Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Signalizace na přejezdu selhala, tvrdí svědek, jenž marně křísil řidiče

Na železničním přejezdu u Chotěboře, kde v pondělí ráno zemřel sedmatřicetiletý řidič fabie po srážce s vlakem, nefungovalo signalizační zařízení. Tvrdí to svědek, který se na místě pokoušel oživovat mrtvého řidiče. Případem se zabývá drážní inspekce i policie, která žádá i o další svědectví.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J73a95n 39K35r38p55e72c 5106293284112

nefungovalo jak? ze nebliklo bile svetlo? pokud je zabezpecovaci zar. - bile prerusovane svetlo nefunkcni tak se prece musim chovat tak jako by tam zadne nebylo a pred prejetim se rozhlednout, ne? minimalne tak veli logika a pud sebezachovy. nespoleham se radsi ani na to bile svetlo.

+3/−1
25.3.2014 20:57

J64i44r57k36a 55C57i43b60u80l78k41a 1756172312

Ten svědek sice ani neviděl vlak, jen slyšel ránu, ale ví, že zabzař nefungovalo. Tyhle lháře, kteří se chtějí udělat zajímavými,ty mám nejraději.

+3/−1
25.3.2014 18:51

S41l42a48v50o40m49í80r 64Š48t27ě21p15á54n 1868364862734

jestli šel po silnici a byl blízko tak na zabaezp. zařízení viděl, ale protože hustě sněžilo, vlak vidět nemusel ......

0/0
26.3.2014 10:45

D70a73n94i81e58l65a 28U68r84b13a15n58o93v42á 2304310145956

pokud zařízení nefungovalo - je tím myšleno že svítilo bílé světlo nebo je tím myšleno že nebylo zapnuté vůbec?

+1/0
25.3.2014 16:33

J23a33r58o87s78l29a10v 95L39e24b50e13d56a 3336929157690

Když vidím, že sem píšou i odborníci, kteří mají alespoň představu o funkčnosti zabezpečení přejezdů, měl bych tento dotaz:

Nakolik se můžu spolehnout na blikající bílé světlo? Může se stát i to, že bude blikat bílá v době přejezdu vlaku?

+1/−1
25.3.2014 16:21

P12e22t48r 81N76o30v80o55t45n75y 3159532849902

Vše záleží na tom, zda to prejezdove zabezpecovaci zarizeni ten vlak "vidi". Pokud je na prejezdu ta pozitivni signalizace, tak mate jistotu, ze tam kolejove vozidlo nevjede "omylem" - spatne odstavene vagony, utrzene vagony, vlak či posunovy dil, ktery nerespektoval navest. Ale pokud selže KO, tak se to stát může.

+1/−1
25.3.2014 17:08

J82a49r89o23s62l24a82v 93L75e81b61e35d14a 3276809567810

No ... abych pravdu řekl, tak jsem na to bílé světlo asi příliš spoléhal.

Děkuji.

+1/−1
25.3.2014 17:18

J64a88n 71K28u19č65e24r46a 2137762416433

No, ještě jedna možnost nastává - bílé světlo bliká, když řidič na přejezdu není ohrožen žádným drážním vozidlem. Bohužel může nastat i situace, kdy je poblíž přejezdu návěstidlo zakazující jízdu vlaku ("semafor s červenou"), ale strojvedoucí ho projede (nezastaví). Pak samozřejmě okamžitě jde přejezd do výstrahy, ale protože vlak byl příliš blízko, tak to moc nepomůže - viz ona svatba na přejezdu v Praze-Hlubočepích v roce 2003.

0/0
26.3.2014 12:08

P53e93t51r 53N32o67v62o65t20n39y 3899862179452

Na takovém přejezdu ovšem v takovou chvíli(když se vlak blíží k návěsti stůj) nemůže blikat bílá pozitivní signalizace.

0/0
26.3.2014 13:50

J65i29r50i 26J63a73v87u92r50e64k 7236722722836

Což je ovšem naprd, když podle trati vede opěrná zeď a rozhled na ní je jeden a půl metru.

0/0
26.3.2014 16:21

P75e76t59r 46N50o60v31o86t20n80y 3809592279892

Na tom prejezdu snad ani bila není. Ale je pravda, že přejezd takhle absolutne bez rozhledu mel byt na tom navestidle nezavisly.

