Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na trase pro rychlovlak jsou ovce, sjezdovka i řeka Želivka

Pokud ten plán ministerstva dopravy projde, budou si to vysokorychlostní vlaky svištět z Prahy do Brna po trati přes Benešov, Vlašim, Jihlavu, Velké Meziříčí a Velkou Bíteš. Jakými místy povedou koleje?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D87a94r69e45k 62V26r33a30n29a 6510378185173

zajimalo by me kolikrat tu trat vyuzijete - pokud ji tak potrebujete....stoji 100mld.

ja teda budu rozhodne jezdit po d1.

0/−1
29.1.2014 11:18

J75i76ř68í 19E22r77b89e51n 1963454496657

"Člověk zatím žije na vesnici v klidném prostředí, a najednou by mu mělo jezdit za vsí třicet vlaků denně." - ze stejného důvodu nevede železnice do světoznámého Kocourkova.

Nejvybranější inženýři projektovali železnici se stříbrnými pražci a zlatými kolejnicemi, nicméně Městská rada byla vedena ušlechtilou snahou o dodržování nočního klidu po uzavření městských bran – pokud by si najednou nějaký vlak vzpomenul přijet, musel by mu někdo brány otevírat a zase za ním zavřít. Starosta navíc projevil obavu o zachování nízké úrovně dopravního hluku, který by se nepochybně zvýšil, pokud by vedle každého vozu vlaku šel vozka a práskal bičem: "Hrůza! Nic se nebude stavět, žádný vlak sem nepojede a inženýry vyženeme!" Páni inženýři tedy skutečně museli odejít, stejně jako již nasmlouvaní lidé s motykami...

+3/−2
26.1.2014 19:53

J89i46ř39í 15E79r82b98e98n 1793954116527

"Skoro bezprostředně se to dotýká..." - no to je taky perla ;-D

0/0
26.1.2014 19:48

J41i48n95d42ř49i14c24h 63Š77k62o73p83e59k 4435201360495

některé připomínky chápu, proč např. je naplánované nové nádraží v polích ?

Opravdu v cestě koridoru není žádné, které by se přestavilo ?

+1/−1
26.1.2014 14:05

J63i89n59d30ř79i71c78h 92Š24k49o67p38e18k 4365781750255

jediný argument je mínus ;-D no, to argumenty došly brzy

+1/0
26.1.2014 15:57

V77á72c81l56a11v 92R31o84s87e36n71b54e55r45g 6729727592267

Bude to úplně nová trať, rychlovlak nemůže projíždět běžnými stanicemi.

0/0
26.1.2014 15:58

J15i50n32d61ř75i26c48h 34Š63k55o35p69e36k 4935181430655

předpokládám, že nádraží má sloužit na nástup a výstup lidí, kteří se dále budou muset nějak dostat z nádraží a na nádraží. Takže budovat nádraží uprostřed polí, kde není nic  a vše se bude muset dělat, je dle mě blbost. Mnohem lepší by bylo nádraží postavit v nějakém, již existujícím městě, vesnici, .... Nemyslíte ?

0/0
26.1.2014 16:05

V47á53c91l61a96v 38R44o90s45e17n48b68e13r94g 6649577202737

To je něco podobného, jako tvrdit, že letiště by bylo nejlepší udělat v centru města. Prostě to nejde, ať už z důvodu nedostatku prostoru, hluku atd.

0/0
26.1.2014 16:11

J34i92n25d95ř65i17c76h 39Š74k59o28p10e77k 4465211790345

letiště je trochu něco jiného, ne ? A letiště se dělá na okraji (z důvodu potřeb místa), zároveň však s možností dopravního napojení.

0/0
26.1.2014 16:26

J28i66ř64í 18H22o86v69o40r19k10a 8647596592695

Koridor povede takovým  směrem, kde žádné nádraží nyní není. Vzhledem k dojezdovým časům do aglomerací se však "vesničanům" vyplatí dojet autem k nádraží v polích (zde zaparkovat) a dojet do města vlakem. Funguje tak nemálo stanic v celé západní Evropě

0/−1
27.1.2014 9:36

V21a26c30l82a49v 49K50u87b83i83s 5671621839727

Kdyz uz budou v autech proc nejet az do cile tech par kilometru. Casove i naklady to vyjde na stejno.

