Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zabezpečení přejezdu bylo zastaralé, ukázalo se po smrti traktoristy

Železniční přejezd u Lesůněk na Třebíčsku zaměstnal před měsícem policisty i Drážní inspekci poté, co tam po srážce motorového vlaku s traktorem zahynul řidič a zranil se strojvedoucí. Jak se ukázalo, přejezd je osazený starým výstražným zařízením, které není možné modernizovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V81í10t 26J20ů54z29a 8382326891958

Když čtu, kolik má stát zabezpečení toho jediného přejezdu - jestli by nebylo lepší se vrátit k závorám na ruční pohon?

0/0
19.10.2013 20:59

P72e65t52r 33N66o41v37o29t17n60ý 5587494290211

"Z pohledu strojvedoucího při jízdě od Moravských Budějovic je přejezd na horizontu stoupání, za nímž je hned zatáčka. "Délka rozhledu na světelnou signalizaci a po výjezdu z polňačky neodpovídá normě. Je pouhých devět metrů," upozornil mluvčí drážní inspekce Martin Drápal." Co je to za blbost?

+1/0
19.10.2013 2:23

R61o86m10a24n 38P16o34l16á72č15e66k 1360576930965

Stejně tam závory nikdo nedá... a že současné řešení tam bude i potom. Možná se dají nové lampy do světel, ale to je tak vše...

Základem je, že řidič nerespektoval naprosto jednoznačně svítící signál....

+2/0
18.10.2013 22:51

P88a14v20e59l 43O38b20d56r97ž55á54l24e95k 6826874678412

"V té době odpovídal platným předpisům..." bohužel problém řady oblastí, nejen přejezdů.

Totéž u elektriky, kdy bytové instalace z 60. let tenkrát vyhovovaly a dneska jsou časovanou bombou.

Nebo auta - kdy se emise posuzují podle norem z roku výroby motoru, takže na silnicích legálně kouří tisíce Avií nebo starých škodovek či dieselů...

Bezpečnostní předpisy by prostě mely být retroaktivní, pokud světla nevyhovují, raději ať je tam jenom výstražný kříž a lidi si dají větší pozor.

0/−1
18.10.2013 13:19

L24u92b82o71m65i92r 47K66u39b83a42t 4327283561480

Nejsem si jistý, zda by bylo zrovna ideální, aby se např. auta musela podřídit aktuálním bezpečnostním normám. Občas by to také mohlo znamenat, že si koupíte auto a za rok či dva jej můžete vyhodit. A při frekvenci vydávání nových norem třeba na emise by do nějakých 5 let musel vyhodit vpodstatě nové auto prakticky každý. Nemyslím si, že to dává v tomto světle smysl.

No a co se týká přejezdů, tak by spíš SŽDC měla možná místo stavby koridorů za desítky miliard investovat pár milionů také do takovýchto míst, kde je jen otázkou času, než se tam něco stane. Sice by bylo o pár kilometrů rychlejší rovnější trati méně, ale vyřešily by se problémy na desítkách či stovkách nebezpečných míst.

0/0
18.10.2013 20:07

J89a84n 82Z50e40m12a68n 1836905374336

Blikající červená a zvukový signál je pořád stejný, na tom se nedá nic měnit. Červenější už nebude.

+1/0
19.10.2013 17:17







Najdete na iDNES.cz