Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chotěboř přesouvá úsekové měření do města. K rozšíření ale nemá souhlas

  8:57aktualizováno  8:57
Radary pro úsekové měření rychlosti projíždějících vozidel se nově objevily v chotěbořské Hermannově ulici. Nejedná se však o nově pořízený systém, i když radnice s plánem rozšířit úsekové měření stále počítá. Radary sem nechala přesunout z místní části Dobkov, kde sloužily do června.

Ilustrační snímek | foto: Radek Kalhous, MAFRA

„V Dobkově se dopravní situace razantně zlepšila. Řidiči si tu zvykli jezdit pomaleji. Radary tam tedy už nejsou tolik potřeba. Mohli jsme je použít jinde,“ vysvětluje chotěbořský starosta Jan Škaryd.

Hermannova ulice je mezi vytipovanými místy, kde radnice s úsekovým měřením rychlosti počítá už delší dobu. Je to příjezdová ulice od Ždírce nad Doubravou, velice frekventovaná. Vede skrz průmyslovou zónu i kolem nádraží. Často ji tu přecházejí turisté mířící do údolí Doubravy.

„Chtěli bychom tu měření rychlosti mít umístěné trvale. Je to rovný a široký úsek, kde se rychlost ne vždy dodržuje. O instalování radarů právě sem nás dlouhodobě žádali obyvatelé, kteří v ulici bydlí a na časté přestupky upozorňují,“ říká Škaryd.

Chotěboř je jediným městem na Vysočině, které úsekové měření rychlosti provádí. Jeden úsek se nachází v místní části Bílek na téže silnici, jako je druhý úsek v Hermannově ulici. Donedávna se takto měřilo i v Dobkově směrem na Českou Bělou.

O pokuty se město dělí s majitelem radarů. Ten získá 45 procent

Úsekové měření pro Chotěboř zajišťuje soukromá společnost Dosip. Město si její zařízení pronajalo a na nájmu firmě platí 45 procent z vybraných pokut. Zbytek zůstává v městském rozpočtu. Vyplývá to ze smluv, jež lze dohledat na městských webových stránkách. A plyne z nich i to, že policie s úsekovým měřením souhlasila.

V praxi systém funguje tak, že kamery zaznamenají auto na začátku a na konci úseku a počítač vypočte jeho rychlost. Pokud je vyšší než povolená, automaticky odešle záznam o přestupku na městský úřad. Z toho pak vlastníkovi vozidla odejde výzva k zaplacení pokuty, která se podle sazebníku pohybuje v rozmezí 600 až 2000 korun.

Cílem vedení města je tento systém podstatně rozšířit i na další frekventované ulice ve městě. Před časem starosta hovořil o ulicích Krále Jana nebo Havlíčkova. Ta je podobná Hermannově ulici - také je rovnou příjezdovou cestou, tentokrát od Havlíčkova Brodu.

Každý den radary zaznamenají od dvaceti do padesáti přestupků

O umístění dalších radarů město jedná s policií. A zatím nedošlo k oboustranné dohodě. „Obecně se dá říct, že každé opatření, které povede ke zvýšení bezpečnosti provozu v dané lokalitě, policie vítá,“ odpovídala už v minulosti na dotazy ohledně úsekového měření rychlosti krajská policejní mluvčí Dana Čírtková.

Policie však má určitá pravidla, podle nichž povolení může vydat. A ta jsou v některých ohledech rozdílná od představ města. „Chtěli bychom radary instalovat na dobu neurčitou, zatímco policie nám jejich provoz chce povolit jen na rok. Zároveň budeme muset nejspíš vyhlásit výběrové řízení na provozovatele většího systému,“ nastínil Tomáš Škaryd, o čem město s policií nyní nejvíce jedná.

Úsekové měření rychlosti považuje Chotěboř za velice efektivní způsob, jak zajistit bezpečnější ulice bez silničních pirátů. V provozu je na dvou místech od loňského léta. „Každý den, podle roční doby, zaznamená zhruba od dvaceti do padesáti případů překročení rychlosti,“ vypočítává starosta města.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Pod vodou se v Lukách ocitla i značka, jež připomínala výšku hladiny při...
Voda v Lukách zabíjela. V budoucnu ji mají zadržet nové hráze a stěny

Luka nad Jihlavou a Povodí Moravy připravují protipovodňová opatření na řece Jihlavě, která mají městys chránit před stoletou vodou. Záplavy ho totiž postihují...  celý článek

Vyhlášený havlíčkobrodský klub Vagon musel před dvanácti lety ustoupit nově...
Ve Vagonu začala sláva mnoha kapel. Dnes na místě klubu jezdí autobusy

Před dvanácti lety musel ustoupit novému autobusovému nádraží kultovní havlíčkobrodský klub Vagon. Zlatou éru zažil v letech 1999 až 2005. Začínala tam celá...  celý článek

Z budovy bývalé obchodní akademie by se mohl stát azylový dům pro matky s dětmi...
Bývalá škola se promění v azylový dům. Potřeba budou desítky milionů

Sedm let trvalo, než našla havlíčkobrodská radnice nové využití pro budovu bývalé obchodní akademie na křižovatce ulic Štáflova a Boženy Němcové. V budoucnu by...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.