Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vysokorychlostní vlak pojede až 350 km/h, na Vysočině zastaví čtyřikrát

Přibližně stovka zástupců měst a obcí se v úterý na krajském úřadě v Jihlavě seznámila s plánem výstavby vysokorychlostní železnice, která propojí Prahu s Vysočinou a Brnem. Podobné investice ve světě vycházejí na sto miliard korun. Začít stavět by se mohlo v roce 2025.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J50o87s25e76f 70P12o19ž35i58v74i95l 8744896387820

http://www.youtube.com/watch?v=EOdATLzRGHc

To by byl ideál:-).

0/0
23.1.2014 11:21

M50a54r89t23i24n 59P81e41j67c97h17a65l 9406542867714

Jasně,čtyři zastávky na Vysočině a v dalších krajích určitě taky a máme tady zrychlený osobní vlak.;-D

+2/0
16.1.2014 16:52

D88a65v46e 18Ř16e82h37á31k 8948805845833

...science fiction aneb rychlovlaky po česku  ....nejlepší věta mne pobavila: TUNEL NESMÍ BÝT DELŠÍ NEŽ 5KM (opět požadavek zelené teroristické organizace, která si říká "ochránci přírody").... při této větě se mi vybavila vysokorychlostní trať v hornaté části Toskánska, z Boloně do Florencie, kde vlak pádí 300km/h a pak vjede to tunelu, dlouhého asi 50km.... jak říkám, ČR je prostě na tohle neschopná...Rv

0/−1
16.1.2014 11:36

R23a96d88e29k 48J57a35n40a35t13a 9455526804582

Délka tunelu není omezení ekologické (jak vás to vůbec napadlo?), ale bezpečnostní a ekonomické. Do dlouhého tunelu se hůře dostávají záchranáři, dlouhý tunel je taky dražší postavit než dva krátké.

+2/0
16.1.2014 21:33

R46a25d24e46k 46M91i37t87a67s 6171118601530

Ja doufam ze pokud se tato trat bude stavet, tak budou pouze dve zastavky a to Praha a Brno, mozna pokud se to protahne do polska, tak Ostrava, protoze jinak by to ztratilo smysl, to uz bude levnejsi koupit letadla a davat listky zadarmo a vyjde to nastejno. Pro nasi republiku tato trat je pouze jako propojeni s evropou a ne pro prepravu cestujicich v ramci republiky. Maximalne prepravu mezi temito trema moznyma stanicema.

+3/0
16.1.2014 9:55

R69a69d16e10k 27J69a62n91a20t71a 9755406364182

Nemáte přehled. Většina VRT v Evropě je stavěna kvůli vnitrostátní dopravě a většina cestujících jsou vnitrostátní cestující (prostě proto, že je po tom větší poptávka, lidi jezdí více po své zemi než do ciziny).

Silná mezinárodní spojení vznikají spíše jen tam kde je k tomu nějaký speciální důvod (např. jazyková blízkost jako u Paříž-Brusel či mořský průliv jako u Paříž-Londýn).

0/−1
16.1.2014 21:36

R44a90d39e28k 30M92i69t46a44s 6921178231760

takze mi chcete rict ze ve francii stavii vysokorychlosti vlaky kazdych 50-60km??

0/0
22.1.2014 8:19
Foto

Z81b61y52n29ě59k 42M57e17l69i72c21h35a79r 9145287205169

4 zastávky na Vysočině?? tak to víc bude stát než to pojede.... a ta cena, no nevím, kde na to vzít a nekrást :-P

+4/0
16.1.2014 8:59

P79e54t16r 72S16t93r97a70k65a 9677467565913

Parada. Cina kazdy rok zprovozni ca 800km vysokorychlostnich trati. V CR se prvni trat mozna zacne stavet za 11 let a jak si jiz ted umim predstavit, nebude dokoncena driv nez 2050, cehoz se jiz asi nedoziji...

