- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Když čtu, kolik má stát zabezpečení toho jediného přejezdu - jestli by nebylo lepší se vrátit k závorám na ruční pohon?
"Z pohledu strojvedoucího při jízdě od Moravských Budějovic je přejezd na horizontu stoupání, za nímž je hned zatáčka. "Délka rozhledu na světelnou signalizaci a po výjezdu z polňačky neodpovídá normě. Je pouhých devět metrů," upozornil mluvčí drážní inspekce Martin Drápal." Co je to za blbost?
Stejně tam závory nikdo nedá... a že současné řešení tam bude i potom. Možná se dají nové lampy do světel, ale to je tak vše...
Základem je, že řidič nerespektoval naprosto jednoznačně svítící signál....
"V té době odpovídal platným předpisům..." bohužel problém řady oblastí, nejen přejezdů.
Totéž u elektriky, kdy bytové instalace z 60. let tenkrát vyhovovaly a dneska jsou časovanou bombou.
Nebo auta - kdy se emise posuzují podle norem z roku výroby motoru, takže na silnicích legálně kouří tisíce Avií nebo starých škodovek či dieselů...
Bezpečnostní předpisy by prostě mely být retroaktivní, pokud světla nevyhovují, raději ať je tam jenom výstražný kříž a lidi si dají větší pozor.
Nejsem si jistý, zda by bylo zrovna ideální, aby se např. auta musela podřídit aktuálním bezpečnostním normám. Občas by to také mohlo znamenat, že si koupíte auto a za rok či dva jej můžete vyhodit. A při frekvenci vydávání nových norem třeba na emise by do nějakých 5 let musel vyhodit vpodstatě nové auto prakticky každý. Nemyslím si, že to dává v tomto světle smysl.
No a co se týká přejezdů, tak by spíš SŽDC měla možná místo stavby koridorů za desítky miliard investovat pár milionů také do takovýchto míst, kde je jen otázkou času, než se tam něco stane. Sice by bylo o pár kilometrů rychlejší rovnější trati méně, ale vyřešily by se problémy na desítkách či stovkách nebezpečných míst.