- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
nefungovalo jak? ze nebliklo bile svetlo? pokud je zabezpecovaci zar. - bile prerusovane svetlo nefunkcni tak se prece musim chovat tak jako by tam zadne nebylo a pred prejetim se rozhlednout, ne? minimalne tak veli logika a pud sebezachovy. nespoleham se radsi ani na to bile svetlo.
Ten svědek sice ani neviděl vlak, jen slyšel ránu, ale ví, že zabzař nefungovalo. Tyhle lháře, kteří se chtějí udělat zajímavými,ty mám nejraději.
jestli šel po silnici a byl blízko tak na zabaezp. zařízení viděl, ale protože hustě sněžilo, vlak vidět nemusel ......
pokud zařízení nefungovalo - je tím myšleno že svítilo bílé světlo nebo je tím myšleno že nebylo zapnuté vůbec?
Když vidím, že sem píšou i odborníci, kteří mají alespoň představu o funkčnosti zabezpečení přejezdů, měl bych tento dotaz:
Nakolik se můžu spolehnout na blikající bílé světlo? Může se stát i to, že bude blikat bílá v době přejezdu vlaku?
Vše záleží na tom, zda to prejezdove zabezpecovaci zarizeni ten vlak "vidi". Pokud je na prejezdu ta pozitivni signalizace, tak mate jistotu, ze tam kolejove vozidlo nevjede "omylem" - spatne odstavene vagony, utrzene vagony, vlak či posunovy dil, ktery nerespektoval navest. Ale pokud selže KO, tak se to stát může.
Nikdo to nepřizná, ale každý nádražák ví, že zařízení na přejezdech jednou za x případů selžou, zvláště lehčí vlaky nebo motorové vozy je nespustí. Stane se to třeba jednou do měsíce ....podle hustoty železničního provozu ....samozřejmě v při nehodě dojde k nárazu a otřesům a tudíž po příjezdu složek k nehodě zařízení běží, možná ho několikrát přezkouší a ono běží. Určitě mnoho nehod bylo hozeno na řidiče, (zejména pokud nepřežili) a jejich nepozornost a vina byla na straně dráhy. Tím neříkám, že mezi námi hazardéři nejsou. Ale tvrdím, že na dráze se o tomto stavu většiny přejezdů ví a neřeší se.
Dráhy by měli všechny přejezdy povinně vybavit závorama ......podle nich alespoň fíra zdálky vidí že zařízení nejde. Na světla on nevidí. Kontroly od přejezdů jsou v dopravních kancelářích pracovníků ČD, ale ti zejména na menších stanicích v době jízdy vlaků mezi stanicemi prodávají jízdenky či provádějí jiné činnosti, v rámci úspor pracovních sil a kontrolní panely nesledují.
Mám fotku přejezdu s nákladním vlakem a neblikajícím zařízením a vlak krokem rozhodně nejel, z čehož hádám, že o nefunčnosti nevěděl. Já byc za přejezdy rozhodně ruku do ohně nedával.
Neblikání je ovšem bezpečný druh selhání, které říká: milý řidiči, nefunguji, pořádně se rozhlédni.
Nebezpečné by bylo, kdyby blikalo bílé světlo a jel vlak.
Líbí se mně jak tady pár absolutních obhájců funce zabezpečovacího systém všechny mínusuje. Sám jsem byl svědkem konkrétně na přejezdu v Ponětovicích u Brna toho , že ač vůbec nic neblikalo, projel vlak. Od smrti nás dělilo tak 50 metrů a 4 vteřiny. Volal jsem to na policii ať tam udělají pořádek, zapsali si číslo, že se určitě někdo z drážní ozve a nic. To stejný točil pán bydlící u přejezdu někde v Čechách na kameru jak opakovaně projel vlak bez blikání(stalo se tam několik vážných nehod ) Předal to dráhám a ti se o to začly zajímat až se do toho vložila televize. A stejně se to snažily omlžit. Vše nej tomu klučinovy pokud se to tak dá říct.
Není to tak, že pokud nesvítí bílé světlo tak prostě máte povinnost zastavit jako by tam byla stopka a rozhlédnout se?
Jen to že je tam signalizace fyzicky umístěna neznamená že je funkční a na většině přejezdů bílé světlo nesvítí vůbec a zapíná se jen když projíždí vlak to červené blikací....na to se ale člověk nemůže spoléhat, protože když nesvítí bílé, nemusí vůbec svítit ani červené.....
Jako semafory - když nesvítí semafory tak se jede podle značek - totéž je u vlaku, ne?
Zákon přežití říká: Buď opatrný i tam, kde si myslíš, že máš přednost!
Třeba byl opatrný, ale než to na zasněžené silnici rozjel...bum
Jak muze mluvi drazni inspekce rici, ze zarizeni bylo v dobe nehody v poradku, kdyz
a) u nehody nebyl
b) data ze zaznamoveho zarizeni jeste nebyla analyzovana.
Tohle je na vyhazov.
Co je špatného na tom, že mluvčí není na nehodě? To nestačí, že je tam vrchní inspektor, který mluvčímu řekne, co zjistil, a ten to pak řekne novinářům?
Chudák kluk, a samozřejmě chudák jeho táta. Přeju klukovi ať se s tím traumatem vyrovná s co nejmenšími následky .....