Diskuse k článku

Vysokorychlostní vlak pojede až 350 km/h, na Vysočině zastaví čtyřikrát

Přibližně stovka zástupců měst a obcí se v úterý na krajském úřadě v Jihlavě seznámila s plánem výstavby vysokorychlostní železnice, která propojí Prahu s Vysočinou a Brnem. Podobné investice ve světě vycházejí na sto miliard korun. Začít stavět by se mohlo v roce 2025.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J19o21s93e87f 36P81o87ž62i53v25i19l 8724446927560

http://www.youtube.com/watch?v=EOdATLzRGHc

To by byl ideál:-).

0/0
23.1.2014 11:21

M24a76r18t33i92n 58P42e26j74c68h58a37l 9846502787144

Jasně,čtyři zastávky na Vysočině a v dalších krajích určitě taky a máme tady zrychlený osobní vlak.;-D

+2/0
16.1.2014 16:52

D36a93v85e 70Ř29e11h97á22k 8758535375823

...science fiction aneb rychlovlaky po česku  ....nejlepší věta mne pobavila: TUNEL NESMÍ BÝT DELŠÍ NEŽ 5KM (opět požadavek zelené teroristické organizace, která si říká "ochránci přírody").... při této větě se mi vybavila vysokorychlostní trať v hornaté části Toskánska, z Boloně do Florencie, kde vlak pádí 300km/h a pak vjede to tunelu, dlouhého asi 50km.... jak říkám, ČR je prostě na tohle neschopná...Rv

0/−1
16.1.2014 11:36

R37a86d23e26k 36J18a52n46a16t54a 9185246754932

Délka tunelu není omezení ekologické (jak vás to vůbec napadlo?), ale bezpečnostní a ekonomické. Do dlouhého tunelu se hůře dostávají záchranáři, dlouhý tunel je taky dražší postavit než dva krátké.

+2/0
16.1.2014 21:33

R29a28d77e53k 12M22i74t21a82s 6771578311370

Ja doufam ze pokud se tato trat bude stavet, tak budou pouze dve zastavky a to Praha a Brno, mozna pokud se to protahne do polska, tak Ostrava, protoze jinak by to ztratilo smysl, to uz bude levnejsi koupit letadla a davat listky zadarmo a vyjde to nastejno. Pro nasi republiku tato trat je pouze jako propojeni s evropou a ne pro prepravu cestujicich v ramci republiky. Maximalne prepravu mezi temito trema moznyma stanicema.

+3/0
16.1.2014 9:55

R23a77d94e57k 48J31a59n88a86t55a 9425116754962

Nemáte přehled. Většina VRT v Evropě je stavěna kvůli vnitrostátní dopravě a většina cestujících jsou vnitrostátní cestující (prostě proto, že je po tom větší poptávka, lidi jezdí více po své zemi než do ciziny).

Silná mezinárodní spojení vznikají spíše jen tam kde je k tomu nějaký speciální důvod (např. jazyková blízkost jako u Paříž-Brusel či mořský průliv jako u Paříž-Londýn).

0/−1
16.1.2014 21:36

R42a97d80e85k 71M94i35t81a79s 6441318501250

takze mi chcete rict ze ve francii stavii vysokorychlosti vlaky kazdych 50-60km??

0/0
22.1.2014 8:19
Foto

Z18b26y14n44ě67k 15M80e39l68i20c96h69a92r 9265147415719

4 zastávky na Vysočině?? tak to víc bude stát než to pojede.... a ta cena, no nevím, kde na to vzít a nekrást :-P

+4/0
16.1.2014 8:59

P44e52t35r 24S42t23r11a91k85a 9367127405963

Parada. Cina kazdy rok zprovozni ca 800km vysokorychlostnich trati. V CR se prvni trat mozna zacne stavet za 11 let a jak si jiz ted umim predstavit, nebude dokoncena driv nez 2050, cehoz se jiz asi nedoziji...

