Diskuze

Zabezpečení přejezdu bylo zastaralé, ukázalo se po smrti traktoristy

Železniční přejezd u Lesůněk na Třebíčsku zaměstnal před měsícem policisty i Drážní inspekci poté, co tam po srážce motorového vlaku s traktorem zahynul řidič a zranil se strojvedoucí. Jak se ukázalo, přejezd je osazený starým výstražným zařízením, které není možné modernizovat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VJ

V78í55t 86J43ů45z84a

19. 10. 2013 20:59

Když čtu, kolik má stát zabezpečení toho jediného přejezdu - jestli by nebylo lepší se vrátit k závorám na ruční pohon?

0 0
možnosti
PN

"Z pohledu strojvedoucího při jízdě od Moravských Budějovic je přejezd na horizontu stoupání, za nímž je hned zatáčka. "Délka rozhledu na světelnou signalizaci a po výjezdu z polňačky neodpovídá normě. Je pouhých devět metrů," upozornil mluvčí drážní inspekce Martin Drápal." Co je to za blbost?

1 0
možnosti
RP

Stejně tam závory nikdo nedá... a že současné řešení tam bude i potom. Možná se dají nové lampy do světel, ale to je tak vše...

Základem je, že řidič nerespektoval naprosto jednoznačně svítící signál....

2 0
možnosti
PO

"V té době odpovídal platným předpisům..." bohužel problém řady oblastí, nejen přejezdů.

Totéž u elektriky, kdy bytové instalace z 60. let tenkrát vyhovovaly a dneska jsou časovanou bombou.

Nebo auta - kdy se emise posuzují podle norem z roku výroby motoru, takže na silnicích legálně kouří tisíce Avií nebo starých škodovek či dieselů...

Bezpečnostní předpisy by prostě mely být retroaktivní, pokud světla nevyhovují, raději ať je tam jenom výstražný kříž a lidi si dají větší pozor.

0 1
možnosti
LK

Nejsem si jistý, zda by bylo zrovna ideální, aby se např. auta musela podřídit aktuálním bezpečnostním normám. Občas by to také mohlo znamenat, že si koupíte auto a za rok či dva jej můžete vyhodit. A při frekvenci vydávání nových norem třeba na emise by do nějakých 5 let musel vyhodit vpodstatě nové auto prakticky každý. Nemyslím si, že to dává v tomto světle smysl.

No a co se týká přejezdů, tak by spíš SŽDC měla možná místo stavby koridorů za desítky miliard investovat pár milionů také do takovýchto míst, kde je jen otázkou času, než se tam něco stane. Sice by bylo o pár kilometrů rychlejší rovnější trati méně, ale vyřešily by se problémy na desítkách či stovkách nebezpečných míst.

0 0
možnosti