Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dálnice D1 u Bíteše se zúží a pak otevře. S více než ročním zpožděním

  15:05aktualizováno  15:05
Podstatné dopravní omezení čeká řidiče od soboty na dálnici D1. Mezi Lhotkou a Velkou Bíteší bude provoz sveden jen do jednoho jízdního pruhu v každém směru. Ve směru na Prahu to potrvá jediný den a bude to poslední omezení před otevřením modernizované dálnice. V opačném do poloviny týdne.

Během soboty stavební firmy ve směru na Prahu demontují provizorní svodidla a dopravní značení a připraví tak úsek mezi Velkou Bíteší a Lhotkou na otevření po více než dva roky trvající modernizaci. | foto: Petr Lemberk, MAFRA

Byl čtvrtek 9. května roku 2013, kdy na prvních dvou úsecích začala nejrozsáhlejší modernizace dálnice D1 v její krátké historii. Jako na prvních se začalo pracovat na úsecích z Větrného Jeníkova k Jihlavě a mezi Lhotkou a Velkou Bíteší. Práce měly trvat necelý rok.

Omezení na D1 v úseku Lhotka - Velká Bíteš

8. 8. 2015

Doprava ve směru na Prahu je v km 163,230 – 153,480 svedena do levého jízdního pruhu.

Doprava ve směru na Brno je od km cca 153,270 postupně svedena do pomocného pruhu v oblasti zpevněné krajnice, ve kterém je vedena až do místa pracoviště (pohybujícího se proti směru jízdy), za němž je doprava vedena ve dvou pomocných pruzích až do km 163,110,odkud je vedena bez přechodného dopravního omezení.
V místě uzavírky je nejvyšší dovolená rychlost snížena na 80 km/h.

9. 8. 2015 - 10. 8. 2015

Doprava ve směru na Prahu je vedena bez přechodného dopravního omezení.

Doprava ve směru na Brno je od km cca 153,270 postupně svedena do pomocného pruhu v oblasti zpevněné krajnice, ve kterém je vedena až do místa pracoviště (pohybujícího se proti směru jízdy), za němž je doprava vedena ve dvou pomocných pruzích až do km 163,110, odkud je vedena bez přechodného dopravního omezení.
V místě uzavírky je nejvyšší dovolená rychlost snížena na 80 km/h.

11. 8. 2015 - 12. 8. 2015

Doprava ve směru na Prahu je vedena bez přechodného dopravního omezení.

Doprava ve směru na Brno je v km 153,190 – 163,400 svedena do levého jízdního pruhu.
V místě uzavírky je nejvyšší dovolená rychlost snížena na 80 km/h.

11. 8. 2015 - 3. 9. 2015

Doprava ve směru na Prahu je vedena bez přechodného dopravního omezení.

Doprava ve směru na Brno je v km 154,000 – 162,560 vedena ve dvou standardních jízdních pruzích s tím, že je zavřena zpevněná krajnice. Všechny přilehlé křižovatky jsou otevřeny.
V místě uzavírky je v pracovní době nejvyšší dovolená rychlost snížena na 80 km/h, mimo pracovní dobu na 100 km/h.

Zdroj: Ředitelství silnic a dálnic

Dnes je začátek srpna 2015, o dva roky a tři měsíce později. Modernizované už jsou jiné úseky. A na obou zmiňovaných se stále ještě pracuje. K závěru zde rekonstrukce směřuje s více než ročním zpožděním.

Jako první ze dvou zmiňovaných se už tuto neděli bez jakéhokoliv omezení bude po novém povrchu jezdit u Bíteše. Plně se otevře úsek mezi exity 162 a 153 ve směru na Prahu. Ve směru opačném by to mělo být zhruba o měsíc později.

„Řidiči už si speciálně v tomto úseku vytrpěli dost. Ať si jízdu užijí,“ konstatoval mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

Dálnice se otevře i přesto, že hlavně po administrativní stránce ještě dlouho nebude rekonstrukce dořešená. Výsledek nemá spor  mezi investorem a staviteli ohledně zdržení prací ani některé dílčí maličkosti. „Administrativní válku a kolaudaci už si ŘSD vybojuje samo bez dopadu na řidiče,“ slíbil Rýdl.

Zúžení do jednoho pruhu způsobí kolony, na místě bude policie

Ještě před tím však řidiči budou muset podstatné omezení u Bíteše přetrpět. V sobotu se jízdní pás v obou směrech zúží pouze do jednoho pruhu. Ve směru na Prahu pouze na jeden den, v opačném do středy 12. srpna.

