- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zavažte jim oči a pošlete je s bílou hůlkou - všechny :-)
V Brně je zase docela běžné, že pásy s bradavicemi vedou do sloupů, zdí i plotů. Nebo je tam zasazený reklamní panel AWK nebo jak se ten reklamní spolek jmenuje. Ten bývá i napříč chodníkem a dá se obejít jen cyklistickou stezkou nebo po silnici...
Celkem nepochopitelné.
Viděl někdo úřad, který by uznal svojí chybu?
Ovšem podle norem je to právě na základě požadavků nevidomých. Tak ty normy vznikly. Sloupy semaforu jsou téměř VŠUDE uprostřed signálního pásu pro nevidomé, protože k tomu sloupu je mají ty pásy navést, aby si tam případně zmáčkli tlačítko a současně je klapátko navádělo zvukově na střed přechodu na druhé straně, kde je logicky druhý sloup. Současně má být vodící linie co nejblíže středu přechodu, aby se nevidomý nemohl při přecházení dostat mimo přechod. A na krajních chodnících musí ta linie pokračovat dál k nejbližší obrubě ve stejném směru.
Případ na fotce není o tom, že je sloup v ose signálního pásu, ale o tom, že ten sloup je nestandardně daleko od kraje komunikace. Zde je asi pro osazení návěstidel použit sloup veřejného osvětlení a takto daleko od kraje chodníku jej už nevidomý nečeká. Sloupy v ose signálního pásu bývají obvykle o dost blíže kraji vozovky, ale jinak tam bývají naprosto normálně.
Pan autor v tom má asi trochu guláš. V nadpisu a úvodu píše, že chybou je sloup stojící uprostřed naváděcího pásu pro nevidomé. V textu se pak paní Fikalová zmiňuje, že sloup je pouze daleko od vozovky (píše se sice od obrubníku, ale předpokládám, že je myšlen ten, který odděluje chodník od trávníku - dle fotografie). Takže vlastně nic co je uvedeno v nadpisu a úvodu není pravda. -->> Lupa
Takhle to dopadá, když autor píše o něčem, čemu vůbec nerozumí. Co takhle se zeptat přítele na telefonu?
A nebylo by stacilo ten pas pred sloupem odklonit stranou dal po chodniku? Ach jo.
Tohle není možné, protože tento pás musí být veden ve směru přechodu. Pokud by byl zatočený, nevidomý by nepoznal, kterým směrem je přechod.