Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Obce brojí proti vysokorychlostní trati. Půlí vesnice a ničí mokřady

Vysokorychlostní železniční trať u nás nechceme, vzkazuje na krajský úřad i ministerstvo dopravy osmička obcí z Vysočiny. Po všech se těsně před Vánocemi začaly šířit nesouhlasné petice. Podepisují je stovky lidí, kolem jejichž domů by za patnáct let mohla vést nová trať spojující Prahu s Brnem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P92e32t48r 13N41e75c39h82a80n11i98c93k59ý 7283126598370

Vysokorychlostní trať je pro naše podmínky drahá a zbytečná sranda dokud bude zbytek sítě v katastrofálním stavu.

+1/−6
24.12.2013 10:32

A78l34e58x83a54n58d73r 60K94o72s88t82k20a 5839596759416

Ne, není. Jde o spojení Hamburk-Berlín-Praha-Brno-Vídeň.

+3/0
24.12.2013 11:33

P46a64v64e21l 79J16e60ř51á83b30e57k 7611592254267

Pokud chtějí rychle trať postavit, tak je potřeba se vyhnout maximálně všem sporným místům. Jinak se to vše bude v různých odvolání a dovolání oddalovat, pozastavovat apod., až se stavba stane naprosto ztrátovou stavbou.  Stačí několik lidí z uvedených obcí aby se dle platných § přihlásili do územního rozhodnutí. A dávali různá odvolání, podmínky, připomínky apod. Nedá se říci, že lidi nejsou bez pravdy, když leckdy ke stavbám dávají námitky. Stačí se podívat na D8 a sesuv svahu, kde na tuto možnost upozorňovali jak geologové, tak občanská sdružení.

Nicméně řekl bych, že pro naše podmínky trať na 300 km/hod se mi jeví jako zbytečný luxus. Pokud bude navázána na kontinentální rychlovlakovou železnici (nasadil bych tam i část nákladní dopravy - ať ty kamiony Turecko-Německo z dálnic zmiznou) , tak asi ano. Ale pro české poměry bych tipl, že to bude 300km/hod jen papírově aby se mohly čerpat vysoké náklady na stavbu.

Pozitivní na této vizi trati je, že stát na tuto stavbu po desetiletí peníze mít nebude a EU se už tak sypat nebude.

+1/−6
23.12.2013 21:22

J81a21n 86H36l63e30d48í73k 4739522458122

to Moravané nemusí mít žádné starosti a problémy, protože v této východní české kolonii se nestaví ani 1 metr dálnice nebo rychlostní silnice. Přesně ani na Vídeň, malinký úsek Pohořelice---Mikulov,-- tím méně na sever R-43-- směr Svitavy, kde jsou od roku 1943-4 hotovy velké terény, např sneseny kopce a vykoupeny všechny nutné pozemky, tato R-43 je obrazem duše hejtmana Haška a jeho pražských kumpánů

+1/−4
23.12.2013 20:55

P49e10t69r 27N49e27c27h81a46n94i25c98k27ý 7973426698380

Morava má dost hustou dálniční síť, rozhodně oproti Čechám. Podívejte na trojúhelník od Olomouce po Třinec, tam jsou ctyrproudy i paralelně. Spousta silnic 1. Třídy tam má mimoúrovňové nájezdy a dostatek obchvatů obcí. Železnice tam je rychlá a moderní. Do hodiny jste u nějakého koridoru snad z 90% míst a přímých vlaků na Prahu jsou tam mraky. Podívejte se na Karlovarský nebo Liberecký kraj, kéž by tam byla infrastruktura aspoň tak "špatná" jako na Moravě.

+3/0
24.12.2013 10:31

J25a97n 45J56e72l10í98n95e32k 8223215972906

Trať pro vlaky které budou jezdit 300km/h nemůže kopírovat dálnici. Poloměry oblouků musí být obrovské. Ať se podívají například na trať Paris-Lyon. Takový vlak nemá cenu zastavovat na trase Praha-Brno nikde, možná v Jihlavě. Mělo by se snažit o co nejpřímější spojení.

