Diskuse k článku

Projektanti rychlovlaku řádí s barvičkami. Obce protestují

Kudy povede trať vysokorychlostních vlaků přes Vysočinu? Existuje víc možností. Jednou z nich je trasa okolo Bílého Kamene, jinou zase vedení kolejí kolem Kalhova. Debata se plánuje i v obcích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J23o65s85e75f 18K62o27ř55e54n82s92k25ý 5700432697701

To je něco tak vzdáleného, že se většina dnešní populace toho nedožije. Ale i pro komunální politiky je to dobrá příležitost, jak ukázat tvrdost odpor.[>-]

0/0
18.2.2014 17:40

P61a37v73e83l 19P12o77p92e57l83k41a 2531614970638

Ono počasí připomíná 1. duben ale ještě počkejte.....

0/0
18.2.2014 13:27

M74i78r57e18k 64R78a49d80o87s88t37n58ý 5460587521676

Tady si najdete původní záměr v kraji Vysočina http://extranet.kr-vysocina.cz/download/odbor_uzemni/zur/B2_II.3.pdf a tady záměr ve Středočeském kraji http://up.webmap.cz/stredocesky/zasady-uzemniho-rozvoje/ a najednou je to jinak? Proč?

+1/0
18.2.2014 10:07

J27a73n 61B56u98r29i87a20n 2863919284330

Třeba se pletu, ale je vůbec poptávka po tom, aby tu byla rychlotrať Berlín-Praha-Brno-Vídeň? Jestli je, tak bude tu i za 15 až 20 let? (doba, za kterou má být trať v provozu).

Lidé nejčastěji masově cestují kvůli zaměstnání - bude Evropa na takové úrovni, že Brňan bude masově pracovat ve Vídni a naopak - že se touto tratí budou denně přesouvat desetitisíce lidí?

Jinak v hromadné dopravě na vzdálenosti ve stovkách kilometrů věřím v automatická (neřízená člověkem) auta nebo autobusy.

+1/−1
18.2.2014 9:35

Š31t73ě93p55á29n 27F45r22i35e15d90r22i56c85h 4934814520409

A jsme zas u toho - "já to za barákem nechci, postavte si to jinde, hlavně né za mým barákem" Když to tak bude fungovat u všech staveb s veřejným zájmem, tak za chvilku se tu nepostaví ani km nové dálnice nebo železnice.

+6/−2
18.2.2014 7:28

M44i15r26e43k 36R86a46d17o75s58t69n96ý 5770867311576

Problém je ten, že pokud se to s lidmi dopředu neprojedná, tak nikdo nemůže garantovat, že se mezi nimi nenajde někdo, kdo vlaku v rychlosti 350 položí šutr do cesty ...

+3/0
18.2.2014 7:43

Š66t25ě42p13á27n 41F16r55i71e21d81r48i10c23h 4354164660559

Helejte se, vždycky se najde někdo, kdo bude řvát¨: NE NE NE NE NE!" a může te mu to vysvětlovat individuálně jako malému dítěti...

+1/0
18.2.2014 8:45

M57i23r17e86k 47R17a18d22o50s85t51n37ý 5360147891986

Ano, já beru ať někdo řve. Ale ať má nejdříve možnost se k tomu vyjádřit. Copak žijeme v totalitním režimu?

0/0
18.2.2014 10:08

S28t78a48n49i23s13l97a70v71a 24Z14a96p16l62e33t63a39l31o38v18a 6496799779358

další otázka je :  je-li to potřeba ?

+2/−1
18.2.2014 7:45

M93i14r89e29k 13R43a84d76o58s11t93n56ý 5660277411546

A navíc je problém ten, že oproti původnímu vedení se to překopalo, protože se někomu ta první varianta nezamlouvala ... proč nenapíšou, proč zrušili první vedení VRTky, která přicházela na Vysočinu ze severu?

0/0
18.2.2014 7:46

M24a46r25e32k 12F20l15e87k62a87č 1967152750811

Zase projekt jehož návratnost je kdo ví kde...vyperte výpravčí, místo prodeje jízdenek v malých obcích dejte automaty, snižte prachy a prémie v dozorčích radách a až si našetříte, pak mužete něco stavět.

+1/−5
18.2.2014 7:06

P48e10t23r 54R19o22h77á66n37e39k 1363489157676

jasný, bejt to na vás, tak tady ještě jezdíme na povozech s koňma :) dopravní infrastruktra patří k základům ekonomicky úspěšného státu.

+3/−1
18.2.2014 7:28

M76i96r22e88k 83R92a13d64o54s32t82n98ý 5110667251466

A problém je taky v tom, že si to v ČR přeje minimum lidí. Do tohoto nás tlačí EU a já jí teda do zad.. jako vy nelezu.

+2/−1
18.2.2014 7:53

K11a76r52e55l 55N52a72s32t41o46u78p86i92l 3740711100301

ty jsi dělal nějaký průzkum, nebo odkud bereš ty informace? Podle mě si naopak většina lidí přeje rychlejší spojení mezi velkými městy a ozývají se - pochopitelně akorát ti kdo to mají mít za barákem - což je ale těžká menšina...