„Velice reálně, zejména v pracovních dnech, hrozí před místem zúžení tvorba dlouhých kolon. Prosíme řidiče o trpělivost a opatrnost,“ je si vědoma možných problémů a nabádá řidiče mluvčí policie na Vysočině Dana Čírtková.

„Celý úsek bude pod naším zvýšeným dohledem, budeme ho monitorovat během omezení nepřetržitě,“ dodala mluvčí. V zúžení bude povolena maximálně osmdesátikilometrová rychlost.

Důvodem sobotního omezení ve směru na Prahu je odstraňování dočasného dopravního značení a provizorních svodidel. „Je to poslední příprava jízdního směru před otevřením zmodernizovaného úseku,“ shrnul mluvčí ŘSD. Provoz bude sveden do levého jízdního pruhu.

Ve směru na Brno se bude do pondělí jezdit jen v pomocném pruhu po krajnici, v úterý a ve středu v levém pruhu. Na další tři týdny pak zůstane zavřená krajnice. K dispozici ale budou dva standardní jízdní pruhy, tedy nikoliv zúžené jako během rekonstrukce. I nadále zde bude platit osmdesátka, v hodinách mimo pracovní dobu stavebních firem bude zvýšena na 100 kilometrů v hodině.

Velká Bíteš bude požadovat opravu zničených místních cest

„Jak jsme vítali, že modernizace tohoto úseku dálnice začala, tak vítáme, že konečně bude u konce,“ svěřil se místostarosta Velké Bíteše Tomáš Kučera.

Město na samém východním konci Vysočiny během uplynulých více než dvou let trpělo. Pokud se v opravovaném úseku dálnice udála byť jen drobnější nehoda, proudila veškerá doprava přes něj. To se stalo hned několikrát.

„Ale to nebylo to nejhorší,“ překvapivě konstatuje Kučera. „Největší problém pro nás jsou zničené a zdevastované místní komunikace podél dálnice. Využívaly je stavební firmy, aby se na staveniště dostaly či jeho část objely,“ vysvětlil bítešský místostarosta.

Podle něj jde o několik kilometrů zničených cest. Radnice bude požadovat, aby je opravily nebo opravu uhradily firmy, jež měly modernizaci dálnice na starosti. „Udělali jsme si pasportizaci cest, jak vypadaly před zahájením rekonstrukce dálnice a vidíme, jak odlišně vypadají dnes,“ dodal místostarosta.

Zcela dokončit se zatím podařilo jen dva úseky

Na Vysočině se ke konci už pomalu chýlí i modernizace úseku mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou. Podle webu ŘSD by měla být doprava svedena mezi exity 104 a 112 do dvou pomocných jízdních pruhů v každém směru jen do konce srpna.

Na dalších dvou modernizovaných úsecích, tedy mezi Hvězdonicemi a Ostředkem ve Středočeském kraji a v úseku Ostrovačice - Kývalka u Brna se ve dvou provizorních pruzích bude jezdit minimálně do poloviny září.

Modernizace dálnice byla zatím dokončena jen ve dvou úsecích, a to na pomezí Středočeského kraje a Vysočiny mezi Loktem a Hořicemi a už na konci loňského roku mezi Šternovem a Psáry na kilometrech 41 až 49.

Zahájit modernizaci ještě v letošní roce chce ŘSD například v úsecích u Velkého Meziříčí a Měřína.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Architekt Michal Zlatuška navázal na předchozí projekt humpoleckého kolegy...
Krajský úřad v Jihlavě touží po novém sídlu. V budově chce i tělocvičnu

Přetížená hlavní budova v Žižkově ulici, kde pracuje místo předpokládaných 116 úředníků již 165 lidí. A roztroušenost zaměstnanců některých odborů po Jihlavě....  celý článek

Řidič zřejmě jel z kopce příliš rychle a traktor s přívěsem nezvládl zabrzdit....
Traktorista nezvládl cisternu z kopce, páchnoucí bioodpad vylil na dům

Znečištěná fasáda domu i část jeho vnitřních prostor, ušpiněná auta, poškozená silnice a dlažba, zápach a na dlouhou dobu uzavřený hlavní tah na Jihlavu. To je...  celý článek

(ilustrační snímek)
O vodu se chceme starat sami. Pelhřimov zváží výpověď správci vodovodu

Před velmi důležitým strategickým rozhodnutím stanou zastupitelé v Pelhřimově. Budou totiž rozhodovat o tom, zda si město bude samo provozovat svoji vodovodní...  celý článek

Jobs Contact
Junior Product Manager (30.000 - 45.000 Kč)

Jobs Contact
Kraj Vysočina, Zlínský kraj, Jihomoravský kraj
nabízený plat: 30 000 - 45 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.