Diskuze

Vysokorychlostní železnici by na Vysočině chtěli, moc tomu ale nevěří

Minulý týden se rozvířila debata o vybudování vysokorychlostní železniční trati, která by spojila Prahu s Brnem. Cesta z Vysočiny do hlavního města by tak netrvala ani hodinu. Lidé v Havlíčkově Brodě by rychlejšími a útulnějšími vlaky jezdili rádi, moc tomu ale nevěří.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ZV

arakain

27. 5. 2011 14:36
Problém zní - ZAOSTÁVÁME, JDEME SMĚR ALBANIE, NE EVROPA

A to proč? Protože Němci nás upozornili na fakt, že pokud se do tokamžitě nedáme, tak nás prostě objedou. Ono už dnes Hamburk - Vídeň existuje skoro celé na 200km/h a velká část úseků je v Německu po VRT na 300km/h a jezdí se tam takto. A Němci nyní řeší, zda postavit či razantně zmodernizovat Berlín - Dresden ze 160 na aspoň 230 a pak přes ČR do Vídně, nebo  VRT směrem Berlín - Mnichov. Protože, přes Lipsko za pomocí ICE už dnes je Berlín - Dresden srovnatelné a jde to ještě zrychlit. A když nás Němec objede, tak žádní další turisti,  žádný další příliv investic, hold si seďte za pecí a dobře Vám tak. Vždyť dnes z Frankfurtu do Londýna jedu po zemí rychleji než letadlem (když přičtete časy na letišti, cestu na letiště a zpět) a DB má cenu od 49 EUR, což je často i levněji.  Příští rok začne jezdit přímé spojení Paříž - Vídeň - Budapešť/Bratislava, pravděpodobně TGV.  Rozšířit dálnici D1 nám nepomůže, nehledě na to, že je to dražší, než VRT Praha - Brno.

0 0
možnosti
J4

J.K. 4

26. 5. 2011 12:50
Kdyby Patrik Rumler věděl,

jakou cenu skutečně platíme za masový automobilismus, ještě rád by do toho vlaku sedl. A ono k tomu brzy dojde, toho se ještě dožije. Masový automobilismus je v současném objemu ekonomicky neudržitelný. Kdo to ještě nechápe, ať si do souvislosti stále rostoucí dluhy a stále více času stráveného v plechovkách a kvůli plechovkám. !!

0 0
možnosti
A

astrix01

26. 5. 2011 7:49
Vysokorychlostní železnici zatím neééé,

ale vysokorychlostní internet ano,

0 0
možnosti
L

Ludek_III

26. 5. 2011 7:24
Na Vysočině

lidi smrdí korunou, ale jezdit by chtěli v Orient expresu. Rv;-D

0 0
možnosti
P

Pundit

26. 5. 2011 6:06
Naprostý nesmysl,

budovat novou paralelní trať do Brna, když už se na stávající trati proinvestovaly desítky miliard.

0 0
možnosti
J4

J.K. 4

26. 5. 2011 12:51
Re: Naprostý nesmysl,

Nesmysl je především za stovky miliard zvyšovat kapacitu D1.

0 0
možnosti
P

p_n_2

26. 5. 2011 1:27
A to si jako někdo myslí, že se postaví

rychlodráha a pak ty vlaky budou stavět v každé pr..li? Naivní představa. Mezi Prahou a Brnem nemá smysl zastavovat rychlovlakem vůbec, jediné větší město je tam Jihlava.

0 0
možnosti
PK

Petr K_.

26. 5. 2011 5:39
Re: A to si jako někdo myslí, že se postaví

Přesně.

Kdyby se podívali na rychlovlaky do Francie či Něměcka tak by zjistili že staví minimálně po 200km. Bodejť by taky ne když vlak z 300km rychlosti brzdí skoro 20km.

0 0
možnosti
MK

emailnapicu

26. 5. 2011 0:25
zlatý okna

ty nový dobytčáky bez oken to je hotová sauna Rv

0 0
možnosti
S

sisinecek

25. 5. 2011 23:48
haha

na to zapomenme, žijeme v Česku

0 0
možnosti
MK

2mmmm_2

25. 5. 2011 21:41
V ČR

je několik set mostů v havarijním stavu. Včetně těch železničních...Neměly by jít peníze spíš na jejich opravu? Jinak: utopie je to pěkná. Realita by to byla možná ve Francii, ale tady ne. Kvůli všelijakým havránkovým nelze dostavět ani dálnici do Hradce; jak by to teprve vypadalo s pozemky u rychlodráhy....

0 0
možnosti
PK

Petr K_.

26. 5. 2011 5:42
Re: V ČR

Dálnice do Hradce není nikoliv kvůli Havránkovým, ale kvůli neschopnosti úřadníků a boji lokálních papalášů při spekulacích s pozemky. Ale chápu že je jednodušší svalit vinu na starou bábu co se lopotí s traktorem na poli než na zástup neschopných úředníků a místní zastuptele co spekulují s pozemky.

0 0
možnosti
MB

bárt

25. 5. 2011 20:37
Vlaky Intercity a Eurocity

přes Havlíčkův Brod jezdily. Ale před několika lety nějaký chytrák vymyslel, že je to zbytečný luxus a všechno od té doby jezdí přes Pardubice. No a na tuto trať zbyly pouze obyčejné rychlíky a v těch to opravdu vypadá jak v osmdesátých letech. Nejlepší je jet do Prahy autem, nechat na odstavném parkovišti a po praze jezdit MHDčkem. Já to od té doby velice úspěšně praktikuju.

0 0
možnosti
L

Ludek_III

26. 5. 2011 7:26
Re: Vlaky Intercity a Eurocity

Ano, ec vlaky přes Vysočinu jezdily. Protože se v té době dělal koridor přes Třebovou a trať se potřebovala odlehčit. Pak se ec šouply na novou trať. Také z důvodu toho, že trať přes Brod je prostě pomalá - ec vlaky tam nedosahovaly potřebnou rychlost. A mezi námi...tím směrem to byl fakt zbytečný luxus.

0 0
možnosti