Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nevidomým překáží před přechodem sloupy. Vše je v pořádku, tvrdí úřad

Nová světelná křižovatka v Masarykově ulici v Havlíčkově Brodě může být nebezpečná pro zrakově postižené. Sloupy, na kterých je zavěšena světelná signalizace, totiž stojí přímo uprostřed signálního pásu, kterým se nevidomí řídí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J26i22ř30í 25V73á77v70r19a 8149298625912

Zavažte jim oči a pošlete je s bílou hůlkou - všechny :-)

+1/0
11.12.2013 21:07

A40l20e75n73a 38R31i13s53o72v47á 4516370979225

V Brně je zase docela běžné, že pásy s bradavicemi vedou do sloupů, zdí i plotů. Nebo je tam zasazený reklamní panel AWK nebo jak se ten reklamní spolek jmenuje. Ten bývá i napříč chodníkem a dá se obejít jen cyklistickou stezkou nebo po silnici...

Celkem nepochopitelné.

0/0
11.12.2013 11:46

M38a22r59t58i19n 97H38a55v96l33í91k 4640175357183

Viděl někdo úřad, který by uznal svojí chybu?

+3/−1
11.12.2013 10:46

M12i83c58h57a48l 76D73ž19m43u31r16á20ň 8357726494824

Typické uvažování českého úředníka. Je o podle vyhlášky a tudíž je to v pořádku. Stejně jak pět procent ze sta plus pět procent z jiného sta je dohromady deset procent z dvou set, viz prezidentské volby. Až se budou nevidomí napíchávat na nastaržené oštěpy, nebude se diskutovat, zda je to normální, ale zda je to podle vyhlášky.

+1/−1
11.12.2013 10:32
Foto

M73a46r78t57i80n 90Š69u14b82r48t 1125641774495

Ovšem podle norem je to právě na základě požadavků nevidomých. Tak ty normy vznikly. Sloupy semaforu jsou téměř VŠUDE uprostřed signálního pásu pro nevidomé, protože k tomu sloupu je mají ty pásy navést, aby si tam případně zmáčkli tlačítko a současně je klapátko navádělo zvukově na střed přechodu na druhé straně, kde je logicky druhý sloup. Současně má být vodící linie co nejblíže středu přechodu, aby se nevidomý nemohl při přecházení dostat mimo přechod. A na krajních chodnících musí ta linie pokračovat dál k nejbližší obrubě ve stejném směru.   

Případ na fotce není o tom, že je sloup v ose signálního pásu, ale o tom, že ten sloup je nestandardně daleko od kraje komunikace. Zde je asi pro osazení návěstidel použit sloup veřejného osvětlení a takto daleko od kraje chodníku jej už nevidomý nečeká. Sloupy v ose signálního pásu bývají obvykle o dost blíže kraji vozovky, ale jinak tam bývají naprosto normálně.

+1/0
11.12.2013 11:59
Foto

M65a95r27t64i44n 66Š78u50b73r61t 1485491254865

Jenom doplním, že podstata stížnosti je dále v tom, že na konci signálního pásu není vodící linie, která by nevidomého vedla někam dál. Pokud se redaktor tázal na úřadech jen ve smyslu, co udělat se sloupem UPROSTŘED signálního pásu, tak logicky dostal odpověď, že je to v pořádku. Nějak se ale přitom ztratila podstata problému, který v místě nepochybně je a to navádění nevidomých na cestě k a od tohoto přechodu.

+2/0
11.12.2013 12:06

L91u28k29á34š 83R19a89n70d56u59s 9319919870522

Pan autor v tom má asi trochu guláš. V nadpisu a úvodu píše, že chybou je sloup stojící uprostřed naváděcího pásu pro nevidomé. V textu se pak paní Fikalová zmiňuje, že sloup je pouze daleko od vozovky (píše se sice od obrubníku, ale předpokládám, že je myšlen ten, který odděluje chodník od trávníku - dle fotografie). Takže vlastně nic co je uvedeno v nadpisu a úvodu není pravda. -->> Lupa

+1/0
11.12.2013 10:13

K65a37r70e54l 64D81v69o53ř39á55k 2834482162664

Takhle to dopadá, když autor píše o něčem, čemu vůbec nerozumí. Co takhle se zeptat přítele na telefonu?

+2/0
11.12.2013 23:35

M38a83r28t52i29n 88Š94t56ě83p44á53n64e36k 3757343703141

A nebylo by stacilo ten pas pred sloupem odklonit stranou dal po chodniku? Ach jo.

0/−1
11.12.2013 10:06

L22u74k89á96š 17R34a76n94d59u15s 9319749890772

Tohle není možné, protože tento pás musí být veden ve směru přechodu. Pokud by byl zatočený, nevidomý by nepoznal, kterým směrem je přechod.

0/0
11.12.2013 10:08







Najdete na iDNES.cz