Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Signalizace na přejezdu selhala, tvrdí svědek, jenž marně křísil řidiče

Na železničním přejezdu u Chotěboře, kde v pondělí ráno zemřel sedmatřicetiletý řidič fabie po srážce s vlakem, nefungovalo signalizační zařízení. Tvrdí to svědek, který se na místě pokoušel oživovat mrtvého řidiče. Případem se zabývá drážní inspekce i policie, která žádá i o další svědectví.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J46a10n 56K36r80p73e35c 5396383944722

nefungovalo jak? ze nebliklo bile svetlo? pokud je zabezpecovaci zar. - bile prerusovane svetlo nefunkcni tak se prece musim chovat tak jako by tam zadne nebylo a pred prejetim se rozhlednout, ne? minimalne tak veli logika a pud sebezachovy. nespoleham se radsi ani na to bile svetlo.

+3/−1
25.3.2014 20:57

J57i23r52k20a 87C70i45b38u36l59k36a 1446742872

Ten svědek sice ani neviděl vlak, jen slyšel ránu, ale ví, že zabzař nefungovalo. Tyhle lháře, kteří se chtějí udělat zajímavými,ty mám nejraději.

+3/−1
25.3.2014 18:51

S74l73a23v17o64m62í13r 39Š36t30ě87p12á19n 1408644342574

jestli šel po silnici a byl blízko tak na zabaezp. zařízení viděl, ale protože hustě sněžilo, vlak vidět nemusel ......

0/0
26.3.2014 10:45

D64a84n72i65e40l88a 35U37r29b65a86n30o60v86á 2734210605916

pokud zařízení nefungovalo - je tím myšleno že svítilo bílé světlo nebo je tím myšleno že nebylo zapnuté vůbec?

+1/0
25.3.2014 16:33

J97a61r25o30s40l20a53v 82L26e88b10e67d36a 3976719347780

Když vidím, že sem píšou i odborníci, kteří mají alespoň představu o funkčnosti zabezpečení přejezdů, měl bych tento dotaz:

Nakolik se můžu spolehnout na blikající bílé světlo? Může se stát i to, že bude blikat bílá v době přejezdu vlaku?

+1/−1
25.3.2014 16:21

P79e88t24r 19N42o34v80o36t43n47y 3529152699102

Vše záleží na tom, zda to prejezdove zabezpecovaci zarizeni ten vlak "vidi". Pokud je na prejezdu ta pozitivni signalizace, tak mate jistotu, ze tam kolejove vozidlo nevjede "omylem" - spatne odstavene vagony, utrzene vagony, vlak či posunovy dil, ktery nerespektoval navest. Ale pokud selže KO, tak se to stát může.

+1/−1
25.3.2014 17:08

J38a97r78o71s36l94a48v 64L42e55b85e16d19a 3476289977600

No ... abych pravdu řekl, tak jsem na to bílé světlo asi příliš spoléhal.

Děkuji.

+1/−1
25.3.2014 17:18

J32a87n 61K94u41č71e77r87a 2287902496143

No, ještě jedna možnost nastává - bílé světlo bliká, když řidič na přejezdu není ohrožen žádným drážním vozidlem. Bohužel může nastat i situace, kdy je poblíž přejezdu návěstidlo zakazující jízdu vlaku ("semafor s červenou"), ale strojvedoucí ho projede (nezastaví). Pak samozřejmě okamžitě jde přejezd do výstrahy, ale protože vlak byl příliš blízko, tak to moc nepomůže - viz ona svatba na přejezdu v Praze-Hlubočepích v roce 2003.

0/0
26.3.2014 12:08

P76e16t39r 20N29o98v38o37t29n10y 3979822409342

Na takovém přejezdu ovšem v takovou chvíli(když se vlak blíží k návěsti stůj) nemůže blikat bílá pozitivní signalizace.

0/0
26.3.2014 13:50

J81i63r56i 27J71a87v24u49r91e82k 7806482432666

Což je ovšem naprd, když podle trati vede opěrná zeď a rozhled na ní je jeden a půl metru.

0/0
26.3.2014 16:21

P17e92t47r 76N56o25v37o77t79n75y 3989282299682

Na tom prejezdu snad ani bila není. Ale je pravda, že přejezd takhle absolutne bez rozhledu mel byt na tom navestidle nezavisly.

