Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Obce brojí proti vysokorychlostní trati. Půlí vesnice a ničí mokřady

Vysokorychlostní železniční trať u nás nechceme, vzkazuje na krajský úřad i ministerstvo dopravy osmička obcí z Vysočiny. Po všech se těsně před Vánocemi začaly šířit nesouhlasné petice. Podepisují je stovky lidí, kolem jejichž domů by za patnáct let mohla vést nová trať spojující Prahu s Brnem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P12e47t30r 90N90e51c58h88a68n97i35c50k17ý 7653386838270

Vysokorychlostní trať je pro naše podmínky drahá a zbytečná sranda dokud bude zbytek sítě v katastrofálním stavu.

+1/−6
24.12.2013 10:32

A27l72e64x29a44n57d38r 97K62o75s62t79k86a 5559696739116

Ne, není. Jde o spojení Hamburk-Berlín-Praha-Brno-Vídeň.

+3/0
24.12.2013 11:33

P28a90v32e91l 24J91e98ř33á27b11e14k 7491762664387

Pokud chtějí rychle trať postavit, tak je potřeba se vyhnout maximálně všem sporným místům. Jinak se to vše bude v různých odvolání a dovolání oddalovat, pozastavovat apod., až se stavba stane naprosto ztrátovou stavbou.  Stačí několik lidí z uvedených obcí aby se dle platných § přihlásili do územního rozhodnutí. A dávali různá odvolání, podmínky, připomínky apod. Nedá se říci, že lidi nejsou bez pravdy, když leckdy ke stavbám dávají námitky. Stačí se podívat na D8 a sesuv svahu, kde na tuto možnost upozorňovali jak geologové, tak občanská sdružení.

Nicméně řekl bych, že pro naše podmínky trať na 300 km/hod se mi jeví jako zbytečný luxus. Pokud bude navázána na kontinentální rychlovlakovou železnici (nasadil bych tam i část nákladní dopravy - ať ty kamiony Turecko-Německo z dálnic zmiznou) , tak asi ano. Ale pro české poměry bych tipl, že to bude 300km/hod jen papírově aby se mohly čerpat vysoké náklady na stavbu.

Pozitivní na této vizi trati je, že stát na tuto stavbu po desetiletí peníze mít nebude a EU se už tak sypat nebude.

+1/−6
23.12.2013 21:22

J41a53n 13H36l88e98d67í88k 4919912378742

to Moravané nemusí mít žádné starosti a problémy, protože v této východní české kolonii se nestaví ani 1 metr dálnice nebo rychlostní silnice. Přesně ani na Vídeň, malinký úsek Pohořelice---Mikulov,-- tím méně na sever R-43-- směr Svitavy, kde jsou od roku 1943-4 hotovy velké terény, např sneseny kopce a vykoupeny všechny nutné pozemky, tato R-43 je obrazem duše hejtmana Haška a jeho pražských kumpánů

+1/−4
23.12.2013 20:55

P95e19t80r 51N64e76c15h46a46n60i34c13k80ý 7643956268550

Morava má dost hustou dálniční síť, rozhodně oproti Čechám. Podívejte na trojúhelník od Olomouce po Třinec, tam jsou ctyrproudy i paralelně. Spousta silnic 1. Třídy tam má mimoúrovňové nájezdy a dostatek obchvatů obcí. Železnice tam je rychlá a moderní. Do hodiny jste u nějakého koridoru snad z 90% míst a přímých vlaků na Prahu jsou tam mraky. Podívejte se na Karlovarský nebo Liberecký kraj, kéž by tam byla infrastruktura aspoň tak "špatná" jako na Moravě.

+3/0
24.12.2013 10:31

J33a58n 85J19e33l47í42n52e43k 8833115602116

Trať pro vlaky které budou jezdit 300km/h nemůže kopírovat dálnici. Poloměry oblouků musí být obrovské. Ať se podívají například na trať Paris-Lyon. Takový vlak nemá cenu zastavovat na trase Praha-Brno nikde, možná v Jihlavě. Mělo by se snažit o co nejpřímější spojení.

