Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Třebíči začala stavba terminálu, změny čekají i trať Brno - Jihlava

Město s památkami UNESCO bude mít dopravní terminál. Bude to největší změna za posledních padesát let, co se týká veřejné dopravy v Třebíči.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H48o53n43z76a 36K59a31r60á70s80e55k 1135971482638

CIT ON: " U třetí koleje má být ostrovní, částečně zastřešené nástupiště s podchodem, novými výhybkami a informačními displeji." CIT OFF Kde se na nástupišti dají najít výhybky?

CIT ON "Bude sloužit hlavně zastavování rychlíků a i ono by mělo být díky výtahu bezbariérové." CIT OFF Anebo jinak - nástupiště KVŮLI PODCHODU nebude bezbariérové, ale následně "díky výtahu" teoreticky bezbariérové bude. Praktická bezbariérovost bude záviset na funkčnosti výtahu, která na nádražích nebývá valná (nikde nenajdete častěji porouchané výtahy než na nádražích).

CIT ON: "SŽDC už se připravuje na rozsáhlou opravu nejen vlakového nádraží v Třebíči, ale celkově trati číslo 240 od Brna po Okříšky." CIT OFF. Mezi Třebíčí a Okříškami se "rozsáhle opraví" leda tak jedno nástupiště (v zastávce Třebíč-Borovina).

CIT ON: "V úseku Okříšky -  Zastávka u Brna se od března do prosince příštího roku proinvestuje jedna miliarda korun. Cestující to pak poznají především díky mnohem rychlejším vlakům. Z dosavadních 60 kilometrů v hodině stoupne jejich rychlost na 100 kilometrů v hodině." CIT OFF. Některé vlakové soupravy ani dnes nezvládnou vyjet úseky ve stoupání rychlostí 60 km/h. Natož by to zvládly rychlostí 100 km/h (která navíc nebude na celém úseku tratě, ale jen na jeho menší části, tzn. tento údaj je zavádějící).

CIT ON: "Pokud se ještě podaří sestavit přijatelný grafikon, bude možné být z Třebíče v Brně dřív než za hodinu." CIT OFF Autorka článku nezkoušela zjistit, zda to skutečně bude možné? Nedávný výpočet, o kterém se objevila v médiích zmínka, uváděl zkrácení jízdní doby mezi u rychlíku mezi Brnem a Třebíčí jen o 4 minuty, tzn. ze 68 na 64 minut. Nikoliv pod 1 h. Byl tento výpočet  nepřesný?

CIT ON: "Ve dvacetikilometrovém úseku Zastávka u Brna - Brno se od září 2015 bude po dva roky elektrifikovat trať" CIT OFF ... z čehož logicky vyplývá, že po dokončení této stavby se v Zastávce bude mezi osobními vlaky přestupovat, tzn. pro Třebíčany ZHORŠENÍ. Terminál neterminál.

+2/0
15.4.2014 15:08

H59o81n73z28a 43K16a30r92á44s55e52k 1965211332948

Z dostupných internetových zdrojů jsem zjistil toto:

Zvyšování rychlostí se předpokládá takto:

km 11,145 - 14,05, Zastávka - Příbramský mlýn, rychlost 70 km/h; km 14,05 - 16,15, Příbramský mlýn - Vys. Popovice, rychlost 65 km/h;

km 16,15 - 23,65, Vys. Popovice - Kralice n/Osl, rychlost 85 km/h; km 23,65 - 29,5, Kralice n/Osl - Náměšť n/Osl, rychlost 60 km/h

km 29,5 - 35,8, Náměšť n/Osl - Studenec, rychlost 80 km/h; km 35,8 - 42,4, Studenec - Vladislav, rychlost 60 km/h

km 42,4 - 44,1, Vladislav, rychlost 80 km/h; km 44,1 - 49,0, Vladislav - Třebíč, rychlost 100 km/h, od nadjezdu u nemocnice 90 km/h km 50,1 - 52,9 - Třebíč - Třebíč-Borovina, rychlost 60 km/h Odpovídají-li tyto údaje skutečnosti, potom těch 100 km/h (Viz údaj v článku "V úseku Okříšky -  Zastávka u Brna se od března do prosince příštího roku proinvestuje jedna miliarda korun. Cestující to pak poznají především díky mnohem rychlejším vlakům. Z dosavadních 60 kilometrů v hodině stoupne jejich rychlost na 100 kilometrů v hodině") bude dosažitelných jen na 4,9 km dlouhém úseku z více než 40 km tratě mezi Zastávkou a Třebíčí-Borovinou...

+1/0
16.4.2014 5:50

H60o90n60z33a 95K35a96r74á71s75e24k 1945301822908

CIT ON: "Bude to největší změna za posledních padesát let, co se týká veřejné dopravy v Třebíči." CIT OFF Opravdu? Zřízení moderního autobusového nádraží namísto dřívějšího "Prasečího plácku", které se událo v polovině 80. let 20. století, bylo menší změnou?

CIT ON: "Řidiči po dobu budování dopravního terminálu v Třebíči musejí počítat s tím, že už nebude možné zaparkovat na dřívější nákladové rampě" CIT OFF Tam nebudou moci auta parkovat ani po dokončení terminálu, neboť tato část bude určena pro autobusy.

CIT ON: "Existují tři náhradní varianty, kam odstavit vůz. Je zdarma vyhrazena část parkoviště u zimáku, dá se zaparkovat na okrajích ulice Hrotovické. A za 30 korun na celý den na autobusáku, kde jsou desítky nových parkovacích míst..." CIT OFF. Tedy všechny varianty jsou od vlakového nádraží docela daleko.

CIT ON: "Silniční část stavby dopravního terminálu zahrne osm nových autobusových zastávek s digitálním označníkem a přístřeškem..." CIT OFF Tak jen aby jim to nádraží dopadlo lépe než na Karlově náměstí + Komenského náměstí, kde už od loňského léta 'straší' torza základů těchto moderních označníků, ale označníky nikde. A žádná oficiální zpráva k tomu, proč k jejich instalaci nedošlo v plánovaném termínu (prosinec 2013), nikde vydána nebyla.

CIT ON: "V současnosti je v celém pásu, který se táhne od vlakového nádraží až po parkoviště před nemocnicí, 110 parkovacích míst." CIT OFF

Ono někdy něco mezi pláckem v blízkosti (již nepřítomného) stánku s občerstvením a tí parkovištěm naproti nemocnice, tzn. v tom "celém pásu", něco parkovalo? CIT ON: "V novém terminálu u vlakového nádraží budou zastavovat především ty spoje, které navážou na vlak." CIT OFF. Tato diplomatická, nekonkrétní formulace je psána úplně ve všech článcích na toto téma, bez ohledu na médium! Kdo od koho opisuje? Navíc jde o vyjádření dost nepřesné (otázka "zastavovat/zajíždět" atd.).

+2/0
15.4.2014 14:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.