0/0
27.1.2014 13:31

S45t38e11p57a33n 69N45o90v54a64k 8221163547655

Vyznam teto stavby prekracuje CR, takze stiznosti typu, ze prijdeme o cast rybniku mi prijdou smesne. Asi nikdo by nechtel na venkove trat pod okny, ale neda se nic delat, kvuli par lidem se nemuze takovy projekt zastavit. Lide co budou dotceni je minimum oproti prinosu a pravdepodobne budou kompenzovani nejakou formou.

+11/−1
26.1.2014 13:05

P56a17v21e78l 25K89u17r83a56l 5621704390830

Fajn... já bych dal svolení k stavbě té železnice u svého baráku pod podmínkou že si jinde kde se nehodí rychlovat schválí skladiště jaderného odpadu.

To je jediná kompenzace jakou bych přijal. Peníze aŤ si stát strčí někam.

0/−1
26.1.2014 15:07

A40l81e79x50a58n12d96r 94K79o98s17t36k88a 5349296709656

Patrně se to dá o kus posunout, aby se o rybník nepřišlo. Nebo prostě na jedné straně kus zasypat, na druhé kus odbagrovat.

0/−1
26.1.2014 18:21

A70u43g94u84s40t 76F71o87r47m93á65n61e81k 6485859920856

Na co rychlovlaky ? Stačilo by kdyby společnosti dodržovaly vlastní jízdní řády.

+1/−6
26.1.2014 12:40

M15a18r74e24k 62K13o57s69t76e17l14e51c35k65ý 6863226908

Ještěže naši předkové neměli tolik "svobody", "demokracie", informací, ohledů, ochránců, či politiků!

Kdyby v minulosti přistupovali ke stavbám čehokoliv tak, jak se to děje dnes a tady, tak žijeme v jeskyních a nepostavila by se jediná silnice, přehrada, továrna nebo trať. Ale taky neexistovalo tolik možností rozkrádat nějaké fondy, nebyly dotace a pokud už se něco postavilo, tak to stavěli opravdoví odborníci a vydrželo a slouží to dodnes.

V rámci mediální kampaně proti (jekékoliv) stavbě, je vhodné zveřejnit snímky "malebných" polorozpadlých domků, neudržovaných stromů a rybníků, přidat pár zvířátek a i tomu tzv. ekolologickému aktivistovi, či ekoteroristce, jichž se to jinak vůbec nikjak netýká, se uroní slza...

+8/0
26.1.2014 12:27

A90l37o44i98s 98S14a17t61r21a17p40a 9434969595318

Ono to tak zcela není pravda. Při cestách po silnicích zejména nižších tříd často najdeme místa, kde se silnice nesmyslně uhýbá a po několika desítkách metrů se vrací do původního směru. Tam si totiž majitel postavil hlavu a silnice musela jeho pole objet.

Podobně byly problémy s výstavbou železnice. Známý je případ třeba Humpolce. Původně navrhovaná trasa na Kolín byla přes Humpolec na Světlou n.S. Humpolečtí radní se však tomuto návrhu vzepřeli, protože údajně v městské radě převažovali zemědělci a formani, protože se obávali ztráty pozemků a formani ztráty výdělků. O ty stejně přišli pozdějším rozvojem automobilismu. Takže trať se udělala přes tehdy Německý Brod a do Humpolce později postavili jenom lokálku. A pozdější humpolečtí radní pak 100 let prosazovali prodloužení tratě. Bylo zpracováno několik návrhů. Jeden přes Červenou Řečici na Pacov, další byl směrován na Pelhřmov, další na tehdejší  Dolní Kralovice a odtud na Vlašim a poslední jako součást tratě Havlíčkův Brod - Plzeň ve směru na Votice, jako součást stavby tratě Brno - Havlíčkův Brod - Plzeň.

0/0
26.1.2014 17:00

M43a13r29e21k 95P51a18n39u47š24k63a 9689679460223

Dobrý den,

o jakých jeskyních tu hovoříte? Právě že touto stavbou se do nich vracíme. Zcela popřeme existenci člověka a jeho potřeb, jako bytostí, které si zaslouží žít v souladu s přírodou a jejími zákony.