+2/−1
18.2.2014 9:03

M84i89r84e25k 91R87a54d83o55s89t70n19ý 5200207511906

No není barák  jako barák. Severní varianta vedla úředníkům a podnikatelům z kraje Vysočina za barákem, tak to vede teď jinudy ...

0/0
18.2.2014 9:49

R59a35d71e62k 21M31i53t48a66s 6511568341760

na celem svete neni zadna zeme kde by byla vystavba zeleznic v zisku ale i presto se to stavi.

0/0
18.2.2014 7:29

S57t21a98n80i80s34l60a63v19a 87Z96a71p10l62e11t22a30l35o36v95a 6426499109468

a není tady už dost "zasíťováno" ?

0/0
18.2.2014 7:46

P18e63t46r 45R58o50h41á30n16e93k 1423599207396

je, ale to neznamená, že se nemusí modernizovat. všude okolo, se vysokorychlostní staví, nebo už jsou. už teď se raději třeba z berlína do vídně jezdí po německých tratích, než přes naše území, ikdyž je to o hodně kratší.

0/0
18.2.2014 7:54

S38t27a39n94i25s82l65a49v30a 90Z47a53p30l30e96t79a28l17o21v61a 6726279869248

modernizovat rozhodně, ale proč u toho ničit poslední zbytky "nedotčené " krajiny ?

i tady se to dá naplánovat jinudy a o kousíček delší nebo kratší nehraje zas takovou roli,

nebere se ohled na občany kteří chtějí žít ( nebo třeba rekreovat , hospodařit atd.) i v nedotčených oblastech, není 100% občanů posedlých modernizací a rychlostí

a po této posedlosti nám už mnoho čistých oblastí nezůstane

PS: nejsem žádný zelený aktivista, ale se zbytky svého přírodního a krajinného bohatství by jsme měli prozíravě hospodařit

+1/0
18.2.2014 8:12

P15e68t56r 76R64o15h29á51n11e90k 1953199667466

tak zrovna u vlaku to nedotčení přírody moc nechápu, jednak zabere daleko míň místa a hlavně dokáže přemístit x násobně více zboží i lidí než auta a kamiony a to daleko rychleji. opravdu postoje nějakých lidí nechápu :-/

0/−1
18.2.2014 8:48

P33e26t80r 67R42o54h97á14n29e20k 1323369757346

rychlosti, pokud se teda bavíme o těchto vlacích, ale u nás než se postaví vysokorychlistní železnice, tak zbytek světa už bude zase na maglev s rychlostma o 200 km/h více ;-D bežte se podívat třeba na ukrainu, tam vlaky moc neřeší a taky si všiměte na tamní životní úroveň.

0/0
18.2.2014 8:57

S47t58a66n21i39s24l89a56v36a 87Z84a24p70l95e51t38a34l87o23v80a 6836939809148

s tím máte taky naprostou pravdu a nabízí se další otázka kdo ! bude tyto tratě vlastnit ? ČESKÉ DRÁHY ? ty neumí hospodařit na tom co mají takže o výsledku a vytíženosti atd. nemusíme vůbec spekulovat

- byl by to jen další tunel nebo bezedná černá díra

0/−2
18.2.2014 9:22

S83t41a26n10i48s45l54a37v39a 94Z13a52p34l84e78t51a56l75o89v91a 6816279839128

ano máte pravdu, ale myslela jsme zabírání další půdy - tam, kde může zůstat nedotčená

a o tom, že se stejně (i přes tuto oběť) nebudou využívat ani na 70% je další kapitola!

přesně jak říkáte, náš stát není schopen přenést dopravu na koleje !

pak se mi jeví další tratě jako zbytečné vyhazování prostředků

+ jak píšete níže - než se to u nás postaví svět bude úplně jinde = takže je to zase zbytečné mrhání půdou

0/0
18.2.2014 9:18

P61e90t84r 43R22o93h49á53n76e61k 1363969967886

tak já nevim, ale rychlíky jsou obsazené většinou dost, regionální doprava sice pokulhává, ale to teda můžem rovnou zrušit vesnice a všechny lidi nahnat do měst, ne každý má na auto.

pořád mi přijde smysluplnější podporovat regionální dopravu, než dotovat provoz nějakejch aquaparků, golfových hřišť apod. jako je to u nás ve městě. kdo chce hrát golf, ať si třeba 100 km zajede, ale lidi do práce musí dojíždět každý den.

 

to že bude svět jinde je sice pravda, pořád ale nezaostává čr o tolik. vybodnout se na to by znamenalo, že by to nebylo o 200 ale o 400 km/h. kdo by sem pak měl asi tak zájem jít podnikat, nebo pracovat kdyby jsme byli právě třeba na úrovni nějakýho kazachstánu.

0/0
18.2.2014 11:38

J18a89n 43B56u84r75i91a98n 2143499194700

<na celem svete neni zadna zeme kde by byla vystavba zeleznic v zisku ale i presto se to stavi.>

To je ten paradox. Kdysi, když se začínaly železnice stavět, tak byly těžce ziskové. Dnes se jejich výstavba a provoz neobejde bez dotací. Není tu cosi špatně? Není třeba se vydat jinou cestou?

+1/0
18.2.2014 9:38

Najdete na iDNES.cz