Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Projektanti rychlovlaku řádí s barvičkami. Obce protestují

Kudy povede trať vysokorychlostních vlaků přes Vysočinu? Existuje víc možností. Jednou z nich je trasa okolo Bílého Kamene, jinou zase vedení kolejí kolem Kalhova. Debata se plánuje i v obcích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J10o42s91e13f 41K49o64ř11e34n46s69k71ý 5890612667901

To je něco tak vzdáleného, že se většina dnešní populace toho nedožije. Ale i pro komunální politiky je to dobrá příležitost, jak ukázat tvrdost odpor.[>-]

0/0
18.2.2014 17:40

P16a60v85e55l 38P16o72p79e84l51k59a 2481954260888

Ono počasí připomíná 1. duben ale ještě počkejte.....

0/0
18.2.2014 13:27

M90i72r42e69k 69R95a49d28o33s67t82n81ý 5770837551636

Tady si najdete původní záměr v kraji Vysočina http://extranet.kr-vysocina.cz/download/odbor_uzemni/zur/B2_II.3.pdf a tady záměr ve Středočeském kraji http://up.webmap.cz/stredocesky/zasady-uzemniho-rozvoje/ a najednou je to jinak? Proč?

+1/0
18.2.2014 10:07

J57a54n 83B13u69r46i19a86n 2933689214270

Třeba se pletu, ale je vůbec poptávka po tom, aby tu byla rychlotrať Berlín-Praha-Brno-Vídeň? Jestli je, tak bude tu i za 15 až 20 let? (doba, za kterou má být trať v provozu).

Lidé nejčastěji masově cestují kvůli zaměstnání - bude Evropa na takové úrovni, že Brňan bude masově pracovat ve Vídni a naopak - že se touto tratí budou denně přesouvat desetitisíce lidí?

Jinak v hromadné dopravě na vzdálenosti ve stovkách kilometrů věřím v automatická (neřízená člověkem) auta nebo autobusy.

+1/−1
18.2.2014 9:35

Š88t88ě25p15á18n 56F78r97i57e91d96r93i65c41h 4624874550339

A jsme zas u toho - "já to za barákem nechci, postavte si to jinde, hlavně né za mým barákem" Když to tak bude fungovat u všech staveb s veřejným zájmem, tak za chvilku se tu nepostaví ani km nové dálnice nebo železnice.

+6/−2
18.2.2014 7:28

M93i95r39e86k 12R93a21d22o29s53t62n54ý 5750107841316

Problém je ten, že pokud se to s lidmi dopředu neprojedná, tak nikdo nemůže garantovat, že se mezi nimi nenajde někdo, kdo vlaku v rychlosti 350 položí šutr do cesty ...

+3/0
18.2.2014 7:43

Š38t44ě51p77á72n 31F14r56i16e64d56r89i46c37h 4834314410699

Helejte se, vždycky se najde někdo, kdo bude řvát¨: NE NE NE NE NE!" a může te mu to vysvětlovat individuálně jako malému dítěti...

+1/0
18.2.2014 8:45

M73i25r87e12k 85R30a92d94o37s35t45n13ý 5260957191436

Ano, já beru ať někdo řve. Ale ať má nejdříve možnost se k tomu vyjádřit. Copak žijeme v totalitním režimu?

0/0
18.2.2014 10:08

S13t28a45n76i60s72l90a81v80a 46Z46a31p75l91e69t41a22l16o35v68a 6436359579318

další otázka je :  je-li to potřeba ?

+2/−1
18.2.2014 7:45

M83i77r93e78k 21R12a48d60o80s12t33n65ý 5840647191116

A navíc je problém ten, že oproti původnímu vedení se to překopalo, protože se někomu ta první varianta nezamlouvala ... proč nenapíšou, proč zrušili první vedení VRTky, která přicházela na Vysočinu ze severu?

0/0
18.2.2014 7:46

M34a16r30e49k 83F71l29e45k64a13č 1907202690491

Zase projekt jehož návratnost je kdo ví kde...vyperte výpravčí, místo prodeje jízdenek v malých obcích dejte automaty, snižte prachy a prémie v dozorčích radách a až si našetříte, pak mužete něco stavět.

+1/−5
18.2.2014 7:06

P10e76t69r 24R91o82h78á21n69e77k 1963859497726

jasný, bejt to na vás, tak tady ještě jezdíme na povozech s koňma :) dopravní infrastruktra patří k základům ekonomicky úspěšného státu.

+3/−1
18.2.2014 7:28

M67i14r55e57k 95R34a44d36o15s17t47n22ý 5570587241176

A problém je taky v tom, že si to v ČR přeje minimum lidí. Do tohoto nás tlačí EU a já jí teda do zad.. jako vy nelezu.

+2/−1
18.2.2014 7:53

K15a73r71e62l 76N79a34s29t96o61u66p68i94l 3180701210191

ty jsi dělal nějaký průzkum, nebo odkud bereš ty informace? Podle mě si naopak většina lidí přeje rychlejší spojení mezi velkými městy a ozývají se - pochopitelně akorát ti kdo to mají mít za barákem - což je ale těžká menšina...

