Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Petr Lemberk, MAFRA

V Třebíči plánují rozšíření silnic i nové mosty, práce začnou od září

  • 2
Změny v dopravě čekají od září řidiče v Třebíči. Na začátku měsíce odstartují stavební práce na rozšíření Hrotovické ulice, doprava bude proudit jednosměrně podle semaforu. V Poušově zase přibyl retardér, příští rok se bude stavět nový most a mostek přes náhon.

Třebíč je přetížená dopravou, protože dosud nemá obchvat a nové silniční stavby nutně potřebuje.

V Hrotovické ulici přibude jeden jízdní pruh, v Poušově se postaví nové mostky a rozšíří čím dál víc frekventovaná silnička vedená zahrádkářskou kolonií. Blíží se rovněž stavba nového mostu přes řeku Jihlavu u finančního úřadu v centru města.

Už na počátku září odstartuje za plného provozu rozšiřování Hrotovické ulice o jeden pruh a také o chodníky. Má se zlepšit průjezdnost této vytížené tepny, která ústí do průtahu městem.

Stavbu bude doprovázet výrazná komplikace, auta mají kyvadlově vždy jedním směrem pouštět semafory. "Začne se v prvním poprázdninovém týdnu, stavba potrvá dva měsíce. Nový pruh přibude v úseku od odbočky k Nissanu po odbočku k bývalému Unipletu. Zlepší se tak průjezdnost ulice, budou se méně tvořit kolony. Přibude i osvětlení. Celé to bude stát 3,2 milionu korun, z toho tři miliony zaplatí kraj," informoval vedoucí odboru dopravy na třebíčské radnici Aleš Kratina.

Bailey bridge potřebuje pomoc

Třebíčská radnice také před několika dny nechala nainstalovat retardér k mostu přes řeku Jihlavu poblíž kempu v zahrádkářské kolonii v Poušově. Šoféři si tudy velmi často krátí cestu do Boroviny, aby se vyhnuli zácpám v centru.

Retardér má snížit rychlost projíždějících aut a zmírnit destrukci montovaného mostu, který tu je od konce druhé světové války. Jedná se o typ Bailey bridge a podle Kratiny je jeho životnost maximálně dva roky, protože je už v téměř dezolátním stavu.

Co bude se zajímavým technickým výtvorem dál, musejí podle úředníka rozhodnout místní politici. "Příští rok se ve městě začnou stavět nové širší mosty přes řeku i náhon a rozšiřovat silnice mezi nimi. Dílo bude hotové v roce 2014 a bude stát okolo deseti milionů korun.

V následujících letech čeká silničku rozšíření na 6,5 metru a na řadu přijde i úplná přestavba křižovatky u rybníka Kuchyňka. V současnosti je tam krkolomný sjezd s příliš velkým sklonem," upřesnil Kratina. Podle něj se bude stavět na čtyři etapy v následujících pěti letech a dílo spolyká okolo 50 milionů korun.

U silničky zahrádkářskou kolonií se předpokládá, že ji místní řidiči budou zhusta využívat, když se začne stavět zcela nový most přes řeku Jihlavu v centru Třebíče u finančního úřadu. K této investiční akci se připravuje projekt. Kraj avizuje, že by se mělo stavět v roce 2014.

Most u finančního úřadu bude pro město oříšek, protože jde o obrovsky frekventované místo zejména v dopravních špičkách. "Opravdu si to dokážu docela obtížně představit, jak se s tím popasuje už tak hustá doprava ve městě, nota bene když se bude stavět rok. Ale nedá se nic dělat, můžeme být rádi, že kraj už chystá jeho stavbu," podotkl Aleš Kratina.

Most je z 30. let minulého století. Bude nutné jej zbourat a postavit zcela nový, širší, s chodníky a odbočovacím pruhem směrem na Karlovo náměstí. Ve špičce tu stávají kolony od řeky do kopce až nad baziliku.

"Střízlivým odhadem půjde o investici možná vyšší než 50 milionů korun. Přemostění bude muset být bez středového pilíře, to kvůli průtočnosti řeky při případné povodni," zmínil Jan Felkl z Krajské správy a údržby silnic Kraje Vysočina.