+1/−1
16.1.2014 8:15

M33i47c73h50a13l 59R61e63j15z66e24k 5826637865201

Nevim, co mate vsichni s tim zastavovanim a nevyuziti rychlosti. Uvedomte si, ze i pomaly auto se rozjede z 0na 100 za cca 10s, letadlu staci z 0 na 300 cca 1km ranveje. Dobre, brzdeni bude asi pomalejsi, ale vzhledem ke vzdalenosti 200km celkem zanedbatelne.

0/0
16.1.2014 1:48

J17o23s23e24f 39V70o86m23á24č16k26a 5933164723664

Asi nejde o samotný akt zastavování, ale o to, že se prostě vlak na několik minut zastaví, aby mohli nastoupit a vystoupit cestující. Šest zastávek po pěti minutách a máme z toho 30 minut prodlev.

0/0
16.1.2014 2:00

A19l19e43x29a69n60d72r 25K98o61s94t33k25a 5679946649916

A příšernou a naprosto zbytečnou spotřebu elektřiny na rozjezdy. Je to jako s autem. I v úsporném osobáku vás sešlápnutí plynu po červené stojí deci nebo víc paliva. Tedy oprava, deci nebo víc, ještě než se auto vůbec pohne. Optimální vzdálenost mezi zastávkami rychlovlaku je 100-200 km. Takže v českých reáliích asi Praha a Brno. A mazi nimi lokální doprava. (Což ovšem bývá v civilizovaných zemích vlaky asi jako je naše pendolino a lepšími)

0/0
16.1.2014 6:24

R79a82d40e93k 79J32a41n85a16t52a 9675766454502

Však taky v těch mezilehlých zastávkách nebudou zastavovat všechny vlaky ale jen takový počet, kolik bude odpovídat zájmu cestujících (takže např. každý čtvrtý).

+1/0
16.1.2014 21:37

J52o30s84e96f 63B19r48o86ž58k22a 6894962558437

http://www.cd.cz/old/TCD2006/6_39tgv.htm

Brzdná dráha vlaku TGV z rychlosti 300 km/h, je udávána asi 4 km. Ovšem při zkouškách, kdy přesáhl 500 km/h, zabrzdil na dráze 38 km.

0/0
16.1.2014 9:11

M15a93r42e40k 74H32r23u82b41y 6797122661758

Za stamiliardy jsme horkotezko dokoncili koridor na 160 km/h, ktery byl zastaraly uz v dobe sveho vzniku. Takze ted ho budeme za dalsi stamiliardy vylepsovat, aby byl v dobe dokonceni opet zastaraly/ A to se vyplati ;-)

+2/0
16.1.2014 1:36

R52a33d20e30k 93M23i64t41a23s 6761798461520

nic se vylepsovat nebude, to musi byt uplne nove koleje mimo stavajici trat,

jenom se pak napichnou na stare kvuli zastavkam

0/0
16.1.2014 9:43

D12a81v37e 96Ř87e84h89á10k 8218835395833

máte sice pravdu s tím, že za mnoho peněž málo muziky (koridor na 160), ale pokud se u nás bude stavět VRTka, tak ta musí být izolována od ostatních tratí, přejezdů atd.... aby na ní mohly ty vlaky pádit tou třístovkou :)

0/0
16.1.2014 11:39

M45a64r48e85k 54T42ů72m52a 4882538736932

Hlavně by prioritně měli postavit dálnice a případně opravit stávající žel. koridory. Stavba úplně nové trati za více než 100 mld., se mi zdá zbytečná.

0/−1
16.1.2014 0:07

L79u75k30á74š 96V62e91v59e13r76k43a 1387926410

koridory se neměly nákladně opravovat na 160, ale rovnou se měly stavět nové vysokorychlostní tratě..

+1/0
16.1.2014 0:46

A68l27e36x90a17n68d71r 44K49o80s90t88k34a 5339166519726

Konkrétně je nutné spojení Německo, Praha, Brno, Rakousko.

0/0
16.1.2014 6:34

P35e61t61r 10K35o91u39t95e43c50k10ý 6904130947307

A nákladka + příměsto by jezdilo kudy?