+8/−1
23.12.2013 18:36

J40o10s85e26f 13K23u46b59e48š 9715705299904

Tak po té trati nepojedou jen takové vlaky, VRT bude využitá i pro rychlé spojení do některých měst. Napříkald úsek Praha - Benešov může být využit pro vlaky Praha - Č.Budějovice, kde se tím vyřeší pomalý stávající (a navíc přeplněný úsek), nebo vlaky Praha - Havl. Brod/Jihlava po VRT a dále třeba po stávající trati do Žďáru atd. Prostě ta trať bude užitečná i pro další města (nejen) na Vysočině :-)

+4/0
24.12.2013 9:57

A79l29o10i55s 33S13a51t42r67a42p51a 9654719705488

toho už se pomalu stává český folklór. Jakmile se někde začne něco projektovat, tak okamžitě se hledají důvody, jak protestovat. Mnohá města dnes žehrají na své představitele z 19. století, když se postavili proti železnici přes jejich měswto.

+9/0
23.12.2013 18:31

J98a31n 91Z14e85l45e30n33k27a 2636616818795

Pořád lepší vysokorychlostní trať než ten debilní návrh kanálu Dunaj-Odra-Labe, prosazovaný naším soudruhem prezidentem. Železniční trať poškodí krajinu mnohem méně.

Ale stejně to bude problém natrasovat, zvláště na Vysočině. Minimální normovaný poloměr oblouku pro VRT je 7000 m, a stoupání taky nesmějí být příliš velká. Takže mosty, tunely... Bude to drahé.

+13/−2
23.12.2013 18:08

M95a84r86t24i88n 41K67y22p52r 2872595964194

Naopak na VRT si se stoupáním moc těžkou hlavu proti "normální" železniční trati dělat nemusíte. Ve Francii se používají sklony až do 35 promile, což je na železnici už docela dost. Ale samozřejmě VRT je stavebně náročná záležitost.

+5/−1
23.12.2013 18:13

J67o72s67e44f 60K40u52b96e60š 9275795669424

Záleží, co tam chcete provozovat, pokud to má být VRT s provozem nejen výkoných VRT jednotek, tak musí být stoupání menší, záleží na koncepci...

0/0
24.12.2013 9:58

P55a59v95e82l 90Ř71a31p70e46k 7812556369755

Jinak rozumnější mi přijde varianta V7 přes Havl. Brod.

0/−2
23.12.2013 17:36

M40i13c35h56a43e41l16a 76D76v56o65ř81á13k30o39v81á 8445669165564

Mně osobně bohatě stačí trať, která přes HB vede nyní...

0/−5
23.12.2013 17:43

P56a84v18e26l 68Ř95a87p75e47k 7302896219175

Tak ono hlavně jakékoli vedení VRT přes Benešov je celkem nešťastné a zbytečné. Takže ideální není ani jedna varianta.

+2/−4
23.12.2013 17:49

J83o10s48e71f 14K83u47b59e64š 9785125399104

Zbytečné to rozhodině není, do těchto oblastí de facto nevede z Prahy žádná pořádná trať, navíc ta co tam vede je kapacitně již poměrně vytížená, Vyřešíte zrychlení do Č.Budějovic, Obsloužíte rychlým spojením Vlašim, Jihlavu a další, aneb po VRT nebudou jezdit jen vlaky 300 km/h ;-)

+2/−1
24.12.2013 10:01

T51o90m87a12s 24N48o78v29o54t94n19y 3861466538399

Tak na pojíždění z horní do dolní to jistě stačí ale tady jde přece jen o něco jiného něž courák okolo HB...

+4/0
23.12.2013 18:20

P39a55v65e53l 74Ř28a30p89e20k 7402826689965

Ideální by bylo, kdyby po VRT jezdily i přímé spoje Praha-HB a HB-Brno, třebaže to můžou být obyčejné rychlíky (do taktu na VRT by se snad vešly). Z hlediska železničního potenciálu je HB stejně významný uzel jako Jihlava. Dnes je rychlík z Prahy na častější dojíždění použitelný tak do Čáslavi, do HB už to jsou 2 hodiny a pokud ještě někdo přestupuje, už je to nekonkurenceschopné.

+1/0
23.12.2013 18:31

P90a16v15e85l 68Ř18a45p84e58k 7282756729375

"Když už chtěli trasu podél dálnice, měli jí kopírovat přesně a mnohem pečlivěji,"

Proboha, to myslí vážně, že vlak, který má jezdit 300 km/h, bude kličkovat přesně podél dálnice? Má vůbec takový žvanil dodělanou základní školu?

