Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na trase pro rychlovlak jsou ovce, sjezdovka i řeka Želivka

Pokud ten plán ministerstva dopravy projde, budou si to vysokorychlostní vlaky svištět z Prahy do Brna po trati přes Benešov, Vlašim, Jihlavu, Velké Meziříčí a Velkou Bíteš. Jakými místy povedou koleje?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D60a87r67e34k 37V94r37a22n12a 6980348945283

zajimalo by me kolikrat tu trat vyuzijete - pokud ji tak potrebujete....stoji 100mld.

ja teda budu rozhodne jezdit po d1.

0/−1
29.1.2014 11:18

J91i51ř55í 32E85r97b49e53n 1183854236757

"Člověk zatím žije na vesnici v klidném prostředí, a najednou by mu mělo jezdit za vsí třicet vlaků denně." - ze stejného důvodu nevede železnice do světoznámého Kocourkova.

Nejvybranější inženýři projektovali železnici se stříbrnými pražci a zlatými kolejnicemi, nicméně Městská rada byla vedena ušlechtilou snahou o dodržování nočního klidu po uzavření městských bran – pokud by si najednou nějaký vlak vzpomenul přijet, musel by mu někdo brány otevírat a zase za ním zavřít. Starosta navíc projevil obavu o zachování nízké úrovně dopravního hluku, který by se nepochybně zvýšil, pokud by vedle každého vozu vlaku šel vozka a práskal bičem: "Hrůza! Nic se nebude stavět, žádný vlak sem nepojede a inženýry vyženeme!" Páni inženýři tedy skutečně museli odejít, stejně jako již nasmlouvaní lidé s motykami...

+3/−2
26.1.2014 19:53

J28i66ř59í 12E43r81b70e52n 1913904676717

"Skoro bezprostředně se to dotýká..." - no to je taky perla ;-D

0/0
26.1.2014 19:48

J72i57n41d37ř25i80c19h 79Š22k62o89p58e26k 4845881690885

některé připomínky chápu, proč např. je naplánované nové nádraží v polích ?

Opravdu v cestě koridoru není žádné, které by se přestavilo ?

+1/−1
26.1.2014 14:05

J82i51n12d54ř58i18c37h 77Š20k67o27p62e51k 4355111830825

jediný argument je mínus ;-D no, to argumenty došly brzy

+1/0
26.1.2014 15:57

V58á37c65l22a38v 36R76o42s63e65n76b11e84r57g 6919117622197

Bude to úplně nová trať, rychlovlak nemůže projíždět běžnými stanicemi.

0/0
26.1.2014 15:58

J48i64n26d24ř49i14c59h 15Š23k90o26p69e36k 4885731430355

předpokládám, že nádraží má sloužit na nástup a výstup lidí, kteří se dále budou muset nějak dostat z nádraží a na nádraží. Takže budovat nádraží uprostřed polí, kde není nic  a vše se bude muset dělat, je dle mě blbost. Mnohem lepší by bylo nádraží postavit v nějakém, již existujícím městě, vesnici, .... Nemyslíte ?

0/0
26.1.2014 16:05

V60á14c76l54a25v 35R22o94s52e59n76b34e19r34g 6619877262627

To je něco podobného, jako tvrdit, že letiště by bylo nejlepší udělat v centru města. Prostě to nejde, ať už z důvodu nedostatku prostoru, hluku atd.

0/0
26.1.2014 16:11

J28i65n44d87ř61i61c33h 23Š84k26o92p38e87k 4375511320405

letiště je trochu něco jiného, ne ? A letiště se dělá na okraji (z důvodu potřeb místa), zároveň však s možností dopravního napojení.

0/0
26.1.2014 16:26

J96i85ř63í 33H39o14v29o96r53k82a 8797136662635

Koridor povede takovým  směrem, kde žádné nádraží nyní není. Vzhledem k dojezdovým časům do aglomerací se však "vesničanům" vyplatí dojet autem k nádraží v polích (zde zaparkovat) a dojet do města vlakem. Funguje tak nemálo stanic v celé západní Evropě

0/−1
27.1.2014 9:36

V80a20c36l54a76v 90K72u51b24i30s 5111491949117

Kdyz uz budou v autech proc nejet az do cile tech par kilometru. Casove i naklady to vyjde na stejno.