0/0
16.1.2014 11:23

D58a62v34e 14Ř80e53h14á91k 8128905515963

pane Koutecký, zajeďte se podívat do Německa, jak to tam funguje R^

0/0
16.1.2014 14:43

R68a54d88e66k 97J51a76n17a45t62a 9445356764352

Však tam to tak funguje - síť opravených klasických tratí (pro regionální vlaky a náklady) doplněná vysokorychlostí sítí (pro ICE).

Samozřejmě, že tam kde to má smysl, může ICE jet kus i po klasické trati aby mohly výhod VRT byužít i města co jsou mimo ni.

0/0
16.1.2014 21:40

J10i13ř72í 50K85o85v55a86ř17í79k 5290230484819

Je zajímavé, že ten kluk Jouklů ráno odstřihl spojení z Havlíčkova Brodu do Prahy a teď najednou by chtěli stavět 4x na Vysočině.

+1/0
15.1.2014 23:51

R82a64d91e55k 46J35a41n54a66t42a 9645376684692

Tohle s tím moc nesouvisí. Dnešní spojení není přiliš atraktivní (tj. stát ho musí dotovat a tím pádem i rozhoduje, že se nějaký jednotlivý vlak zruší). Zatímco spojení po VRT bývá v Evropě atraktivní tak, že dotace nebývají potřeba.

0/0
16.1.2014 21:42

J52o32s62e31f 40P39o67ž28i46v25i82l 8704776547150

Jinak co se týká toho zastavování, tak bychom tu měli na VRTkách mít minimálně každých 30 km výhybnu pro předjíždění. To je fakt. Že to vyšlo do takových děr, s tím se asi nic moc udělat nedá.

+1/0
15.1.2014 23:40

J16o83s42e58f 31P70o19ž30i89v67i44l 8704726437120

Ale jestli to má zastavovat na každý mezi, tak to o svoeji hlavní přednost přijde:-P...

+2/0
15.1.2014 23:36

M97i63c32h33a55l 76R22i10m76b33a97u21e86r 4479495393517

Projekt je zbytečný, v roce 2025 už nejvýznamnější obyvatel Vysočiny, pro kterého se ta zastávka jistě staví, již těžko bude mezi námi. :-P

+1/−1
15.1.2014 23:34

M97i94r45o70s54l16a77v 11P18a60v89e86l38e41c 9133946226683

Zavedl bych na této trati zastávky na znamení ;-D;-D

+13/0
15.1.2014 23:33

J15o58s76e77f 80P17o71ž55i21v80i41l 8674326937320

Pokud nechcem zůstat v okolním světě odříznutí, tak nám nic jiného než stavět VRTky nezbývá. Co se týká trasování, pro rychlost 350 km/h nestačí jen zrekonstruovat stávající tratě, při rekonstrukcích se dá dosáhnout maximálně rychlosti na současných koridorech, tj. 160 km/h.

Tuhle myšlenku plne podporuju, protože má smysl. Narozdíl od kanálů a podobných zhovadilostí je tohle cesta k lepší budoucnosti.

+4/0
15.1.2014 23:30

J72i25n65d65ř10i88c12h 42Š45k27o45p18e15k 4635641910625

kanalizace a ČOV bereš za zbytný nadstandard ?;-D

0/0
16.1.2014 7:05

M20i69l67a31n 79M52a83j63e39r86č83í82k 1780440454346

Prosím, nepleť kanál a kanalizaci.

Josef Pospíšil určitě myslel plavební kanál(y) - zejména prosazované prezidentem Zemanem = Dunaj - Odra - Labe!

0/0
16.1.2014 7:23

J31i37n51d11ř61i75c51h 69Š50k70o23p26e24k 4185451510225

jo ták. Myšlen tenhle kanál tak to jo. Je třeba se vyjadřovat trochu přesně

0/0
16.1.2014 7:38

M19i87c78h20a67e43l 37M80e81n31s54i65k 8181246880932

Pan autor Paclík se asi včera trochu líznul

a teď si myslí, že už je apríl.

Tak tam šoupnul připravený článek.