+2/−1
18.2.2014 9:03

M83i84r69e13k 31R89a62d64o49s90t12n80ý 5620597771256

No není barák  jako barák. Severní varianta vedla úředníkům a podnikatelům z kraje Vysočina za barákem, tak to vede teď jinudy ...

0/0
18.2.2014 9:49

R55a35d38e83k 42M92i90t11a11s 6251838841820

na celem svete neni zadna zeme kde by byla vystavba zeleznic v zisku ale i presto se to stavi.

0/0
18.2.2014 7:29

S12t22a84n65i51s72l57a52v41a 82Z83a19p96l37e87t31a48l43o12v87a 6526499829428

a není tady už dost "zasíťováno" ?

0/0
18.2.2014 7:46

P37e75t90r 92R67o11h16á15n76e80k 1463789267256

je, ale to neznamená, že se nemusí modernizovat. všude okolo, se vysokorychlostní staví, nebo už jsou. už teď se raději třeba z berlína do vídně jezdí po německých tratích, než přes naše území, ikdyž je to o hodně kratší.

0/0
18.2.2014 7:54

S21t85a30n71i23s52l54a74v44a 65Z13a79p62l80e81t96a40l62o39v52a 6376749819638

modernizovat rozhodně, ale proč u toho ničit poslední zbytky "nedotčené " krajiny ?

i tady se to dá naplánovat jinudy a o kousíček delší nebo kratší nehraje zas takovou roli,

nebere se ohled na občany kteří chtějí žít ( nebo třeba rekreovat , hospodařit atd.) i v nedotčených oblastech, není 100% občanů posedlých modernizací a rychlostí

a po této posedlosti nám už mnoho čistých oblastí nezůstane

PS: nejsem žádný zelený aktivista, ale se zbytky svého přírodního a krajinného bohatství by jsme měli prozíravě hospodařit

+1/0
18.2.2014 8:12

P83e40t75r 77R41o26h89á19n14e32k 1323259677806

tak zrovna u vlaku to nedotčení přírody moc nechápu, jednak zabere daleko míň místa a hlavně dokáže přemístit x násobně více zboží i lidí než auta a kamiony a to daleko rychleji. opravdu postoje nějakých lidí nechápu :-/

0/−1
18.2.2014 8:48

P35e39t86r 61R41o34h89á87n47e35k 1333799507836

rychlosti, pokud se teda bavíme o těchto vlacích, ale u nás než se postaví vysokorychlistní železnice, tak zbytek světa už bude zase na maglev s rychlostma o 200 km/h více ;-D bežte se podívat třeba na ukrainu, tam vlaky moc neřeší a taky si všiměte na tamní životní úroveň.

0/0
18.2.2014 8:57

S49t73a86n46i14s66l87a82v76a 75Z42a28p75l92e74t39a57l65o39v59a 6366989649758

s tím máte taky naprostou pravdu a nabízí se další otázka kdo ! bude tyto tratě vlastnit ? ČESKÉ DRÁHY ? ty neumí hospodařit na tom co mají takže o výsledku a vytíženosti atd. nemusíme vůbec spekulovat

- byl by to jen další tunel nebo bezedná černá díra

0/−2
18.2.2014 9:22

S42t57a72n94i91s50l53a61v74a 15Z69a40p45l85e21t10a91l52o62v21a 6296239579958

ano máte pravdu, ale myslela jsme zabírání další půdy - tam, kde může zůstat nedotčená

a o tom, že se stejně (i přes tuto oběť) nebudou využívat ani na 70% je další kapitola!

přesně jak říkáte, náš stát není schopen přenést dopravu na koleje !

pak se mi jeví další tratě jako zbytečné vyhazování prostředků

+ jak píšete níže - než se to u nás postaví svět bude úplně jinde = takže je to zase zbytečné mrhání půdou

0/0
18.2.2014 9:18

P23e17t76r 67R49o90h57á49n19e21k 1133559927916

tak já nevim, ale rychlíky jsou obsazené většinou dost, regionální doprava sice pokulhává, ale to teda můžem rovnou zrušit vesnice a všechny lidi nahnat do měst, ne každý má na auto.

pořád mi přijde smysluplnější podporovat regionální dopravu, než dotovat provoz nějakejch aquaparků, golfových hřišť apod. jako je to u nás ve městě. kdo chce hrát golf, ať si třeba 100 km zajede, ale lidi do práce musí dojíždět každý den.

 

to že bude svět jinde je sice pravda, pořád ale nezaostává čr o tolik. vybodnout se na to by znamenalo, že by to nebylo o 200 ale o 400 km/h. kdo by sem pak měl asi tak zájem jít podnikat, nebo pracovat kdyby jsme byli právě třeba na úrovni nějakýho kazachstánu.

0/0
18.2.2014 11:38

J89a35n 32B79u52r70i33a43n 2933719534380

<na celem svete neni zadna zeme kde by byla vystavba zeleznic v zisku ale i presto se to stavi.>

To je ten paradox. Kdysi, když se začínaly železnice stavět, tak byly těžce ziskové. Dnes se jejich výstavba a provoz neobejde bez dotací. Není tu cosi špatně? Není třeba se vydat jinou cestou?

+1/0
18.2.2014 9:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.