Vždy je to pouze o dobré vůli najít řešení tak, aby nedevastovalo toho málo, co nám zůstalo. Jistě lze koridor postavit mimo rekreační oblasti - jde jen o vůli. Doporučuji všem, kteří zde obhajují současný koridor vedoucí kolem Želivky, aby se zajeli podívat na rychlodráhu do Švédska nebo Švýcarska. Stačí jen trocha inteligence, a prosím přestňte používat slova jako Ekoterorista nebuďme opičky - něco takového neexistuje, tenhle blábol si vymyslel pan Klaus, aby mohl obhajovat své zcesné ekonomické teorie.

Věřím, že se projektanti/politici probudí, protože pak bychom mohli vést rychlodráhu i přes Český ráj nebo Krkonoše a obhajovat to tzv. vývojem.

Zdravím.

Marek

0/0
30.1.2014 10:17

M38i78r48e90k 56R58a58d85o15s13t66n61ý 5510957261366

Pokud byste to chtěli vidět přesně, tak tady je podrobná studie:

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/vysokorychlostni-trat-praha-brno/prehledna-situace_vrt_praha_brno_sudop_2010/

Já osobně si myslím, že VRTka není špatná věc, ale aby v naší republice vznikala další tak významná liniová stavba, to se mi nelíbí. Proč to  nepostaví tam, kde už železniční koridor vede a ten starý mohou zcela zrušit? Krajinu tím zcela neznehodnotíme.

Proto, kdo chce s tím něco dělat, musí si hlídat aktualizaci Politiky územního rozvoje a aktualizaci Zásad územního rozvoje všech dotčených krajů.

0/−1
26.1.2014 11:24

J78i57ř81í 18P32r46ů75š26a 7495822965959

Co že třeba na VRT budou úplně jiné technické podmínky jež na konvenční trati? Co třeba že čím vyšší rozdílná rychlost vlaků (nákladní vlak 80km/hod - rychlovlak 200 - 300km/hod) tím je menší kapacita? A spousta další problémů.

+1/0
26.1.2014 11:46

M83i45r44e49k 25R97a77d61o94s16t13n71ý 5830267231176

Samozřejmě, to ví asi každý.

0/0
26.1.2014 16:25

J39a88n 66L43u30k87á83š 7217843383892

Protoze zrovna do Brna se ten koridor nedal kvuli terenu mezi Svitavami a Brnem narovnat ani na tech 160 km/h, na rozdil od pozadovanych 360 pro VRT.

+2/0
26.1.2014 11:46

M91i13r31e51k 73R61a61d12o69s68t26n46ý 5520277641416

Netvrdím, že musí přímo sledovat koleje, stačilo by ji vybudovat jen v tom koridoru, kde již železnice krajinu dělí ...

0/−1
26.1.2014 12:18

Ř72e53h19o33ř 15V32l68a86s59á25k 2624754951606

Co jiného než "současné koleje" si pod tím "koridorem, kde již železnice krajinu dělí", představujete?

0/0
26.1.2014 13:01

M33i63r85e18k 84R58a73d64o38s20t32n24ý 5530487221526

Vy se tváříte, že Praha s Brnem nemá žádné železniční spojení? Plus by bylo, že by se opravila řada dopravních problémů, které na této trati jsou. Navíc podél takovéhoto železničního koridoru je řada již velkých sídel, které byl získaly lepší obslužnost.

0/0
26.1.2014 16:20

F24r26a65n56t21i66š75e14k 83F69l44i43n90t58a 1974850159183

Jenže to prostě nejde vést VRT v místě současné. Například na tratích pro první generaci TGV byl minimální poloměr oblouků 4 km, takže hned v prvním oblouku se nám tratě ve směru velmí výrazně rozejdou.

0/0
18.2.2014 8:52

P45a62v59e43l 41J16e67ř18á25b98e10k 7901772294747

Ve Zborné žije například bývalý primátor Vratislav Výborný. Podle něj lze na projekt nahlížet z různých úhlů. "První je ten, že jestliže vlaky tudy pojedou za třicet let, tak nepředpokládám, že by mě to ohrozilo.

Jinými slovy - "po mne potopa". Klasický pohled politika - jen volební období, či jen podoba mého života, dál nevidím.

Nicméně, co jeho potomci, ve kterých on svým způsobem "žije" dál.

+2/−1
26.1.2014 10:46

J17a11n 46K20o49p49i65c 6870800344252

Zastavme megalomanský a zbytečný projekt, který bude černou dírou na naše daně a dotace z EU. Osobní doprava je pro tuto trasu už vyřešena. Vlaky mají přepravovat náklady, což se zde konat nebude.