+1/−1
16.1.2014 8:15

M60i35c97h16a51l 72R81e20j73z94e94k 5666727875831

Nevim, co mate vsichni s tim zastavovanim a nevyuziti rychlosti. Uvedomte si, ze i pomaly auto se rozjede z 0na 100 za cca 10s, letadlu staci z 0 na 300 cca 1km ranveje. Dobre, brzdeni bude asi pomalejsi, ale vzhledem ke vzdalenosti 200km celkem zanedbatelne.

0/0
16.1.2014 1:48

J25o77s78e30f 49V17o98m77á24č10k75a 5123124523814

Asi nejde o samotný akt zastavování, ale o to, že se prostě vlak na několik minut zastaví, aby mohli nastoupit a vystoupit cestující. Šest zastávek po pěti minutách a máme z toho 30 minut prodlev.

0/0
16.1.2014 2:00

A77l78e98x70a58n70d70r 85K73o41s59t61k70a 5569406569686

A příšernou a naprosto zbytečnou spotřebu elektřiny na rozjezdy. Je to jako s autem. I v úsporném osobáku vás sešlápnutí plynu po červené stojí deci nebo víc paliva. Tedy oprava, deci nebo víc, ještě než se auto vůbec pohne. Optimální vzdálenost mezi zastávkami rychlovlaku je 100-200 km. Takže v českých reáliích asi Praha a Brno. A mazi nimi lokální doprava. (Což ovšem bývá v civilizovaných zemích vlaky asi jako je naše pendolino a lepšími)

0/0
16.1.2014 6:24

R35a27d75e17k 57J80a89n89a61t57a 9825156754692

Však taky v těch mezilehlých zastávkách nebudou zastavovat všechny vlaky ale jen takový počet, kolik bude odpovídat zájmu cestujících (takže např. každý čtvrtý).

+1/0
16.1.2014 21:37

J78o66s91e26f 25B67r12o38ž22k54a 6914142878897

http://www.cd.cz/old/TCD2006/6_39tgv.htm

Brzdná dráha vlaku TGV z rychlosti 300 km/h, je udávána asi 4 km. Ovšem při zkouškách, kdy přesáhl 500 km/h, zabrzdil na dráze 38 km.

0/0
16.1.2014 9:11

M55a38r31e83k 52H17r76u84b75y 6737302961188

Za stamiliardy jsme horkotezko dokoncili koridor na 160 km/h, ktery byl zastaraly uz v dobe sveho vzniku. Takze ted ho budeme za dalsi stamiliardy vylepsovat, aby byl v dobe dokonceni opet zastaraly/ A to se vyplati ;-)

+2/0
16.1.2014 1:36

R80a96d23e87k 79M97i71t79a93s 6771398241880

nic se vylepsovat nebude, to musi byt uplne nove koleje mimo stavajici trat,

jenom se pak napichnou na stare kvuli zastavkam

0/0
16.1.2014 9:43

D98a65v21e 15Ř25e20h60á59k 8908685635503

máte sice pravdu s tím, že za mnoho peněž málo muziky (koridor na 160), ale pokud se u nás bude stavět VRTka, tak ta musí být izolována od ostatních tratí, přejezdů atd.... aby na ní mohly ty vlaky pádit tou třístovkou :)

0/0
16.1.2014 11:39

M79a54r58e76k 14T18ů46m73a 4862878286392

Hlavně by prioritně měli postavit dálnice a případně opravit stávající žel. koridory. Stavba úplně nové trati za více než 100 mld., se mi zdá zbytečná.

0/−1
16.1.2014 0:07

L79u84k13á59š 43V95e39v43e64r15k64a 1147476760

koridory se neměly nákladně opravovat na 160, ale rovnou se měly stavět nové vysokorychlostní tratě..

+1/0
16.1.2014 0:46

A88l81e72x44a40n97d27r 21K24o46s69t28k23a 5509846659226

Konkrétně je nutné spojení Německo, Praha, Brno, Rakousko.

0/0
16.1.2014 6:34

P77e92t74r 44K35o57u10t56e71c34k17ý 6254730887547

A nákladka + příměsto by jezdilo kudy?

