Pohled na novou halu směrem od Tolstého ulice.

Pohled na novou halu směrem od Tolstého ulice. | foto: Petr Lemberk, MAFRA

Bruslaři se v nové jihlavské zimní hale objeví už v únoru

  • 1
Stavba tréninkové haly vedle Horáckého zimního stadionu spěje do finále. V těchto dnech řemeslníci "odstrojují" první části oplocení kolem stavby. První bruslaři by se v nové hale mohli objevit už v únoru.

Tréninková hala roste v místě někdejšího otevřeného kluziště vedle Horáckého zimního stadionu.

Tréninková hala vedle Horáckého zimního stadionu

Kromě parkoviště, které vznikne pod halou a má kapacitu jako bývalé parkování na venkovní ploše, získá krajské město hlavně další ledovou plochu. * Jeden led na Horáckém zimním stadionu totiž nedokázal uspokojit všechny zájemce. * Tréninková hala podle zástupců hokejové Dukly uspokojí potřeby mládežnického hokeje, veřejné bruslení a amatérské sporty. V Jihlavě totiž hrají desítky amatérských hokejových týmů, které se dostávají na led až večer.

Areál za téměř 180 milionů korun se začíná postupně odhalovat. Tento týden začali řemeslníci demontovat část dřevěné protihlukové bariéry, která přes rok stínila Tyršovu ulici. Zmizela už asi polovina nevzhledné dřevěné plenty a nahradilo ji lehké oplocení stavby.

Horní část protihlukové bariéry z Tyršovy ulice zmizí před předáním stavby.

Dělníci jsou přitom v několikaměsíčním předstihu. "Rádi bychom dílo dokončili na přelomu ledna a února. V únoru by se mohlo předat investorovi," řekl Martin Urbánek, výrobní ředitel firmy Podzimek a synové, jež halu staví spolu s firmou Metrostav.

Na střeše haly už je vše hotovo: dělníci tam navozili substrát a zaseli rostliny, které se příští rok zazelenají. I pod střechou už je téměř vše dokončeno. Dokonce i chlazení prochází zkušebním provozem. "Technologie chlazení už je funkční, při betonáži plochy se provádí nachlazení rozvodů na teplotu pěti až osmi stupňů," řekl ve čtvrtek hlavní stavbyvedoucí Pavel Podolský.

"Měsíc teď necháme desku vyzrát, následně budou probíhat montáže mantinelů, ochranných skel, sítí, zábradlí a osvětlení haly. To jsou poslední věci, které v hale zbývá dokončit," dodal Podolský.

Pod zemí se vše chýlí ke konci

Pod ledovou plochou se ukrývá podzemní parkoviště pro 67 vozů. I tam už mnoho nechybí k úplnému dokončení. Chybí pouze nátěr podlah a řemeslníci dodělávají montáže technologií. Zajímavostí je, že výjezdové rampy z podzemních garáží jsou vybaveny automatickým vyhříváním povrchu.

Mezi novou tréninkovou halou a původní budovou se zázemím vzniklo zastřešené atrium, které sousedí s Tolstého ulicí. I ono poslouží jako parkoviště pro autobusy sportovních týmů.

Pro autobusy vznikl nový záliv i z druhé strany budovy, v Tolstého ulici. Zde je zeď přiléhající budovy s tělocvičnou, novou vrátnicí s infocentrem a šatnou pro veřejnost ještě obložená lešením. Z vnitřní strany areálu už se ale objekt pyšní novou zateplenou fasádou tvořenou z obdélníkových bílých desek.

Také chodník v Tolstého ulici, přiléhající k areálu, by mohl být zanedlouho průchozí. "Z hlediska stavby to sice není ideální, ale v listopadu by oplocení v Tolstého ulici mělo zmizet," slíbil Urbánek.

Uvnitř rekonstruované budovy zedníci dokončují fasády a provádějí montážní práce.

Právě snahu, jak co nejméně komplikovat stavbou život lidem v okolí, ocenil při čtvrtečním kontrolním dni primátor Jaroslav Vymazal. Stavební firmy jsou v předstihu. Termín dokončení byl původně stanoven na 11. květen 2013.

"Rádi bychom dílo dokončili na přelomu ledna a února," dodal Urbánek ke stavbě, na niž se městu podařilo získat evropskou dotaci za 150 milionů korun.

V únoru už by tak mohlo začít fungovat i podzemní kryté parkoviště. Podle primátora Vymazala by mělo fungovat ve stejném režimu jako dříve na otevřené ploše bývalého kluziště. Ovšem v případě pozdější přestavby hlavní haly, kterou by radnice chtěla uskutečnit do pěti let, by podzemní parkoviště mělo podle Vymazala sloužit dočasně jako šatny. "Takto máme projekt připravený," potvrdil. (Více o nutnosti přestavby staré haly čtěte zde).

Přestavba hlavního stadionu si vyžádá půl miliardy korun. Radnice chce požádat o spolufinancování kraj i EU.