Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zabezpečení přejezdu bylo zastaralé, ukázalo se po smrti traktoristy

Železniční přejezd u Lesůněk na Třebíčsku zaměstnal před měsícem policisty i Drážní inspekci poté, co tam po srážce motorového vlaku s traktorem zahynul řidič a zranil se strojvedoucí. Jak se ukázalo, přejezd je osazený starým výstražným zařízením, které není možné modernizovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V49í84t 74J51ů86z10a 8532966101788

Když čtu, kolik má stát zabezpečení toho jediného přejezdu - jestli by nebylo lepší se vrátit k závorám na ruční pohon?

0/0
19.10.2013 20:59

P18e63t93r 96N43o55v55o42t28n12ý 5677384140711

"Z pohledu strojvedoucího při jízdě od Moravských Budějovic je přejezd na horizontu stoupání, za nímž je hned zatáčka. "Délka rozhledu na světelnou signalizaci a po výjezdu z polňačky neodpovídá normě. Je pouhých devět metrů," upozornil mluvčí drážní inspekce Martin Drápal." Co je to za blbost?

+1/0
19.10.2013 2:23

R71o77m16a19n 25P90o61l24á28č35e65k 1230696580315

Stejně tam závory nikdo nedá... a že současné řešení tam bude i potom. Možná se dají nové lampy do světel, ale to je tak vše...

Základem je, že řidič nerespektoval naprosto jednoznačně svítící signál....

+2/0
18.10.2013 22:51

P63a63v87e15l 57O42b68d56r23ž84á66l21e34k 6646624168462

"V té době odpovídal platným předpisům..." bohužel problém řady oblastí, nejen přejezdů.

Totéž u elektriky, kdy bytové instalace z 60. let tenkrát vyhovovaly a dneska jsou časovanou bombou.

Nebo auta - kdy se emise posuzují podle norem z roku výroby motoru, takže na silnicích legálně kouří tisíce Avií nebo starých škodovek či dieselů...

Bezpečnostní předpisy by prostě mely být retroaktivní, pokud světla nevyhovují, raději ať je tam jenom výstražný kříž a lidi si dají větší pozor.

0/−1
18.10.2013 13:19

L26u46b47o25m37i75r 89K90u63b27a12t 4797783181890

Nejsem si jistý, zda by bylo zrovna ideální, aby se např. auta musela podřídit aktuálním bezpečnostním normám. Občas by to také mohlo znamenat, že si koupíte auto a za rok či dva jej můžete vyhodit. A při frekvenci vydávání nových norem třeba na emise by do nějakých 5 let musel vyhodit vpodstatě nové auto prakticky každý. Nemyslím si, že to dává v tomto světle smysl.

No a co se týká přejezdů, tak by spíš SŽDC měla možná místo stavby koridorů za desítky miliard investovat pár milionů také do takovýchto míst, kde je jen otázkou času, než se tam něco stane. Sice by bylo o pár kilometrů rychlejší rovnější trati méně, ale vyřešily by se problémy na desítkách či stovkách nebezpečných míst.

0/0
18.10.2013 20:07

J42a72n 68Z80e14m73a25n 1656245444476

Blikající červená a zvukový signál je pořád stejný, na tom se nedá nic měnit. Červenější už nebude.

+1/0
19.10.2013 17:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.