+8/−1
23.12.2013 18:36

J90o68s43e13f 20K51u24b13e18š 9445415439784

Tak po té trati nepojedou jen takové vlaky, VRT bude využitá i pro rychlé spojení do některých měst. Napříkald úsek Praha - Benešov může být využit pro vlaky Praha - Č.Budějovice, kde se tím vyřeší pomalý stávající (a navíc přeplněný úsek), nebo vlaky Praha - Havl. Brod/Jihlava po VRT a dále třeba po stávající trati do Žďáru atd. Prostě ta trať bude užitečná i pro další města (nejen) na Vysočině :-)

+4/0
24.12.2013 9:57

A86l95o87i18s 64S87a77t44r57a53p98a 9554759985698

toho už se pomalu stává český folklór. Jakmile se někde začne něco projektovat, tak okamžitě se hledají důvody, jak protestovat. Mnohá města dnes žehrají na své představitele z 19. století, když se postavili proti železnici přes jejich měswto.

+9/0
23.12.2013 18:31

J30a27n 14Z16e82l55e13n55k64a 2246866908555

Pořád lepší vysokorychlostní trať než ten debilní návrh kanálu Dunaj-Odra-Labe, prosazovaný naším soudruhem prezidentem. Železniční trať poškodí krajinu mnohem méně.

Ale stejně to bude problém natrasovat, zvláště na Vysočině. Minimální normovaný poloměr oblouku pro VRT je 7000 m, a stoupání taky nesmějí být příliš velká. Takže mosty, tunely... Bude to drahé.

+13/−2
23.12.2013 18:08

M35a17r63t14i23n 93K23y12p18r 2232565334294

Naopak na VRT si se stoupáním moc těžkou hlavu proti "normální" železniční trati dělat nemusíte. Ve Francii se používají sklony až do 35 promile, což je na železnici už docela dost. Ale samozřejmě VRT je stavebně náročná záležitost.

+5/−1
23.12.2013 18:13

J56o42s25e43f 57K43u51b53e81š 9895395349594

Záleží, co tam chcete provozovat, pokud to má být VRT s provozem nejen výkoných VRT jednotek, tak musí být stoupání menší, záleží na koncepci...

0/0
24.12.2013 9:58

P33a82v50e32l 93Ř76a96p32e18k 7502886939415

Jinak rozumnější mi přijde varianta V7 přes Havl. Brod.

0/−2
23.12.2013 17:36

M81i84c66h21a14e56l82a 63D97v70o40ř31á66k52o48v11á 8525269345794

Mně osobně bohatě stačí trať, která přes HB vede nyní...

0/−5
23.12.2013 17:43

P62a70v39e61l 85Ř28a79p36e95k 7472916359485

Tak ono hlavně jakékoli vedení VRT přes Benešov je celkem nešťastné a zbytečné. Takže ideální není ani jedna varianta.

+2/−4
23.12.2013 17:49

J25o61s65e85f 69K85u81b50e95š 9345225209114

Zbytečné to rozhodině není, do těchto oblastí de facto nevede z Prahy žádná pořádná trať, navíc ta co tam vede je kapacitně již poměrně vytížená, Vyřešíte zrychlení do Č.Budějovic, Obsloužíte rychlým spojením Vlašim, Jihlavu a další, aneb po VRT nebudou jezdit jen vlaky 300 km/h ;-)

+2/−1
24.12.2013 10:01

T37o33m57a30s 64N33o64v24o78t21n54y 3151356848769

Tak na pojíždění z horní do dolní to jistě stačí ale tady jde přece jen o něco jiného něž courák okolo HB...

+4/0
23.12.2013 18:20

P56a66v60e78l 14Ř81a50p90e81k 7252826409525

Ideální by bylo, kdyby po VRT jezdily i přímé spoje Praha-HB a HB-Brno, třebaže to můžou být obyčejné rychlíky (do taktu na VRT by se snad vešly). Z hlediska železničního potenciálu je HB stejně významný uzel jako Jihlava. Dnes je rychlík z Prahy na častější dojíždění použitelný tak do Čáslavi, do HB už to jsou 2 hodiny a pokud ještě někdo přestupuje, už je to nekonkurenceschopné.

+1/0
23.12.2013 18:31

P38a66v45e27l 51Ř83a90p55e77k 7752816679695

"Když už chtěli trasu podél dálnice, měli jí kopírovat přesně a mnohem pečlivěji,"

Proboha, to myslí vážně, že vlak, který má jezdit 300 km/h, bude kličkovat přesně podél dálnice? Má vůbec takový žvanil dodělanou základní školu?

