Jan Šatava, šéf firmy Jindřichohradecké místní dráhy, se dohodl s jemnickým starostou Miloslavem Nevěčným, že zabojují o oživení této 114 let staré železnice.
O víkendu Šatava na železnici vypravil první mimořádný motoráček. Rád by akci občas zopakoval. A pokud se podaří dohodnout jemnické radnici se státem na převzetí trati a krajem na podmínkách financování, pak by Šatavova společnost mohla od června obnovit pravidelný celoroční provoz.
Sedadla mimořádného vlaku byla beznadějně obsazená. "Jsem moc spokojený se zájmem lidí," hodnotil Šatava "narvaný" vagon.
Jeho společnost provozuje dopravu úzkokolejkách. Z Jemnice však vedou koleje s běžnou vzdáleností dvou kolejí.
"Provozujeme celoročně dopravu na dvou úzkokolejných tratích z Jindřichova Hradce do Obrataně a Nové Bystřice. Trať do Obrataně je z větší části na Vysočině, zbytek v jižních Čechách. Máme tedy zkušenost. Motorák do Jemnice patří naší společnosti a jedeme s ním po normální trati," popsal Šatava.
Podle něho bylo zastavení železniční dopravy mezi Jemnicí a Moravskými Budějovicemi unáhlené. "Ukazujeme, že trať není mrtvá a že zastavení provozu bylo unáhlené. Trať má potenciál. Spojuje dvě větší sídla. Navíc vesničky podél trati mají zastávky dobře dostupné. Nestojí někde daleko v polích. A vím, že do poslední chvíle lidé vlak využívali," naznačil dopravce.
Podle zkušeností s provozem na jiných úsecích si myslí, že trať nemusí být prodělečná. "Za podmínek, za jakých provozujeme úzkokolejky na Jindřichohradecku, se dá tady ta trať provozovat také," řekl Šatava s tím, že jeho společnost na úzkokolejkách ročně přepraví 400 tisíc cestujících.
"Kdyby jezdilo v jednom vlaku dvacet třicet cestujících, pak by to už mohlo být zajímavé. Záleželo by na počtu spojů. A o co by měl zájem kraj," naznačil dopravce.