- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A to proč? Protože Němci nás upozornili na fakt, že pokud se do tokamžitě nedáme, tak nás prostě objedou. Ono už dnes Hamburk - Vídeň existuje skoro celé na 200km/h a velká část úseků je v Německu po VRT na 300km/h a jezdí se tam takto. A Němci nyní řeší, zda postavit či razantně zmodernizovat Berlín - Dresden ze 160 na aspoň 230 a pak přes ČR do Vídně, nebo VRT směrem Berlín - Mnichov. Protože, přes Lipsko za pomocí ICE už dnes je Berlín - Dresden srovnatelné a jde to ještě zrychlit. A když nás Němec objede, tak žádní další turisti, žádný další příliv investic, hold si seďte za pecí a dobře Vám tak. Vždyť dnes z Frankfurtu do Londýna jedu po zemí rychleji než letadlem (když přičtete časy na letišti, cestu na letiště a zpět) a DB má cenu od 49 EUR, což je často i levněji. Příští rok začne jezdit přímé spojení Paříž - Vídeň - Budapešť/Bratislava, pravděpodobně TGV. Rozšířit dálnici D1 nám nepomůže, nehledě na to, že je to dražší, než VRT Praha - Brno.
jakou cenu skutečně platíme za masový automobilismus, ještě rád by do toho vlaku sedl. A ono k tomu brzy dojde, toho se ještě dožije. Masový automobilismus je v současném objemu ekonomicky neudržitelný. Kdo to ještě nechápe, ať si do souvislosti stále rostoucí dluhy a stále více času stráveného v plechovkách a kvůli plechovkám.
ale vysokorychlostní internet ano,
lidi smrdí korunou, ale jezdit by chtěli v Orient expresu.
budovat novou paralelní trať do Brna, když už se na stávající trati proinvestovaly desítky miliard.
Nesmysl je především za stovky miliard zvyšovat kapacitu D1.
rychlodráha a pak ty vlaky budou stavět v každé pr..li? Naivní představa. Mezi Prahou a Brnem nemá smysl zastavovat rychlovlakem vůbec, jediné větší město je tam Jihlava.
Přesně.
Kdyby se podívali na rychlovlaky do Francie či Něměcka tak by zjistili že staví minimálně po 200km. Bodejť by taky ne když vlak z 300km rychlosti brzdí skoro 20km.
je několik set mostů v havarijním stavu. Včetně těch železničních...Neměly by jít peníze spíš na jejich opravu? Jinak: utopie je to pěkná. Realita by to byla možná ve Francii, ale tady ne. Kvůli všelijakým havránkovým nelze dostavět ani dálnici do Hradce; jak by to teprve vypadalo s pozemky u rychlodráhy....
Dálnice do Hradce není nikoliv kvůli Havránkovým, ale kvůli neschopnosti úřadníků a boji lokálních papalášů při spekulacích s pozemky. Ale chápu že je jednodušší svalit vinu na starou bábu co se lopotí s traktorem na poli než na zástup neschopných úředníků a místní zastuptele co spekulují s pozemky.
přes Havlíčkův Brod jezdily. Ale před několika lety nějaký chytrák vymyslel, že je to zbytečný luxus a všechno od té doby jezdí přes Pardubice. No a na tuto trať zbyly pouze obyčejné rychlíky a v těch to opravdu vypadá jak v osmdesátých letech. Nejlepší je jet do Prahy autem, nechat na odstavném parkovišti a po praze jezdit MHDčkem. Já to od té doby velice úspěšně praktikuju.
Ano, ec vlaky přes Vysočinu jezdily. Protože se v té době dělal koridor přes Třebovou a trať se potřebovala odlehčit. Pak se ec šouply na novou trať. Také z důvodu toho, že trať přes Brod je prostě pomalá - ec vlaky tam nedosahovaly potřebnou rychlost. A mezi námi...tím směrem to byl fakt zbytečný luxus.