky -  Zastávka u Brna se od března do prosince příštího roku proinvestuje jedna miliarda korun. Cestující to pak poznají především díky mnohem rychlejším vlakům. Z dosavadních 60 kilometrů v hodině stoupne jejich rychlost na 100 kilometrů v hodině." CIT OFF. Některé vlakové soupravy ani dnes nezvládnou vyjet úseky ve stoupání rychlostí 60 km/h. Natož by to zvládly rychlostí 100 km/h (která navíc nebude na celém úseku tratě, ale jen na jeho menší části, tzn. tento údaj je zavádějící).

CIT ON: "Pokud se ještě podaří sestavit přijatelný grafikon, bude možné být z Třebíče v Brně dřív než za hodinu." CIT OFF Autorka článku nezkoušela zjistit, zda to skutečně bude možné? Nedávný výpočet, o kterém se objevila v médiích zmínka, uváděl zkrácení jízdní doby mezi u rychlíku mezi Brnem a Třebíčí jen o 4 minuty, tzn. ze 68 na 64 minut. Nikoliv pod 1 h. Byl tento výpočet  nepřesný?

CIT ON: "Ve dvacetikilometrovém úseku Zastávka u Brna - Brno se od září 2015 bude po dva roky elektrifikovat trať" CIT OFF ... z čehož logicky vyplývá, že po dokončení této stavby se v Zastávce bude mezi osobními vlaky přestupovat, tzn. pro Třebíčany ZHORŠENÍ. Terminál neterminál.

2 0
možnosti

Z dostupných internetových zdrojů jsem zjistil toto:

Zvyšování rychlostí se předpokládá takto:

km 11,145 - 14,05, Zastávka - Příbramský mlýn, rychlost 70 km/h; km 14,05 - 16,15, Příbramský mlýn - Vys. Popovice, rychlost 65 km/h;

km 16,15 - 23,65, Vys. Popovice - Kralice n/Osl, rychlost 85 km/h; km 23,65 - 29,5, Kralice n/Osl - Náměšť n/Osl, rychlost 60 km/h

km 29,5 - 35,8, Náměšť n/Osl - Studenec, rychlost 80 km/h; km 35,8 - 42,4, Studenec - Vladislav, rychlost 60 km/h

km 42,4 - 44,1, Vladislav, rychlost 80 km/h; km 44,1 - 49,0, Vladislav - Třebíč, rychlost 100 km/h, od nadjezdu u nemocnice 90 km/h km 50,1 - 52,9 - Třebíč - Třebíč-Borovina, rychlost 60 km/h Odpovídají-li tyto údaje skutečnosti, potom těch 100 km/h (Viz údaj v článku "V úseku Okříšky -  Zastávka u Brna se od března do prosince příštího roku proinvestuje jedna miliarda korun. Cestující to pak poznají především díky mnohem rychlejším vlakům. Z dosavadních 60 kilometrů v hodině stoupne jejich rychlost na 100 kilometrů v hodině") bude dosažitelných jen na 4,9 km dlouhém úseku z více než 40 km tratě mezi Zastávkou a Třebíčí-Borovinou...

1 0
možnosti

CIT ON: "Bude to největší změna za posledních padesát let, co se týká veřejné dopravy v Třebíči." CIT OFF Opravdu? Zřízení moderního autobusového nádraží namísto dřívějšího "Prasečího plácku", které se událo v polovině 80. let 20. století, bylo menší změnou?

CIT ON: "Řidiči po dobu budování dopravního terminálu v Třebíči musejí počítat s tím, že už nebude možné zaparkovat na dřívější nákladové rampě" CIT OFF Tam nebudou moci auta parkovat ani po dokončení terminálu, neboť tato část bude určena pro autobusy.

CIT ON: "Existují tři náhradní varianty, kam odstavit vůz. Je zdarma vyhrazena část parkoviště u zimáku, dá se zaparkovat na okrajích ulice Hrotovické. A za 30 korun na celý den na autobusáku, kde jsou desítky nových parkovacích míst..." CIT OFF. Tedy všechny varianty jsou od vlakového nádraží docela daleko.

CIT ON: "Silniční část stavby dopravního terminálu zahrne osm nových autobusových zastávek s digitálním označníkem a přístřeškem..." CIT OFF Tak jen aby jim to nádraží dopadlo lépe než na Karlově náměstí + Komenského náměstí, kde už od loňského léta 'straší' torza základů těchto moderních označníků, ale označníky nikde. A žádná oficiální zpráva k tomu, proč k jejich instalaci nedošlo v plánovaném termínu (prosinec 2013), nikde vydána nebyla.

CIT ON: "V současnosti je v celém pásu, který se táhne od vlakového nádraží až po parkoviště před nemocnicí, 110 parkovacích míst." CIT OFF

Ono někdy něco mezi pláckem v blízkosti (již nepřítomného) stánku s občerstvením a tí parkovištěm naproti nemocnice, tzn. v tom "celém pásu", něco parkovalo? CIT ON: "V novém terminálu u vlakového nádraží budou zastavovat především ty spoje, které navážou na vlak." CIT OFF. Tato diplomatická, nekonkrétní formulace je psána úplně ve všech článcích na toto téma, bez ohledu na médium! Kdo od koho opisuje? Navíc jde o vyjádření dost nepřesné (otázka "zastavovat/zajíždět" atd.).

2 0
možnosti