0/0
26.3.2014 17:11

J71a34n 97Z84e21m73a98n 8936942864232

Pokud je návěstidlo 50/60 m od přejezdu, tak proč by nemohlo?

0/0
26.3.2014 19:02

P67e54t59r 52N86o40v59o94t78n89y 3429782529452

Pokud je kolejové vozidlo v obvodu přejezdu a není mu nějakou "mechanickou" překážkou(odvratná výhybka, výkolejka) zamezen vjezd na přejezd, tak by asi pozitivní signalizace blikat neměla.

0/0
27.3.2014 13:16

J56a23n 78Z19e69m44a14n 8556972314252

Jenže cpát odvraty a výkolejky do každé koleje, která vede přes přejezd, jaksi nejde. Takže přejezdová ČSN v podmínkách pozitivy pamatuje i na návěstidla kryjící přejezd.

0/0
27.3.2014 16:17

P65e37t60r 98N84o81v80o72t33n82y 3159712439322

Pamatuje. Jenže to není bezpecne. Jak jsme se přesvědčili.

0/0
27.3.2014 19:20

P49e30t63r 48N98o38v54o54t48n63y 3599302839352

Utrzeny vagon zastavi návěstidlo? :-)

0/0
27.3.2014 19:25

J51a19n 21Z56e37m37a30n 8136972954922

Tak si přečtěte, co v té normě vlastně je. ;-)

0/0
27.3.2014 19:31

P18e61t16r 29N62o50v51o44t86n29y 3249492169972

Ja to vim. Ale že to neni bezbecne, je věc druha :-)

0/0
27.3.2014 20:20

P92e69t20r 88N96o48v64o96t55n30y 3239702589432

Jestli je někde přejezd se spuštěnou pozitivkou "zabezpečen" návěstidlem, tak panu Lebedovi vyse lze odpovědět - vůbec nijak.

0/0
27.3.2014 22:49

J16a11n 46Z31e67m54a90n 8756482354842

Ale takových přejezdů je spousta. Stačí kouknout do nedávné minulosti například na nehodu v Proboštově.  http://zpravy.idnes.cz/strojvudce-ktery-zavinil-nehodu-bude-propusten-fug-/krimi.aspx?c=A080409_095648_krimi_cen

0/0
28.3.2014 5:01

P23e18t85r 96N16o37v68o15t58n44y 3669202239112

Jo. Ale je to prostě průser. Bila je tam tim pádem k ničemu.

0/0
28.3.2014 21:19

P56e38t21r 16N84o16v91o91t17n37y 3849812919812

Jde, nejde. Tam kde to nejde, nemá blikat pozitiva, pokud je něco obsazeno v obvodu přejezdu.

0/0
28.3.2014 21:22

S61l16a26v31o84m13í82r 40Š77t98ě48p92á54n 1658104982484

Nikdo to nepřizná, ale každý nádražák ví, že zařízení na přejezdech jednou za x případů selžou, zvláště lehčí vlaky nebo motorové vozy je nespustí. Stane se to třeba jednou do měsíce ....podle hustoty železničního provozu ....samozřejmě v při nehodě dojde k nárazu a otřesům a tudíž po příjezdu složek k nehodě zařízení běží, možná ho několikrát přezkouší a ono běží. Určitě mnoho nehod bylo hozeno na řidiče, (zejména pokud nepřežili) a jejich nepozornost a vina byla na straně dráhy. Tím neříkám, že mezi námi hazardéři nejsou. Ale tvrdím, že na dráze se o tomto stavu většiny přejezdů ví a neřeší se.

+1/−1
25.3.2014 15:37

S90l33a30v20o25m79í69r 62Š28t91ě30p10á57n 1228334452864

Dráhy by měli všechny přejezdy povinně vybavit závorama ......podle nich alespoň fíra zdálky vidí že zařízení nejde. Na světla on nevidí. Kontroly od přejezdů jsou v dopravních kancelářích pracovníků ČD, ale ti zejména na menších stanicích v době jízdy vlaků mezi stanicemi prodávají jízdenky či provádějí jiné činnosti, v rámci úspor pracovních sil a kontrolní panely nesledují.

+3/−2
25.3.2014 15:44

M53i51r27o45s34l19a27v 25B59u21d66a 9912612367912

Na všechny přejezdy závory? Nereálné, nesmysl. Všude zavést elektřinu, údržba, kontrola atd.

