Zastupitelé rozhodnou, zda parkovací dům postaví soukromý investor, který by jej potom i provozoval, anebo projekt svěří dosavadnímu provozovateli parkování ve městě, městské společnosti Služby města Jihlavy (SMJ).
Náměstek pro dopravu Josef Kodet (KDU-ČSL) je spíše zastáncem druhé varianty. Město by tak podle něj mělo stoprocentní kontrolu nad provozem a výší parkovného.
Myšlenka parkovacího domu položeného na bedrech radnice se nelíbí opozičnímu zastupiteli za Krásnou Jihlavu Milanu Kolářovi. "Obchoďáky radnice také nestaví. Mělo by jít o investici pro soukromé firmy, pokud by se takový investor nenašel, není to asi dobrý byznys," řekl Kolář.
Stavbu by měly zaplatit výtěžky z parkování
Také opoziční zastupitel za TOP 09 Martin Fiala vidí jako nejlepší řešení nabídnutí pozemku soukromému investorovi a také provoz investorem postaveného parkovacího domu nechat čistě na něm.
Výše parkovného by se v takovém případě neobával. "Pokud by ho provozovatel stanovil příliš vysoké, lidé by tam zkrátka neparkovali a jemu by se investice nevrátila," dodal exbankéř Fiala.
A právě návratnost investice zřejmě přinese nutnost zpoplatnění dalších míst v okruhu parkovacího domu. "Myšlenka je taková, že výstavba parkovacího domu by měla být zaplacena z výtěžků z parkování," dodal Kodet.
Obyvatelé některých okolních ulic si asi navíc budou muset po otevření parkovacího domu začít zvykat na rezidenční karty pro svůj vůz. Ani ty nejsou zadarmo, podle Kodeta je Magistrát vydává obyvatelům za 120 korun měsíčně.
Parkovací dům by měl mít sedm podlaží. Jeho stavba by podle odhadů měla vyjít asi na 85 milionů korun.