Diskuze

V Brodě podepisují petici za zachování rychlíků. Půjdou za ministrem

Lidé v Havlíčkově Brodě se brání proti omezování rychlíkových spojů navržených ministerstvem dopravy. Na internetu, po městě, ale i po kraji se šíří už několik petic. Tu s prozatím největším množstvím podpisů sepsala havlíčkobrodská zastupitelka za ČSSD Ivana Mojžyšková.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ZM

"Ale je to potřeba posuzovat v kontextu celé republiky. A to bude omezeno pouze 0,67 procenta spojů," - tomu zase já říkám alibismus (kdyby bydlel v HB a jeho příbuzní a známí tím vlakem jezdili do/ze školy či zaměstnání, mluvil by jinak, to se vsadím...)

2 0
možnosti
JZ

Jak typicke pro tuto zemi, patrne jde opet o systemove opatreni MD.

0 0
možnosti
MG

Kdyby byly rychlíky pořád plné nikdo by je nerušil, co se dá dělat.

0 0
možnosti
PM

Málokterý spoj hromadné dopravy osob je trvale v celé své trase optimálně obsazen. Pokud bychom z takového požadavku vycházeli, budou se provozovat pouze spoje v nejfrekventovanějších obdobích a v nejfrekventovanějších trasách, a ti, kteří cestují mimo taková období a trasy, budou mít smůlu, a to jen proto, že necestují v oné nejfrekventovanější době a trase. Taková doprava nebude systematicky zajišťovat dopravní obslužnost, nebude sloužit prioriotně potřebám cestujících, nýbrž potřebám svého provozovatele. Každý zrušený spoj dopravní obslužnost zhorší a hlavně do povědomí veřejnosti vnese pochybnosti, zde je při ubývajím počtu spojů vůbec ještě účelné se na tyto spoje omezovat (když např. spoj z místa A do místa B pojede, ale zpět již nikoli) a zda nezvolit jinou dopravu, obvykle individuální. Tím se stanou méně vytíženými i další spoje, které dosud problémy s obsazeností neměly. A zase se po čase zruší nebo omezí. A tak půjde stále dál. Věřím, že je to možná cílem některých pošetilých krátkozrakých politiků, kteří by nejraději zrušili veřejnou dopravu (možná kromě vyvolených dopravců) úplně, ale rozhodně to není řešení prozíravé. U velkého dopravce, kterým ČD jsou, není problém, aby vytíženější spoje dotovaly ty méně vytížené, leč rovněž potřebné. Když už něco rušit, tak bych měl jeden tip: rychlíky z Prahy do České Třebové a Brna jezdící těsně, tj. cca 8 minut, za vlakem EC jedoucím po téže trase. Kromě pátku jezdí velmi slabě obsazené. Myslím, že by jejich služby bez problémů dokázaly odvést uvedené spoje EC, které by se minutovými zastaveními navíc snad příliš nezdržely.

2 0
možnosti