0/0
16.1.2014 11:23

D38a36v28e 63Ř11e51h57á29k 8228685695663

pane Koutecký, zajeďte se podívat do Německa, jak to tam funguje R^

0/0
16.1.2014 14:43

R89a24d82e88k 58J98a92n86a20t72a 9425636344712

Však tam to tak funguje - síť opravených klasických tratí (pro regionální vlaky a náklady) doplněná vysokorychlostí sítí (pro ICE).

Samozřejmě, že tam kde to má smysl, může ICE jet kus i po klasické trati aby mohly výhod VRT byužít i města co jsou mimo ni.

0/0
16.1.2014 21:40

J87i67ř73í 19K94o49v56a24ř88í86k 5310300644699

Je zajímavé, že ten kluk Jouklů ráno odstřihl spojení z Havlíčkova Brodu do Prahy a teď najednou by chtěli stavět 4x na Vysočině.

+1/0
15.1.2014 23:51

R29a72d61e74k 64J90a20n42a87t45a 9585266804112

Tohle s tím moc nesouvisí. Dnešní spojení není přiliš atraktivní (tj. stát ho musí dotovat a tím pádem i rozhoduje, že se nějaký jednotlivý vlak zruší). Zatímco spojení po VRT bývá v Evropě atraktivní tak, že dotace nebývají potřeba.

0/0
16.1.2014 21:42

J43o65s93e64f 38P38o63ž88i55v12i72l 8304196747340

Jinak co se týká toho zastavování, tak bychom tu měli na VRTkách mít minimálně každých 30 km výhybnu pro předjíždění. To je fakt. Že to vyšlo do takových děr, s tím se asi nic moc udělat nedá.

+1/0
15.1.2014 23:40

J95o66s37e43f 32P67o47ž20i66v97i43l 8614556797380

Ale jestli to má zastavovat na každý mezi, tak to o svoeji hlavní přednost přijde:-P...

+2/0
15.1.2014 23:36

M60i78c67h54a80l 33R91i66m90b35a16u39e26r 4599125433807

Projekt je zbytečný, v roce 2025 už nejvýznamnější obyvatel Vysočiny, pro kterého se ta zastávka jistě staví, již těžko bude mezi námi. :-P

+1/−1
15.1.2014 23:34

M44i17r91o77s30l81a57v 43P95a55v36e65l94e76c 9183196276513

Zavedl bych na této trati zastávky na znamení ;-D;-D

+13/0
15.1.2014 23:33

J93o61s63e92f 11P13o10ž45i18v26i37l 8304596647640

Pokud nechcem zůstat v okolním světě odříznutí, tak nám nic jiného než stavět VRTky nezbývá. Co se týká trasování, pro rychlost 350 km/h nestačí jen zrekonstruovat stávající tratě, při rekonstrukcích se dá dosáhnout maximálně rychlosti na současných koridorech, tj. 160 km/h.

Tuhle myšlenku plne podporuju, protože má smysl. Narozdíl od kanálů a podobných zhovadilostí je tohle cesta k lepší budoucnosti.

+4/0
15.1.2014 23:30

J61i27n47d86ř59i40c96h 20Š21k84o76p64e10k 4955581970295

kanalizace a ČOV bereš za zbytný nadstandard ?;-D

0/0
16.1.2014 7:05

M98i18l18a81n 27M50a15j87e77r83č73í41k 1160740944716

Prosím, nepleť kanál a kanalizaci.

Josef Pospíšil určitě myslel plavební kanál(y) - zejména prosazované prezidentem Zemanem = Dunaj - Odra - Labe!

0/0
16.1.2014 7:23

J11i43n58d69ř31i66c20h 95Š51k52o18p34e47k 4985491580285

jo ták. Myšlen tenhle kanál tak to jo. Je třeba se vyjadřovat trochu přesně

0/0
16.1.2014 7:38

M17i31c51h56a82e44l 75M41e98n81s55i33k 8771146190802

Pan autor Paclík se asi včera trochu líznul

a teď si myslí, že už je apríl.

Tak tam šoupnul připravený článek.