Už aby ta trať byla, a tihle škodiči ať třeba puknou. ;-€

+6/−2
23.12.2013 17:33

J64a54k53u62b 27K47o92r30e35c 6324450851353

Tak ale na problémy těch lidí by se taky mělo hledět. Představte se, že skutečně povede skrze obce. Ikdyž osobně se mi to moc nezdá, protože trať za desítky milard by měla být vymyšlená tak, aby odpor byl co nejmenší.

+8/−1
23.12.2013 17:47

J68o31s10e77f 70Z41a78h81á37l47k88a 4323279378176

To je házení perel sviním ... Chlap, který neumí repektovat žádný názor, než je ten svůj.

0/0
23.12.2013 17:54

P54a79v37e89l 79Ř46a62p74e46k 7572236459745

Ale jděte! Názor, že VRT má kopírovat dálnici, skutečně nerespektuji, ale ze zcela objektivních příčin.

+4/−1
23.12.2013 18:33

T75o64m83á69š 10K43a48p24l83a80n 8573439923543

jojo, obce by chtěly, aby v nich byla vlaková zastávka, ale nechtějí, aby přes ně vedla železnice.

Já bych se na nějaké Benešovy a spol vyprdnul. Jestli to má být opravdu vysokorychlostní železnice, tak nemůže vlak stavět všude, maximálně tak uprostřed - Jihlava a i to jen tak každý čtvrtý vlak, dokud se tam nevybuduje dostatečná poptávka (výstava vysokorychlostní silnice, která vás dopraví za půl hodiny do centra Prahy či Brna by udělala z Jihlavy úžasně výhodné místo pro bydlení i pro firmy).

Takže bych to postavil opravdu vyloženě podél D1, myslím, že by to přineslo i výraznou úsporu vzhledem k cenám pozemků, napojením, přístupu aut a tak dále.

A nebo bych zvážil něco jako ten hyperloop od Muska - tohle je optimální totiž vzdálenost, cena by byla jen zlomkem té za železnici, rychlost dopravy by byla ještě větší a nepůlilo by to žádné vesnice, neničilo by to mokřady atd.

+4/−4
23.12.2013 17:26

M36i17r63o39s98l19a85v 74B54e94n54d15a 4883160568638

"obce by chtěly, aby v nich byla vlaková zastávka, ale nechtějí, aby přes ně vedla železnice" - toto už dávno předpověděl Cimrman, např. "všichni byli nápadem nápadem nadšeni, ale nikdo se nechtěl výpravy zúčastnit" a nebo ještě přesněji "dědeček, vyhlášený samotář, nesnášel lidi, ale odjakživa toužil mít restauraci".

Na druhou stranu představa, že si budu chtít v létě skočit do bazénu, ale budu muset dávat pozor, jestli mi přes dvůr neuhání třístovkou vlak, taky moc lákavá není.

+4/−3
23.12.2013 17:53

M29i56r94o14s15l71a63v 29G32r83o87s92s70m98a78n56n 8862909354

Zrovna Benešov má význam i v tom, že by měl sloužit k připojení VRT na IV. koridor. Úsek Praha-Benešov byl totiž pouze spoře optimalizován ve stávající trase a je v něm silná příměstska doprava. Pro dálkovou dopravu je nevhodný. K ní poslouží VRT.

+5/0
23.12.2013 19:05

J67o81s27e24f 35K88u11b20e88š 9245935549424

V našich podmínkách nemá cenu stavět VRTku, která bude jen na spojení Praha - Brno, tam bude jezdit více vlaků začínající třeba v Praze, které v části trasy využijí VRT a pak někde sjedou na stávající tratě a obslouží další města mimo. Navštivte stránky MD, je tam mraky prezentací...

+1/−1
24.12.2013 10:03

K67a29r60e10l 48C88h48r64a53s44t17i24n30a 4913144540255

Územní plán je také něco o účelnosti a citlivosti. Často se setkáváme s tím, že navrhovatelé ve snaze ušetřit se příliš neohlížejí, nakolik naruší původní krajinu či znepříjemní lidem život. Když už se ukazuje trasa jako potřebná, měla by spíše kopírovat D1 než zaneřádit další území hlukem a zplodinami.

+3/−11
23.12.2013 17:18

L97u28k96á79š 88S80a12d42e68c24k14ý 7611735157370

Přééésně, pendolina tak šíleně smrdí, že se to nedá čuchat! ;-D;-D

+16/0
23.12.2013 17:24







Najdete na iDNES.cz