„V rámci modernizace nyní zůstávají v realizaci celkem čtyři úseky, na kterých budou práce opět pokračovat po zimní technologické přestávce,“ uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl.
Další čtyři úseky dálnice mezi Prahou a Brnem by stavební dělníci měli začít nově opravovat příští rok. „Přesné termíny zahájení budou záviset na průběhu výběrových řízení a na případném napadání stavebních povolení,“ doplnil Rýdl.
Mezi Měřínem a západním sjezdem z dálnice u Velkého Meziříčí pracuje sdružení firem Eurovia CS a Strabag, hodnota této zakázky týkající se modernizace 7,2 kilometru dálnice převyšuje miliardu korun.
„Dopravní omezení tam skončí 16. listopadu ráno, aby byla dálnice volně průjezdná v odpolední špičce před státním svátkem,“ řekl mluvčí ŘSD.
Již s předstihem dělníci dokončili i další modernizovanou část dálnice mezi exity 49 Psáře a 56 Soutice. Úsek měřící 7,7 kilometru opravovalo sdružení firem MTS a Swietelsky, podle smlouvy by stavba měla stát 929 milionů korun bez daně. Práce se tam podařilo dokončit o trři týdny dřív, po novém povrchu se jezdí už od konce října.
Od července je volně průjezdná další čerstvě opravená část dálnice mezi Velkou Bíteší a Devíti Kříži. Na jaře se stavební dělníci vrátí na rozpracované dálniční úseky Ostředek - Šternov, Hořice - Koberovice, Jihlava - Velký Beranov a Velké Meziříčí - Lhotka.
Práce na rekonstrukci dálnice jsou podle ŘSD zhruba v polovině. Celá oprava D1, jež začala na přelomu jara a léta 2014, má být dokončena v roce 2020.