+1/0
25.3.2014 15:49

S17l88a92v58o70m70í45r 36Š55t67ě65p20á62n 1408304862254

myslím tam kde jsou dnes světla bez závor, o nějaké lesní a polní přejezdy najde

+2/0
25.3.2014 15:56

M57i66r22o57s80l12a66v 23B12u94d65a 9682132707662

To jste ale neupřesnil. I tak je to podle mně nesmysl ale váš názor vám neberu.

+1/0
25.3.2014 15:58

S65l38a91v68o29m74í73r 26Š17t24ě71p77á68n 1978644842394

pokud zařízení opravdu nešlo tak v tomto konkrétním případě by s fíra závory nahoře viděl a možná i zastavil, protože zde jezdí lehké motorové vozy

0/−1
25.3.2014 16:05

J33a51r43o93s24l43a35v 85L36e45b68e74d79a 3676529957970

Mně připadá mnohem snazší a jednodušší přidat signalizaci přejezdu (třeba jinou barvou) i na trať.

+1/−1
25.3.2014 16:20

S54l34a47v60o67m49í82r 50Š14t43ě19p33á97n 1248474202354

to je pravda

0/−1
25.3.2014 16:21

P44e61t37r 72N50o93v66o81t92n39y 3159502379562

Na to je prejezdnik. Sranky nejsou zadna signalizace pro strojvedoucího.

+3/0
25.3.2014 18:53

M28i81r69o53s40l47a77v 64B11u59d52a 9202102267612

Také si myslím. Nejhorší je, že ti co tvrdí, že se ZZ nemůže porouchat vytvářejí u ostatních falešný pocit bezpečí. Je to jen stroj a porouchat se může!! Většinou ZZ věřím, ale pokud je možnost, rozhlédnu se. Ne vždy je to ale možné nebo by to stejně bylo k ničemu.

Pokud selhalo ZZ, vinu u řidiče auta nehledejme.

+3/−1
25.3.2014 15:45

P37a30v31e64l 53Ř32a89p68e35k 7142396809785

Řidič je vinen v každém případě, s výjimkou případů, kdy vlak objektivně nebyl vidět. Plyne to ze zákona o provozu na pozemních komunikacích.

0/0
26.3.2014 11:17

P74a20v77e10l 75Ř86a89p51e37k 7702176719575

Karambol na přejezdu je VŽDY vina řidiče, neboť ten nesplnil svou povinnost přesvědčit se, zda může přejet. Signalizace s tím nemá co do činění.

0/−1
26.3.2014 11:16
Foto

M78i60r76o29s40l93a49v 30Z64a18p83l84e82t33a38l 3237445488103

Mám fotku přejezdu s nákladním vlakem a neblikajícím zařízením a vlak krokem rozhodně nejel, z čehož hádám, že o nefunčnosti nevěděl. Já byc za přejezdy rozhodně ruku do ohně nedával.

+5/0
25.3.2014 14:36

Ř65e98h89o89ř 80V52l43a22s35á19k 2104594231926

Neblikání je ovšem bezpečný druh selhání, které říká: milý řidiči, nefunguji, pořádně se rozhlédni.

Nebezpečné by bylo, kdyby blikalo bílé světlo a jel vlak.

+1/0
25.3.2014 21:19

M95i52c39h90a15e73l 45K40o57n20e12č93n25ý 6912633619389

Líbí se mně jak tady pár absolutních  obhájců funce zabezpečovacího systém všechny mínusuje. Sám jsem byl svědkem konkrétně na přejezdu v Ponětovicích u Brna toho , že ač vůbec nic neblikalo, projel vlak. Od smrti nás dělilo tak 50 metrů a 4 vteřiny. Volal jsem to na policii ať tam udělají pořádek, zapsali si číslo, že se určitě někdo z drážní ozve  a nic. To stejný točil pán bydlící u přejezdu někde v Čechách na kameru jak opakovaně projel vlak bez blikání(stalo se tam několik vážných nehod ) Předal to dráhám a ti se o to začly zajímat až se do toho vložila televize. A stejně se to snažily omlžit. Vše nej tomu klučinovy pokud se to tak dá říct.