+2/0
15.1.2014 23:02

P92e98t61r 98N37e97c41h96a21n39i73c42k80ý 7493776448240

Jsem zvědavý na cenu jízdenky

+1/0
15.1.2014 22:48

M22i97r53e53k 25R28a98d82o38s32t84n64ý 5720727471976

A nejhorší je skutečnost, že ten samý kraj zavrhl nedávno severní vedení této trati. Tehdy stačilo jen modernizovat. Tohle je skutečně jen tunel, který se schová pod novou stavbu, místo toho, aby se opravilo již existující.

Mám pocit, že jsme s tou svobodou někde špatně, slušně řečeno ...

+1/0
15.1.2014 22:30

P52e54t10r 86N59e90c19h88a54n44i52c69k43ý 7593586148210

Když vemu, že na připojení Liberce prý stačí těch miliard jen 20 a to tam teď vede trať s rychlostí dostavníku :-/

0/0
15.1.2014 22:49

P18e65t16r 65P37e76t79r 7622260980742

V roce 2050 budu pod drnem.

A smělé plány?

+1/0
15.1.2014 22:21

L56u42b47o66s 36K43a37p94l76a56n 6648319881636

Více o problematice http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/

0/0
15.1.2014 21:43

L97i80b75o39r 48H77o72s79a52k 3645172414416

Tak ted nevim jestli je vetsi blbost tahle trat nebo ten Zemanovo plavebni kanal...

+1/−2
15.1.2014 21:36

Č25e77s30t33m42í90r 43D42o21č96e84k42a98l 3325632372643

Větší blbost je kanál.

+4/0
15.1.2014 21:47

L52i43b27o12r 38H95o14s33a76k 3305112754886

asi jo. Blbost vs. ultrablbost.

+1/0
15.1.2014 21:52

M82a59r94e11k 22H26r56u32b31y 6397542301858

Obavam se, ze kanal dava vetsi smysl - prinejmensim tak rychle nezastarava ;-) Jo a neni to Zemanuv kanal - ten napad mel uz Karel IV. :-P

+1/0
16.1.2014 1:37

P83a89v95e49l 55K19r52e87j21č73í24ř 2392861813256

A prý když pár korun zbyde, tak to protáhnou až na letiště Václava Havla ;-D

0/0
15.1.2014 21:35

J10i65ř70í 42S66m32a23z35a47l 2977192464802

To chci vidět, kde se vlak rozjede na 350 km/h mezi Pelhřimovem-Jihlavou- Velkým Meziříčím - Velkou Bíteší, kdyz vzdálenosti jsou tak cca 35 km. To zas bude tunel na prachy.

+1/0
15.1.2014 21:15

V41á30c13l71a80v 51D22a24v37i37d 5745919324115

Slyšel jste někdy o německých ICE a ICE Sprinter? Většina vlaků pojede z Prahy do Brna non-stop, pár jich zastaví na zmíněných zastávkách, aby z toho na Vysočině něco měli.

+2/0
16.1.2014 7:30

M70a84r80t71i34n 44Š40t32r65o68s 4229637630698

nestačila by jedna stanice v Jihlavě? Co je to za hloupost, aby rychlovlak zasatvoval ve Velké Bíteši?

+7/−1
15.1.2014 21:07

M63i58c50h45a71e71l 56M89e69n51s57i44k 8691116720372

Vlak bude zastavovat u velkého rybníka :-)

(vlastně u Velkého Rybníka)

0/0
15.1.2014 22:56

M94i49l44o30s52l49a66v 36U84r12b49a18n 4648439590273

...u pátého stvolu orobince, nedaleko pařezové chaloupky.;-D

0/0
16.1.2014 15:28

M86a52r59e77k 85T39u29r59n54o80v25e38c 7235892740386

Taky nechápu. VRT má spojovat velká města. Třeba takové spojení Paříž-Brusel. Je to asi 300 kilometrů, vlak to jede hodinu. Kolik myslíte, že má po cestě zastávek? Ani jednu...

Jihlavu bych ještě pochopil - je to krajské město. Ale Velké meziříčí? Se svými necelými 12 tisíci obyvatel? Velká Bíteš s asi 6 tisíci? Boha jeho... Kolik lidí tam asi bude nastupovat?

+3/0
15.1.2014 23:34



Najdete na iDNES.cz