- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ten Libor musí hulit dobrej materiál, nebo nevím. Že prej rychlíky jsou páteř tvořícího IDS na Vysočině. Jenže oni IDS nechtějí a když o tom před třemi roky uvažovali, tak jako páteř brali autobusy. A když z Jihomoravského kraje chtěly desítky obcí rozšířit na Vysočinu jejich IDS, tak jak to dopadlo? A že náhodou v jednom rychlíku bylo víc lidí jak dlouhodobý průměr, tak to není bohužel zásadní připomínka. Podle toho, jak se kraj v Jihlavě choval v minulosti k železniční dopravě a jak chaoticky před pár lety škrtal regionální vlaky nejlépe na hranicích kraje, se tomu nedivím, že zrovna Vysočinu by mělo Ministerstvo dopravy šetřit. A aby nedošlo k mýlce, veřejnou dopravu podporuji a dost využívám, ale takovýto přístup k veřejné dopravě, jako dlouhodobě předvádí na kraji v Jihlavě, je zoufalý. Všechno nakonec odnesou běžní obyvatelé, kteří jsou nejen v tomto rukojmím rozhodování kraje.
Od ministerstva je to zhovadilost, ale kraje mají určitou možnost spoje zachovat, ale na své náklady, a to tím, že pokud je rychlík zrušen jen v části své původní trasy, mohou ho v tomto úseku kraje objednat jako osobní či spěšný vlak. Takto to je například u posledního spoje z Prahy na České Budějovice, ten jede do Tábora jako rychlík a z Tábora pokračuje stejná souprava coby osobní vlak do Českých Budějovic.
Když chce někdo luxusně a levně bydlet na vysočině, tak holt musí mít v rodině 2 autaA je to