Diskuze

Finsko i Pobaltí chce rychlovlak. Obce na Vysočině ho však odmítají

Na jedné straně jsou rychlovlaky evropským trendem a šancí pro rozvoj regionů. Na straně druhé ale stojí obce, které nechtějí mít koleje na svém území. Debaty o rychlovlaku přes Vysočinu pokračují.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LL

L19i14b13o52r 66L59o12u22b

15. 4. 2014 6:42

Stát je celkově zadlužený a nemá pořádně peníze ani na modernizaci dálnice D1. Nemá peníze na dodělání rozestavěných dálnic a rychlostních silnic a už chtějí  stavět rychlodráhu. Někdo může namítat, že na stavbu budou dotace z EU. A já se ptám, kdo má na ty dotace zálusk, aby si z nich také ukrojil kus pro sebe? Dále se Vás ptám, kolik lidí bude využívat rychlovlak, když vlakem jezdí čím dál méně lidí a ČD ruší každým rokem spoustu spojů. Nedivím se dotčeným obcím na Vysočině, že s výstavbou nesouhlasí. Nikdo nechce mít za barákem rychlovlak, nebo uranový důl. Vysočina není zatím ještě tak zdevastovaná a tak ji těm našim dětem zničme! "Po nás potopa."

1 0
možnosti
KL

Brno? Tak to neprojde.

0 0
možnosti
OS

O44t98a 35S12u63k

14. 4. 2014 21:17

V článku chybí jedna důležitá informace. Totiž hejtmanství v Jihlavě chce, aby v tomto kraji rychlovlak zastavoval čtyřikrát (http://jihlava.idnes.cz/predstaveni-planu-na-vybudovani-vysokorychlostni-trati-na-vysocine-12z-/jihlava-zpravy.aspx?c=A140115_2022338_jihlava-zpravy_mv). Bude to takový rychlovlak "po Jihlavsku", aneb jdeme vlastní cestou. :-)

0 1
možnosti
TS

lidi by chtěli všechno, ale bez ústupků .... nechápu, že tady se všichni brání rozvoji ... přineslo by to spoustu přílžitostí při stavbě a zase by měli lidi jednodušší cestu do čr .... je jedno kde to bude stavět, třeba ať v Brně a v Praze ... ... hlavně, že to přinese zisky a práci ... čr potřebuje rozvoj .... přinese to potažmo plus pro všechny, ikdyž s tím nebudou nic mít ... potřebujeme se rozvíjet ... jakkoliv ... je strašně moc zabedněnejch lidí .... ;-O

2 1
možnosti
Foto

P49e21t65r 14V36a47ř36á20k

14. 4. 2014 14:46

Předpokládám, že by to snad bylo nějak odhlučněné. Jinde ve světě ty rychlodráhy asi taky nevedou úplnou pustinou. V česku mají dům u trati tisíce lidí a taky s tím nějak žijí. Kdyby se ke všemu odjakživa přistupovala tímto způsobem, že u sebe teda nic nechci, tak tady nemáme vůbec nic - dálnice, jaderné elektrárny, letiště...

4 0
možnosti
MP

Jo rozvoj regionu..

Ale trend to bohuzel na ukor silnicni site dozajista je. Bohuzel.

0 4
možnosti
JE

J55a43n 71E88l40i75á84š

14. 4. 2014 14:19

Tato trať by měla být téměř přesnou kopií dálnice D1, ať jsou tyto dvě velké zátěže pro životní prostředí u sebe. Udělal bych zastávku na Pávově, kde není problém pro obyvatele Jihlavy či Havlíčkova Brodu se do této stanice dopravit. Tím odpadne problematický úsek kolem Bílého Kamene a Vyskytné.

0 3
možnosti
RM

R22a67d33e39k 46M89i81t68a75s

14. 4. 2014 15:27

Vy jste srandista zastavka vpodstate v polich ;o))))

1 0
možnosti

obcím to vůbec nic nepřinese, tyto vlaky budou zastavovat max. v Brně a Praze, ostatním to přinese jen komplikace a ztrátu území, hluk apod. Rorumný starosta na Vysočině nikdy nemůže být pro....

2 3
možnosti
MT

M93i87c96h62a52l 46T12ů82m85a

14. 4. 2014 15:00

přesně kvůli těmhle názorům zaostáváme za Evropou. V Německu se prohánějí rychlostí přes 200km/h a u nás to nejde kvůli tomu že par lidi bude sousedit s protihlukovou stěnou.

2 1
možnosti