Prosím, podpořte na:

https://www.facebook.com/pages/Petice-na-záchranu-vodní-nádrže-Sedlice-a-jejího-okolí/733660646645408

+3/−9
26.1.2014 10:22

I24v39a72n 79M22a46r19e44k 6134588912

A už je to tu co jsem předeslal níže ! ! ! R^ ;-D

+3/−1
26.1.2014 10:32

T80o84m59á88š 12G51r75ä14t92z 2903241677826

Podpoříme, pokud vytvoříte podobnou petici za zrušení již existujících tratí rychlovlaků v Německu a ve Francii a nás ostatní budete vozit vrtulníkama :-D

+5/0
26.1.2014 11:20

Ř57e61h74o64ř 68V78l74a77s19á25k 2914374441456

Vlaky mají přepravovat především osoby.

0/0
26.1.2014 13:01

I85v63a81n 43M26a26r24e30k 6604608602

!!No a potom tu máme ještě ekoteroristi,různé pseudoochranáře,aktivisty všeho ražení,občanská sdružení měst a obcí,soukromníky bráníci vidlemi každou píď své země ,v každém případě nebude to lehké a naše generace se po VRT-ce zcela jistě neprojede, leda že by šla pod zem jako metro ? ! ? ! 8-o R^ !!

+7/−3
26.1.2014 10:18

J46a23n 21S76t40e33h98l70i89k 9325597706531

Pokud chcete mít rychlovlaky v evropě . Od vychodu na západ , nebo sever jih . Tak je jasné že asi budou vždy nějaké koridory . Lidem se musí vyvlastnit puda .Je to stejné jak s dálnicí . Musí taky trat vést pokud možno po vrstevnicích ,aby byla co nejlevnější a byla nejpřímější.

Nedělejme si iluze , že bude stavěk v každém prdelákově . Kdyby TGV stavělo každých pět minut , asi by to nebylo rozumné cestování :-)

+8/0
26.1.2014 10:12

P74a33v82e24l 70J68e67ř60á67b16e89k 7491212574967

Vyvlastnění je až poslední možnost. Takže slova "musí" odpovídá přístupu toho kterého člověka k potřebám ostatních občanů. 

V první řadě se musí najít sporné body projektu, potom se musí hledat řešení jak sporné body vyloučit, potom se musí vlastníků pozemků a obcím nabídnout odpovídající náhrada. A až potom, pokud se již bude jen o ojedinělé jedince lze se bavit o vyvlastnění. A vyvlastnění je vždy za náhradu - to si také musíme uvědomit. protože Ústava a Listina hovoří zřetelně - vlastnictví je nezcizitelné.

0/0
26.1.2014 10:52

P51a68v36e10l 24K13u32r65a63l 5101774900910

Za náhradu podle ceny kterou bude stanovat stát a nebo někdo koho si stát zaplatí. To je naprosto nepřjatelné.

Jediný kdo má právo stanovat cenu čekoholi co vlastní je majitel dané věci. žádný odhad znalce, státu a nebo kohokoli jiného není relevantní. 

Protože hodnota věci je vždy ryze subjektivní věc specifická pro každého jedince. Adekvátní náhrada je z principu nemožný oxymoron. (tedy pokud stát zcela nepřistoupí na cenu toho člověka... a pokud ten nechce prodat vůbec -třeba z důvodu že na místě 60 let žil- a chtěl by tam umřít- to je domov- je zcela nemožná)

0/0
26.1.2014 15:11

A65l54e22n36a 91N37o67s92k43o10v58á 7917923105779

v nasich podminkach, izolvana rychlotrat, ktera nebude navazovat smerem do zahranici, respektovat stavajici zeleznicni sit, je podle mne naproste mrhani prostredky....

+4/−5
26.1.2014 10:00

J17a31n 37L29u75k12á29š 7307943583562

Vzhledem k tomu, ze se planuje napojeni jak Prahy tak Brna na VRT do zahranici, tak ma propojeni techto mest VRT smysl.

+2/0
26.1.2014 11:49

Ř49e51h67o28ř 23V92l76a74s93á23k 2924624561826

Možná by bylo lepší vyjadřovat se k existujícím návrhům - a ty s napojením do zahraničí počítají.

0/0
26.1.2014 13:02







Najdete na iDNES.cz