0/0
27.1.2014 13:31

S23t71e49p82a86n 93N64o11v61a38k 8881613247895

Vyznam teto stavby prekracuje CR, takze stiznosti typu, ze prijdeme o cast rybniku mi prijdou smesne. Asi nikdo by nechtel na venkove trat pod okny, ale neda se nic delat, kvuli par lidem se nemuze takovy projekt zastavit. Lide co budou dotceni je minimum oproti prinosu a pravdepodobne budou kompenzovani nejakou formou.

+11/−1
26.1.2014 13:05

P17a78v53e20l 28K61u22r28a61l 5811734400660

Fajn... já bych dal svolení k stavbě té železnice u svého baráku pod podmínkou že si jinde kde se nehodí rychlovat schválí skladiště jaderného odpadu.

To je jediná kompenzace jakou bych přijal. Peníze aŤ si stát strčí někam.

0/−1
26.1.2014 15:07

A54l71e42x31a88n18d28r 82K80o43s95t25k71a 5989786579966

Patrně se to dá o kus posunout, aby se o rybník nepřišlo. Nebo prostě na jedné straně kus zasypat, na druhé kus odbagrovat.

0/−1
26.1.2014 18:21

A64u25g76u82s43t 44F76o89r31m43á87n94e20k 6665189560366

Na co rychlovlaky ? Stačilo by kdyby společnosti dodržovaly vlastní jízdní řády.

+1/−6
26.1.2014 12:40

M20a39r29e17k 98K52o95s17t36e45l56e93c55k62ý 6433696648

Ještěže naši předkové neměli tolik "svobody", "demokracie", informací, ohledů, ochránců, či politiků!

Kdyby v minulosti přistupovali ke stavbám čehokoliv tak, jak se to děje dnes a tady, tak žijeme v jeskyních a nepostavila by se jediná silnice, přehrada, továrna nebo trať. Ale taky neexistovalo tolik možností rozkrádat nějaké fondy, nebyly dotace a pokud už se něco postavilo, tak to stavěli opravdoví odborníci a vydrželo a slouží to dodnes.

V rámci mediální kampaně proti (jekékoliv) stavbě, je vhodné zveřejnit snímky "malebných" polorozpadlých domků, neudržovaných stromů a rybníků, přidat pár zvířátek a i tomu tzv. ekolologickému aktivistovi, či ekoteroristce, jichž se to jinak vůbec nikjak netýká, se uroní slza...

+8/0
26.1.2014 12:27

A26l58o63i83s 20S37a65t40r66a74p39a 9864709755868

Ono to tak zcela není pravda. Při cestách po silnicích zejména nižších tříd často najdeme místa, kde se silnice nesmyslně uhýbá a po několika desítkách metrů se vrací do původního směru. Tam si totiž majitel postavil hlavu a silnice musela jeho pole objet.

Podobně byly problémy s výstavbou železnice. Známý je případ třeba Humpolce. Původně navrhovaná trasa na Kolín byla přes Humpolec na Světlou n.S. Humpolečtí radní se však tomuto návrhu vzepřeli, protože údajně v městské radě převažovali zemědělci a formani, protože se obávali ztráty pozemků a formani ztráty výdělků. O ty stejně přišli pozdějším rozvojem automobilismu. Takže trať se udělala přes tehdy Německý Brod a do Humpolce později postavili jenom lokálku. A pozdější humpolečtí radní pak 100 let prosazovali prodloužení tratě. Bylo zpracováno několik návrhů. Jeden přes Červenou Řečici na Pacov, další byl směrován na Pelhřmov, další na tehdejší  Dolní Kralovice a odtud na Vlašim a poslední jako součást tratě Havlíčkův Brod - Plzeň ve směru na Votice, jako součást stavby tratě Brno - Havlíčkův Brod - Plzeň.

0/0
26.1.2014 17:00

M45a87r49e38k 88P64a71n79u74š17k97a 9299959750803

Dobrý den,

o jakých jeskyních tu hovoříte? Právě že touto stavbou se do nich vracíme. Zcela popřeme existenci člověka a jeho potřeb, jako bytostí, které si zaslouží žít v souladu s přírodou a jejími zákony.

