- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Strom k ceste patril a patri.
jestli je nekdo idiot a jede rychle a strom mu stoji v ceste tak strom vinen neni.Vinen je blb za volantem.
Stromy tu byli a byt by mely.
Uz jen pro to,ze cesta je predvidatelna a poutnik vi kam vede.
Pane redaktore - původní dřeviny neznamená dřeviny které tam rostly, ale které jsou pro daný region či alespoň střední Evropu původní. tedy rostly zde před příchodem člověka, nebyly dovezeny z jiných krajin. Nicméně některé nepůvodní dřeviny u silnic vydrží víc než ty naše.
Určitě. Stromy okolo silnic se sázely na základě císařského patentu císařovny Marie Terezie a jejího syna. Cílem bylo (mimo jiné), aby vojska šla ve stínu stromů. A vojáci měli právo z ovocných dřevin podél cest si trhat ovoce. Ekologie přišla až koncem dvacátého století. v polovině minulého století se ještě mnoho stromů do alejí sázelo především z hospodářských důvodů. Pro celulózu například topoly, pro kvalitní dřevo třešně, ořešáky apod.
Nicméně těch několik padlých stromů naše dýchání neohrozí. Jen se do polí, tedy do potravinového řetězce dostane víc (dál od cesty) imisí ze silničního provozu.
Tím neříkám, že s kácením doslova souhlasím. Ale posypové soli negativně ovlivňují zdravotní stav stromů. Podle mne - stát by měl pro aleje podél silnic vykoupit pozemky. Alej má významnou společenskou funkci a dokud se budeme neustále dohadovat s vlastníky sousedních pozemků, ničeho se nedosáhne.
Bude to něco stát, ale je to pro společnost.
Silničáři na Vysočině letos pokácely téměř tisícovku stromů