+5/−4
25.3.2014 14:31

D92a31n17i16e57l88a 70U94r76b95a80n24o20v63á 2574690915866

Není to tak, že pokud nesvítí bílé světlo tak prostě máte povinnost zastavit jako by tam byla stopka a rozhlédnout se?

Jen to že je tam signalizace fyzicky umístěna neznamená že je funkční a na většině přejezdů bílé světlo nesvítí vůbec a zapíná se jen když projíždí vlak to červené blikací....na to se ale člověk nemůže spoléhat, protože když nesvítí bílé, nemusí vůbec svítit ani červené.....

Jako semafory - když nesvítí semafory tak se jede podle značek - totéž je u vlaku, ne?

+1/−2
25.3.2014 16:40

M79i97r31o38s74l63a35v 50B79u86d86a 9362512587732

"Není to tak, že pokud nesvítí bílé světlo tak prostě máte povinnost zastavit jako by tam byla stopka a rozhlédnout se?"

Není nutné zastavit jako na stopce, ostatně pokud řídíte, měla byste to vědět. Pokud nesvítí bílé světlo, jedná se o nezabezpečený přejezd a na tom se chováme jak?

+1/−1
25.3.2014 17:28

M80i16c38h16a86e47l 63K68o95n37e76č63n26ý 6472553539349

I já se samozřejmě dívám, ale konkrétně tento přejezd je řešen tak ,že když se chcete podívat musíte najet skoro na koleje. Já spíš narážím na to, že mluvčí drah má naučeno  okamžitě říct , že zabezpečovací zařízení bylo v pořádku a funkční a dráhy vůbec nepřipustí , že by mohl být problém a ani ho neřeší.,když jim o něm někdo v dobré víře řekne.

+2/−1
25.3.2014 22:19

K33a15r82e62l 17V63a55c52h79u16t 9193822189493

Zákon přežití říká:   Buď opatrný i tam, kde si myslíš, že máš přednost!  :-/

+6/0
25.3.2014 14:19

M54i32r50o39s57l29a62v 14B48u25d39a 9342112967102

Třeba byl opatrný, ale než to na zasněžené silnici rozjel...bum

0/0
25.3.2014 15:53

M19i13r33o43s61l13a45v 74B20u72d52a 9812632167412

...zákon je hlavně postavený tak, aby byl vždy někdo potrestán

+1/0
25.3.2014 15:56

J54i84r87k87a 32A41n74d18r97y33s 1708289650675

Jak muze mluvi drazni inspekce rici, ze zarizeni bylo v dobe nehody v poradku, kdyz

a) u nehody nebyl

b) data ze zaznamoveho zarizeni jeste nebyla analyzovana.

Tohle je na vyhazov.

+7/−2
25.3.2014 13:14

J32a81n 62K57u51č70e13r84a 2497552466183

Co je špatného na tom, že mluvčí není na nehodě? To nestačí, že je tam vrchní inspektor, který mluvčímu řekne, co zjistil, a ten to pak řekne novinářům?

+2/−1
25.3.2014 13:37

S56l39a65v14o47m98í97r 17Š70t53ě46p22á74n 1678434942354

myšleno že tam v době nehody nikdo z drážní inspekce nebyl a záznamové zařízení neanalyzovali ....z čeho tak usoudil ????

0/0
25.3.2014 15:24

K19a89r83e78l 17C86e90r88m33a21n 5458375689454

Chudák kluk, a samozřejmě chudák jeho táta. Přeju klukovi ať se s tím traumatem vyrovná s co nejmenšími následky .....

+8/0
25.3.2014 13:05

B41ě51l24a 84H45o52r92á85k71o30v58á 1958772459490

Jak jednoduché!! Proč nemá vlak červenou pokud nefunguje signalizace plus kamerovej záznam z výhledu strojvedoucího a není co měsíce!! !! !! řešit !! ;-O [>-]Rv

0/−3
25.3.2014 12:46

B82ě83l36a 18H59o39r65á61k38o48v51á 1738242239860

aha, tak pro někoho je to složité...:-/

0/0
25.3.2014 15:10

S62l78a11v17o15m70í60r 82Š97t51ě42p32á27n 1638304202194

z lokomotivy většinou na světla přejezdu není vidět (pokud není přejezd v oblouku)

0/0
25.3.2014 15:47







Najdete na iDNES.cz