Přípravu související s bouráním šířkově nevyhovujícího nadjezdu stavbaři zahájili v sobotu ve 13 hodin. Provoz na D1 před objížďkou je zatím plynulý a netvoří se kolony sdělil v sobotu policejní mluvčí z Vysočiny David Linhart.
Po dobu úplné uzavírky dálnice budou všechna auta projíždět Velkým Meziříčím. „Budou vypnuté semafory, aby průjezdnost byla rychlejší a aby to někde nebrzdilo. Myslím si, že přes noc tolik aut po dálnici nepojede. Horší to asi bude od šesti do devíti ráno. Bude to záviset i na postupu prací,“ řekl starosta Velkého Meziříčí Josef Komínek (ČSSD).
Nadjezd byl postavený spolu s dálnicí v 70. letech minulého století. „Nový nadjezd bude řidičům k dispozici ještě před koncem letošní stavební sezony,“ uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Studecký. Do té doby budou muset řidiči mířící na Fajtův kopec jezdit po objížďce přes obec Dolní Radslavice a Lhotky.
Bourání nadjezdů na D1 |
Demolice nadjezdu souvisí s rekonstrukcí úseku dálnice mezi exity 141 a 146 u Velkého Meziříčí s mohutným mostem Vysočina, který na 144. kilometru D1 překlenuje údolí řeky Oslavy. Most tvoří dvě souběžné konstrukce, každá je pro jeden směr dálnice. Jde o nejvyšší most na dálnici. Mostovka dlouhá 425 metrů je ve výšce 76 metrů.
Přestavbu skoro šesti kilometrů D1 zajišťuje firma Metrostav, dokončit ji má do dubna 2021. Cena stavby je podle smlouvy 1,583 miliardy korun bez daně.
Během modernizace D1 již bylo zprovozněno 90 kilometrů nové dálnice. Na dalších 52 kilometrech se pracuje. „Práce na zbylých 19 kilometrech začnou letos,“ poznamenal Studecký.
Bourání nadjezdu na D1 u Jihlavy v roce 2013:
8. června 2013 |