Už aby ta trať byla, a tihle škodiči ať třeba puknou. ;-€

+6/−2
23.12.2013 17:33

J34a46k49u20b 80K43o11r14e93c 6394720431153

Tak ale na problémy těch lidí by se taky mělo hledět. Představte se, že skutečně povede skrze obce. Ikdyž osobně se mi to moc nezdá, protože trať za desítky milard by měla být vymyšlená tak, aby odpor byl co nejmenší.

+8/−1
23.12.2013 17:47

J29o85s42e74f 15Z81a91h22á84l22k74a 4373629518926

To je házení perel sviním ... Chlap, který neumí repektovat žádný názor, než je ten svůj.

0/0
23.12.2013 17:54

P31a77v90e77l 20Ř44a56p14e50k 7712446489395

Ale jděte! Názor, že VRT má kopírovat dálnici, skutečně nerespektuji, ale ze zcela objektivních příčin.

+4/−1
23.12.2013 18:33

T47o44m36á71š 83K45a64p15l23a12n 8693109743573

jojo, obce by chtěly, aby v nich byla vlaková zastávka, ale nechtějí, aby přes ně vedla železnice.

Já bych se na nějaké Benešovy a spol vyprdnul. Jestli to má být opravdu vysokorychlostní železnice, tak nemůže vlak stavět všude, maximálně tak uprostřed - Jihlava a i to jen tak každý čtvrtý vlak, dokud se tam nevybuduje dostatečná poptávka (výstava vysokorychlostní silnice, která vás dopraví za půl hodiny do centra Prahy či Brna by udělala z Jihlavy úžasně výhodné místo pro bydlení i pro firmy).

Takže bych to postavil opravdu vyloženě podél D1, myslím, že by to přineslo i výraznou úsporu vzhledem k cenám pozemků, napojením, přístupu aut a tak dále.

A nebo bych zvážil něco jako ten hyperloop od Muska - tohle je optimální totiž vzdálenost, cena by byla jen zlomkem té za železnici, rychlost dopravy by byla ještě větší a nepůlilo by to žádné vesnice, neničilo by to mokřady atd.

+4/−4
23.12.2013 17:26

M48i33r74o82s27l91a17v 82B25e48n94d32a 4703710808908

"obce by chtěly, aby v nich byla vlaková zastávka, ale nechtějí, aby přes ně vedla železnice" - toto už dávno předpověděl Cimrman, např. "všichni byli nápadem nápadem nadšeni, ale nikdo se nechtěl výpravy zúčastnit" a nebo ještě přesněji "dědeček, vyhlášený samotář, nesnášel lidi, ale odjakživa toužil mít restauraci".

Na druhou stranu představa, že si budu chtít v létě skočit do bazénu, ale budu muset dávat pozor, jestli mi přes dvůr neuhání třístovkou vlak, taky moc lákavá není.

+4/−3
23.12.2013 17:53

M13i70r43o62s73l50a84v 12G52r26o85s87s18m74a30n77n 8442859184

Zrovna Benešov má význam i v tom, že by měl sloužit k připojení VRT na IV. koridor. Úsek Praha-Benešov byl totiž pouze spoře optimalizován ve stávající trase a je v něm silná příměstska doprava. Pro dálkovou dopravu je nevhodný. K ní poslouží VRT.

+5/0
23.12.2013 19:05

J80o75s87e26f 55K31u64b28e87š 9765605749924

V našich podmínkách nemá cenu stavět VRTku, která bude jen na spojení Praha - Brno, tam bude jezdit více vlaků začínající třeba v Praze, které v části trasy využijí VRT a pak někde sjedou na stávající tratě a obslouží další města mimo. Navštivte stránky MD, je tam mraky prezentací...

+1/−1
24.12.2013 10:03

K33a31r98e98l 66C21h82r97a48s71t39i10n16a 4293734490275

Územní plán je také něco o účelnosti a citlivosti. Často se setkáváme s tím, že navrhovatelé ve snaze ušetřit se příliš neohlížejí, nakolik naruší původní krajinu či znepříjemní lidem život. Když už se ukazuje trasa jako potřebná, měla by spíše kopírovat D1 než zaneřádit další území hlukem a zplodinami.

+3/−11
23.12.2013 17:18

L27u86k83á63š 10S25a25d53e86c41k19ý 7311955357900

Přééésně, pendolina tak šíleně smrdí, že se to nedá čuchat! ;-D;-D

+16/0
23.12.2013 17:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.