Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Brodě podepisují petici za zachování rychlíků. Půjdou za ministrem

Lidé v Havlíčkově Brodě se brání proti omezování rychlíkových spojů navržených ministerstvem dopravy. Na internetu, po městě, ale i po kraji se šíří už několik petic. Tu s prozatím největším množstvím podpisů sepsala havlíčkobrodská zastupitelka za ČSSD Ivana Mojžyšková.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Z97b45y59n70ě24k 19M94e97l13i43c11h42a23r 9785597515569

"Ale je to potřeba posuzovat v kontextu celé republiky. A to bude omezeno pouze 0,67 procenta spojů," - tomu zase já říkám alibismus (kdyby bydlel v HB a jeho příbuzní a známí tím vlakem jezdili do/ze školy či zaměstnání, mluvil by jinak, to se vsadím...)

+2/0
30.5.2013 8:55

J51i39r63k79a 74Z37a29c11e59k 3360475259786

Jak typicke pro tuto zemi, patrne jde opet o systemove opatreni MD.

0/0
30.5.2013 8:55

M39a95r87e80k 36G60a68j21d26a 4373904156942

Kdyby byly rychlíky pořád plné nikdo by je nerušil, co se dá dělat.

0/0
30.5.2013 8:42

P56a47v50e79l 52M96a57t95o74u71š19e59k 5470197218554

Málokterý spoj hromadné dopravy osob je trvale v celé své trase optimálně obsazen. Pokud bychom z takového požadavku vycházeli, budou se provozovat pouze spoje v nejfrekventovanějších obdobích a v nejfrekventovanějších trasách, a ti, kteří cestují mimo taková období a trasy, budou mít smůlu, a to jen proto, že necestují v oné nejfrekventovanější době a trase. Taková doprava nebude systematicky zajišťovat dopravní obslužnost, nebude sloužit prioriotně potřebám cestujících, nýbrž potřebám svého provozovatele. Každý zrušený spoj dopravní obslužnost zhorší a hlavně do povědomí veřejnosti vnese pochybnosti, zde je při ubývajím počtu spojů vůbec ještě účelné se na tyto spoje omezovat (když např. spoj z místa A do místa B pojede, ale zpět již nikoli) a zda nezvolit jinou dopravu, obvykle individuální. Tím se stanou méně vytíženými i další spoje, které dosud problémy s obsazeností neměly. A zase se po čase zruší nebo omezí. A tak půjde stále dál. Věřím, že je to možná cílem některých pošetilých krátkozrakých politiků, kteří by nejraději zrušili veřejnou dopravu (možná kromě vyvolených dopravců) úplně, ale rozhodně to není řešení prozíravé. U velkého dopravce, kterým ČD jsou, není problém, aby vytíženější spoje dotovaly ty méně vytížené, leč rovněž potřebné. Když už něco rušit, tak bych měl jeden tip: rychlíky z Prahy do České Třebové a Brna jezdící těsně, tj. cca 8 minut, za vlakem EC jedoucím po téže trase. Kromě pátku jezdí velmi slabě obsazené. Myslím, že by jejich služby bez problémů dokázaly odvést uvedené spoje EC, které by se minutovými zastaveními navíc snad příliš nezdržely.

+2/0
30.5.2013 9:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.