Vždy je to pouze o dobré vůli najít řešení tak, aby nedevastovalo toho málo, co nám zůstalo. Jistě lze koridor postavit mimo rekreační oblasti - jde jen o vůli. Doporučuji všem, kteří zde obhajují současný koridor vedoucí kolem Želivky, aby se zajeli podívat na rychlodráhu do Švédska nebo Švýcarska. Stačí jen trocha inteligence, a prosím přestňte používat slova jako Ekoterorista nebuďme opičky - něco takového neexistuje, tenhle blábol si vymyslel pan Klaus, aby mohl obhajovat své zcesné ekonomické teorie.

Věřím, že se projektanti/politici probudí, protože pak bychom mohli vést rychlodráhu i přes Český ráj nebo Krkonoše a obhajovat to tzv. vývojem.

Zdravím.

Marek

0/0
30.1.2014 10:17

M54i35r54e49k 59R92a51d98o11s62t75n41ý 5770667301646

Pokud byste to chtěli vidět přesně, tak tady je podrobná studie:

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/vysokorychlostni-trat-praha-brno/prehledna-situace_vrt_praha_brno_sudop_2010/

Já osobně si myslím, že VRTka není špatná věc, ale aby v naší republice vznikala další tak významná liniová stavba, to se mi nelíbí. Proč to  nepostaví tam, kde už železniční koridor vede a ten starý mohou zcela zrušit? Krajinu tím zcela neznehodnotíme.

Proto, kdo chce s tím něco dělat, musí si hlídat aktualizaci Politiky územního rozvoje a aktualizaci Zásad územního rozvoje všech dotčených krajů.

0/−1
26.1.2014 11:24

J69i68ř35í 20P73r92ů41š74a 7605862825199

Co že třeba na VRT budou úplně jiné technické podmínky jež na konvenční trati? Co třeba že čím vyšší rozdílná rychlost vlaků (nákladní vlak 80km/hod - rychlovlak 200 - 300km/hod) tím je menší kapacita? A spousta další problémů.

+1/0
26.1.2014 11:46

M12i38r45e44k 90R92a83d61o25s36t37n74ý 5920877471746

Samozřejmě, to ví asi každý.

0/0
26.1.2014 16:25

J22a33n 92L23u53k52á38š 7607693653162

Protoze zrovna do Brna se ten koridor nedal kvuli terenu mezi Svitavami a Brnem narovnat ani na tech 160 km/h, na rozdil od pozadovanych 360 pro VRT.

+2/0
26.1.2014 11:46

M60i92r79e87k 71R19a42d95o72s27t41n50ý 5830817681486

Netvrdím, že musí přímo sledovat koleje, stačilo by ji vybudovat jen v tom koridoru, kde již železnice krajinu dělí ...

0/−1
26.1.2014 12:18

Ř42e40h59o26ř 84V55l66a61s37á92k 2694644591106

Co jiného než "současné koleje" si pod tím "koridorem, kde již železnice krajinu dělí", představujete?

0/0
26.1.2014 13:01

M84i73r35e86k 32R67a45d47o65s65t59n90ý 5740567801816

Vy se tváříte, že Praha s Brnem nemá žádné železniční spojení? Plus by bylo, že by se opravila řada dopravních problémů, které na této trati jsou. Navíc podél takovéhoto železničního koridoru je řada již velkých sídel, které byl získaly lepší obslužnost.

0/0
26.1.2014 16:20

F19r40a84n13t94i29š19e48k 30F15l36i27n59t78a 1484770469713

Jenže to prostě nejde vést VRT v místě současné. Například na tratích pro první generaci TGV byl minimální poloměr oblouků 4 km, takže hned v prvním oblouku se nám tratě ve směru velmí výrazně rozejdou.

0/0
18.2.2014 8:52

P42a66v24e96l 59J10e13ř93á74b93e65k 7931802194807

Ve Zborné žije například bývalý primátor Vratislav Výborný. Podle něj lze na projekt nahlížet z různých úhlů. "První je ten, že jestliže vlaky tudy pojedou za třicet let, tak nepředpokládám, že by mě to ohrozilo.

Jinými slovy - "po mne potopa". Klasický pohled politika - jen volební období, či jen podoba mého života, dál nevidím.

Nicméně, co jeho potomci, ve kterých on svým způsobem "žije" dál.

+2/−1
26.1.2014 10:46

J55a83n 39K78o55p14i64c 6630860654272

Zastavme megalomanský a zbytečný projekt, který bude černou dírou na naše daně a dotace z EU. Osobní doprava je pro tuto trasu už vyřešena. Vlaky mají přepravovat náklady, což se zde konat nebude.