+2/0
15.1.2014 23:02

P17e52t87r 23N32e22c48h55a51n16i70c16k41ý 7513306978140

Jsem zvědavý na cenu jízdenky

+1/0
15.1.2014 22:48

M72i20r11e17k 52R49a15d96o44s53t61n61ý 5750427281346

A nejhorší je skutečnost, že ten samý kraj zavrhl nedávno severní vedení této trati. Tehdy stačilo jen modernizovat. Tohle je skutečně jen tunel, který se schová pod novou stavbu, místo toho, aby se opravilo již existující.

Mám pocit, že jsme s tou svobodou někde špatně, slušně řečeno ...

+1/0
15.1.2014 22:30

P13e91t95r 95N94e70c12h27a71n78i26c23k39ý 7753196218530

Když vemu, že na připojení Liberce prý stačí těch miliard jen 20 a to tam teď vede trať s rychlostí dostavníku :-/

0/0
15.1.2014 22:49

P57e64t73r 82P95e71t97r 7362600560782

V roce 2050 budu pod drnem.

A smělé plány?

+1/0
15.1.2014 22:21

L73u20b46o79s 27K80a41p93l93a87n 6778759401936

Více o problematice http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/

0/0
15.1.2014 21:43

L52i85b88o86r 77H78o70s29a97k 3515452274756

Tak ted nevim jestli je vetsi blbost tahle trat nebo ten Zemanovo plavebni kanal...

+1/−2
15.1.2014 21:36

Č73e33s87t52m61í41r 46D94o57č43e25k27a64l 3795872432873

Větší blbost je kanál.

+4/0
15.1.2014 21:47

L53i84b19o48r 81H76o17s10a32k 3945782564436

asi jo. Blbost vs. ultrablbost.

+1/0
15.1.2014 21:52

M71a56r39e37k 79H61r56u91b29y 6427252761878

Obavam se, ze kanal dava vetsi smysl - prinejmensim tak rychle nezastarava ;-) Jo a neni to Zemanuv kanal - ten napad mel uz Karel IV. :-P

+1/0
16.1.2014 1:37

P16a10v52e88l 35K84r19e59j68č67í19ř 2742511373186

A prý když pár korun zbyde, tak to protáhnou až na letiště Václava Havla ;-D

0/0
15.1.2014 21:35

J95i28ř69í 89S64m30a63z62a69l 2717592554282

To chci vidět, kde se vlak rozjede na 350 km/h mezi Pelhřimovem-Jihlavou- Velkým Meziříčím - Velkou Bíteší, kdyz vzdálenosti jsou tak cca 35 km. To zas bude tunel na prachy.

+1/0
15.1.2014 21:15

V20á65c77l19a94v 92D51a31v90i71d 5365209474675

Slyšel jste někdy o německých ICE a ICE Sprinter? Většina vlaků pojede z Prahy do Brna non-stop, pár jich zastaví na zmíněných zastávkách, aby z toho na Vysočině něco měli.

+2/0
16.1.2014 7:30

M29a28r30t41i60n 90Š66t37r98o77s 4619177250568

nestačila by jedna stanice v Jihlavě? Co je to za hloupost, aby rychlovlak zasatvoval ve Velké Bíteši?

+7/−1
15.1.2014 21:07

M53i34c78h69a16e10l 63M75e26n86s83i78k 8111976580592

Vlak bude zastavovat u velkého rybníka :-)

(vlastně u Velkého Rybníka)

0/0
15.1.2014 22:56

M49i70l43o87s13l71a12v 44U59r76b66a13n 4498319640703

...u pátého stvolu orobince, nedaleko pařezové chaloupky.;-D

0/0
16.1.2014 15:28

M23a80r25e89k 18T59u93r59n83o49v27e32c 7825102510956

Taky nechápu. VRT má spojovat velká města. Třeba takové spojení Paříž-Brusel. Je to asi 300 kilometrů, vlak to jede hodinu. Kolik myslíte, že má po cestě zastávek? Ani jednu...

Jihlavu bych ještě pochopil - je to krajské město. Ale Velké meziříčí? Se svými necelými 12 tisíci obyvatel? Velká Bíteš s asi 6 tisíci? Boha jeho... Kolik lidí tam asi bude nastupovat?

+3/0
15.1.2014 23:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.