0/0
26.3.2014 17:11

J32a13n 87Z62e21m10a46n 8956342714732

Pokud je návěstidlo 50/60 m od přejezdu, tak proč by nemohlo?

0/0
26.3.2014 19:02

P76e26t62r 66N47o36v47o60t94n70y 3229162609152

Pokud je kolejové vozidlo v obvodu přejezdu a není mu nějakou "mechanickou" překážkou(odvratná výhybka, výkolejka) zamezen vjezd na přejezd, tak by asi pozitivní signalizace blikat neměla.

0/0
27.3.2014 13:16

J82a19n 53Z84e75m51a71n 8686942804682

Jenže cpát odvraty a výkolejky do každé koleje, která vede přes přejezd, jaksi nejde. Takže přejezdová ČSN v podmínkách pozitivy pamatuje i na návěstidla kryjící přejezd.

0/0
27.3.2014 16:17

P79e92t84r 31N65o69v96o22t15n82y 3479212259232

Pamatuje. Jenže to není bezpecne. Jak jsme se přesvědčili.

0/0
27.3.2014 19:20

P38e71t79r 68N72o60v89o80t12n16y 3269372529482

Utrzeny vagon zastavi návěstidlo? :-)

0/0
27.3.2014 19:25

J94a32n 15Z56e66m85a77n 8566542744732

Tak si přečtěte, co v té normě vlastně je. ;-)

0/0
27.3.2014 19:31

P15e51t19r 47N10o10v71o41t68n62y 3229102889362

Ja to vim. Ale že to neni bezbecne, je věc druha :-)

0/0
27.3.2014 20:20

P17e18t88r 21N81o25v48o41t54n72y 3199602429642

Jestli je někde přejezd se spuštěnou pozitivkou "zabezpečen" návěstidlem, tak panu Lebedovi vyse lze odpovědět - vůbec nijak.

0/0
27.3.2014 22:49

J57a37n 59Z25e34m92a97n 8556482714642

Ale takových přejezdů je spousta. Stačí kouknout do nedávné minulosti například na nehodu v Proboštově.  http://zpravy.idnes.cz/strojvudce-ktery-zavinil-nehodu-bude-propusten-fug-/krimi.aspx?c=A080409_095648_krimi_cen

0/0
28.3.2014 5:01

P15e26t65r 20N79o41v19o14t66n40y 3779692669432

Jo. Ale je to prostě průser. Bila je tam tim pádem k ničemu.

0/0
28.3.2014 21:19

P91e58t66r 19N63o73v89o49t39n76y 3219352629842

Jde, nejde. Tam kde to nejde, nemá blikat pozitiva, pokud je něco obsazeno v obvodu přejezdu.

0/0
28.3.2014 21:22

S64l42a18v61o50m48í27r 19Š31t75ě43p92á76n 1508374962264

Nikdo to nepřizná, ale každý nádražák ví, že zařízení na přejezdech jednou za x případů selžou, zvláště lehčí vlaky nebo motorové vozy je nespustí. Stane se to třeba jednou do měsíce ....podle hustoty železničního provozu ....samozřejmě v při nehodě dojde k nárazu a otřesům a tudíž po příjezdu složek k nehodě zařízení běží, možná ho několikrát přezkouší a ono běží. Určitě mnoho nehod bylo hozeno na řidiče, (zejména pokud nepřežili) a jejich nepozornost a vina byla na straně dráhy. Tím neříkám, že mezi námi hazardéři nejsou. Ale tvrdím, že na dráze se o tomto stavu většiny přejezdů ví a neřeší se.

+1/−1
25.3.2014 15:37

S58l89a57v90o10m49í88r 38Š18t90ě24p76á36n 1428684162554

Dráhy by měli všechny přejezdy povinně vybavit závorama ......podle nich alespoň fíra zdálky vidí že zařízení nejde. Na světla on nevidí. Kontroly od přejezdů jsou v dopravních kancelářích pracovníků ČD, ale ti zejména na menších stanicích v době jízdy vlaků mezi stanicemi prodávají jízdenky či provádějí jiné činnosti, v rámci úspor pracovních sil a kontrolní panely nesledují.