Prosím, podpořte na:

https://www.facebook.com/pages/Petice-na-záchranu-vodní-nádrže-Sedlice-a-jejího-okolí/733660646645408

+3/−9
26.1.2014 10:22

I41v27a87n 85M26a81r54e12k 6244238662

A už je to tu co jsem předeslal níže ! ! ! R^ ;-D

+3/−1
26.1.2014 10:32

T21o79m84á10š 10G53r25ä81t36z 2333261467146

Podpoříme, pokud vytvoříte podobnou petici za zrušení již existujících tratí rychlovlaků v Německu a ve Francii a nás ostatní budete vozit vrtulníkama :-D

+5/0
26.1.2014 11:20

Ř94e19h97o89ř 67V76l12a37s40á42k 2674844161886

Vlaky mají přepravovat především osoby.

0/0
26.1.2014 13:01

I76v83a48n 77M93a66r87e71k 6584928552

!!No a potom tu máme ještě ekoteroristi,různé pseudoochranáře,aktivisty všeho ražení,občanská sdružení měst a obcí,soukromníky bráníci vidlemi každou píď své země ,v každém případě nebude to lehké a naše generace se po VRT-ce zcela jistě neprojede, leda že by šla pod zem jako metro ? ! ? ! 8-o R^ !!

+7/−3
26.1.2014 10:18

J13a21n 48S14t39e92h25l80i82k 9895167826641

Pokud chcete mít rychlovlaky v evropě . Od vychodu na západ , nebo sever jih . Tak je jasné že asi budou vždy nějaké koridory . Lidem se musí vyvlastnit puda .Je to stejné jak s dálnicí . Musí taky trat vést pokud možno po vrstevnicích ,aby byla co nejlevnější a byla nejpřímější.

Nedělejme si iluze , že bude stavěk v každém prdelákově . Kdyby TGV stavělo každých pět minut , asi by to nebylo rozumné cestování :-)

+8/0
26.1.2014 10:12

P44a47v21e38l 80J47e27ř25á93b63e47k 7961862544327

Vyvlastnění je až poslední možnost. Takže slova "musí" odpovídá přístupu toho kterého člověka k potřebám ostatních občanů. 

V první řadě se musí najít sporné body projektu, potom se musí hledat řešení jak sporné body vyloučit, potom se musí vlastníků pozemků a obcím nabídnout odpovídající náhrada. A až potom, pokud se již bude jen o ojedinělé jedince lze se bavit o vyvlastnění. A vyvlastnění je vždy za náhradu - to si také musíme uvědomit. protože Ústava a Listina hovoří zřetelně - vlastnictví je nezcizitelné.

0/0
26.1.2014 10:52

P78a25v33e59l 14K43u63r64a63l 5331114480520

Za náhradu podle ceny kterou bude stanovat stát a nebo někdo koho si stát zaplatí. To je naprosto nepřjatelné.

Jediný kdo má právo stanovat cenu čekoholi co vlastní je majitel dané věci. žádný odhad znalce, státu a nebo kohokoli jiného není relevantní. 

Protože hodnota věci je vždy ryze subjektivní věc specifická pro každého jedince. Adekvátní náhrada je z principu nemožný oxymoron. (tedy pokud stát zcela nepřistoupí na cenu toho člověka... a pokud ten nechce prodat vůbec -třeba z důvodu že na místě 60 let žil- a chtěl by tam umřít- to je domov- je zcela nemožná)

0/0
26.1.2014 15:11

A13l32e98n69a 10N83o43s55k55o58v89á 7217753395199

v nasich podminkach, izolvana rychlotrat, ktera nebude navazovat smerem do zahranici, respektovat stavajici zeleznicni sit, je podle mne naproste mrhani prostredky....

+4/−5
26.1.2014 10:00

J56a10n 16L51u47k91á11š 7677653563782

Vzhledem k tomu, ze se planuje napojeni jak Prahy tak Brna na VRT do zahranici, tak ma propojeni techto mest VRT smysl.

+2/0
26.1.2014 11:49

Ř30e79h82o57ř 15V79l97a74s22á70k 2644764961136

Možná by bylo lepší vyjadřovat se k existujícím návrhům - a ty s napojením do zahraničí počítají.

0/0
26.1.2014 13:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.