+3/−2
25.3.2014 15:44

M29i12r97o68s17l26a93v 74B48u44d43a 9292792227972

Na všechny přejezdy závory? Nereálné, nesmysl. Všude zavést elektřinu, údržba, kontrola atd.

+1/0
25.3.2014 15:49

S11l79a93v75o72m36í72r 42Š68t72ě22p40á35n 1948544492114

myslím tam kde jsou dnes světla bez závor, o nějaké lesní a polní přejezdy najde

+2/0
25.3.2014 15:56

M34i70r93o18s93l28a89v 82B41u95d34a 9112542937872

To jste ale neupřesnil. I tak je to podle mně nesmysl ale váš názor vám neberu.

+1/0
25.3.2014 15:58

S21l11a77v34o62m73í39r 82Š91t38ě65p10á43n 1138634492534

pokud zařízení opravdu nešlo tak v tomto konkrétním případě by s fíra závory nahoře viděl a možná i zastavil, protože zde jezdí lehké motorové vozy

0/−1
25.3.2014 16:05

J88a93r28o54s51l13a92v 84L74e85b88e94d76a 3176669287270

Mně připadá mnohem snazší a jednodušší přidat signalizaci přejezdu (třeba jinou barvou) i na trať.

+1/−1
25.3.2014 16:20

S52l24a92v76o24m47í59r 41Š20t25ě64p62á88n 1488374412844

to je pravda

0/−1
25.3.2014 16:21

P57e64t10r 68N65o59v73o41t76n98y 3529922969612

Na to je prejezdnik. Sranky nejsou zadna signalizace pro strojvedoucího.

+3/0
25.3.2014 18:53

M57i42r24o85s21l34a59v 22B78u79d93a 9192912767292

Také si myslím. Nejhorší je, že ti co tvrdí, že se ZZ nemůže porouchat vytvářejí u ostatních falešný pocit bezpečí. Je to jen stroj a porouchat se může!! Většinou ZZ věřím, ale pokud je možnost, rozhlédnu se. Ne vždy je to ale možné nebo by to stejně bylo k ničemu.

Pokud selhalo ZZ, vinu u řidiče auta nehledejme.

+3/−1
25.3.2014 15:45

P21a96v50e66l 44Ř31a19p63e26k 7822586439125

Řidič je vinen v každém případě, s výjimkou případů, kdy vlak objektivně nebyl vidět. Plyne to ze zákona o provozu na pozemních komunikacích.

0/0
26.3.2014 11:17

P81a70v60e87l 26Ř28a13p15e55k 7332506309605

Karambol na přejezdu je VŽDY vina řidiče, neboť ten nesplnil svou povinnost přesvědčit se, zda může přejet. Signalizace s tím nemá co do činění.

0/−1
26.3.2014 11:16
Foto

M96i52r30o87s70l49a80v 63Z57a86p55l52e39t27a35l 3327605688383

Mám fotku přejezdu s nákladním vlakem a neblikajícím zařízením a vlak krokem rozhodně nejel, z čehož hádám, že o nefunčnosti nevěděl. Já byc za přejezdy rozhodně ruku do ohně nedával.

+5/0
25.3.2014 14:36

Ř75e26h19o96ř 19V43l31a74s58á26k 2164504261256

Neblikání je ovšem bezpečný druh selhání, které říká: milý řidiči, nefunguji, pořádně se rozhlédni.

Nebezpečné by bylo, kdyby blikalo bílé světlo a jel vlak.

+1/0
25.3.2014 21:19

M24i70c22h20a95e94l 86K92o30n27e22č72n42ý 6732873849789

Líbí se mně jak tady pár absolutních  obhájců funce zabezpečovacího systém všechny mínusuje. Sám jsem byl svědkem konkrétně na přejezdu v Ponětovicích u Brna toho , že ač vůbec nic neblikalo, projel vlak. Od smrti nás dělilo tak 50 metrů a 4 vteřiny. Volal jsem to na policii ať tam udělají pořádek, zapsali si číslo, že se určitě někdo z drážní ozve  a nic. To stejný točil pán bydlící u přejezdu někde v Čechách na kameru jak opakovaně projel vlak bez blikání(stalo se tam několik vážných nehod ) Předal to dráhám a ti se o to začly zajímat až se do toho vložila televize. A stejně se to snažily omlžit. Vše nej tomu klučinovy pokud se to tak dá říct.

+5/−4
25.3.2014 14:31

D32a71n81i91e83l79a 43U33r77b37a28n16o15v40á 2804150355236

Není to tak, že pokud nesvítí bílé světlo tak prostě máte povinnost zastavit jako by tam byla stopka a rozhlédnout se?

Jen to že je tam signalizace fyzicky umístěna neznamená že je funkční a na většině přejezdů bílé světlo nesvítí vůbec a zapíná se jen když projíždí vlak to červené blikací....na to se ale člověk nemůže spoléhat, protože když nesvítí bílé, nemusí vůbec svítit ani červené.....

Jako semafory - když nesvítí semafory tak se jede podle značek - totéž je u vlaku, ne?

+1/−2
25.3.2014 16:40

M12i64r20o50s72l42a87v 32B87u78d95a 9702882117692

"Není to tak, že pokud nesvítí bílé světlo tak prostě máte povinnost zastavit jako by tam byla stopka a rozhlédnout se?"

Není nutné zastavit jako na stopce, ostatně pokud řídíte, měla byste to vědět. Pokud nesvítí bílé světlo, jedná se o nezabezpečený přejezd a na tom se chováme jak?

+1/−1
25.3.2014 17:28

M40i36c27h54a43e32l 85K41o76n71e26č58n74ý 6242223819909

I já se samozřejmě dívám, ale konkrétně tento přejezd je řešen tak ,že když se chcete podívat musíte najet skoro na koleje. Já spíš narážím na to, že mluvčí drah má naučeno  okamžitě říct , že zabezpečovací zařízení bylo v pořádku a funkční a dráhy vůbec nepřipustí , že by mohl být problém a ani ho neřeší.,když jim o něm někdo v dobré víře řekne.

+2/−1
25.3.2014 22:19

K37a48r73e82l 24V22a31c18h58u94t 9573542549803

Zákon přežití říká:   Buď opatrný i tam, kde si myslíš, že máš přednost!  :-/

+6/0
25.3.2014 14:19

M66i38r14o44s98l53a86v 80B79u79d77a 9782722107262

Třeba byl opatrný, ale než to na zasněžené silnici rozjel...bum

0/0
25.3.2014 15:53

M39i57r73o66s24l78a61v 62B95u57d22a 9142322347732

...zákon je hlavně postavený tak, aby byl vždy někdo potrestán

+1/0
25.3.2014 15:56

J83i32r27k44a 91A45n19d76r81y47s 1498669930135

Jak muze mluvi drazni inspekce rici, ze zarizeni bylo v dobe nehody v poradku, kdyz

a) u nehody nebyl

b) data ze zaznamoveho zarizeni jeste nebyla analyzovana.

Tohle je na vyhazov.

+7/−2
25.3.2014 13:14

J45a43n 57K18u41č65e98r80a 2867662876763

Co je špatného na tom, že mluvčí není na nehodě? To nestačí, že je tam vrchní inspektor, který mluvčímu řekne, co zjistil, a ten to pak řekne novinářům?

+2/−1
25.3.2014 13:37

S51l48a51v40o81m57í54r 15Š86t93ě50p82á81n 1468214632884

myšleno že tam v době nehody nikdo z drážní inspekce nebyl a záznamové zařízení neanalyzovali ....z čeho tak usoudil ????

0/0
25.3.2014 15:24

K41a41r21e94l 12C54e76r70m73a26n 5418335839504

Chudák kluk, a samozřejmě chudák jeho táta. Přeju klukovi ať se s tím traumatem vyrovná s co nejmenšími následky .....

+8/0
25.3.2014 13:05

B39ě76l14a 67H67o38r40á16k66o18v48á 1968572489160

Jak jednoduché!! Proč nemá vlak červenou pokud nefunguje signalizace plus kamerovej záznam z výhledu strojvedoucího a není co měsíce!! !! !! řešit !! ;-O [>-]Rv

0/−3
25.3.2014 12:46

B34ě59l29a 87H26o97r35á55k65o55v45á 1958632219820

aha, tak pro někoho je to složité...:-/

0/0
25.3.2014 15:10

S38l73a63v20o10m52í14r 42Š52t95ě59p10á35n 1538854622574

z lokomotivy většinou na světla přejezdu není vidět (pokud není přejezd v oblouku)

0/0
25.3.2014 15:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.