Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vykolejený vlak zavře trať u Jihlavy na týden. Je třeba vyměnit pražce

  10:23aktualizováno  10:23
Nejspíš ještě celý příští týden bude po vykolejení vagonu nákladního vlaku uzavřena železniční trať mezi Jihlavou a Havlíčkovým Brodem. Správa železniční dopravní cesty musí vyměnit tisíce pražců. V noci na dnešek pracovníci drah vykolejený vagon rozřezali a během dne ho odvezou.

„Obnovení dopravy na trati očekáváme příští týden v pátek,“ uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Marel Illiaš. „Poškozené jsou zhruba dva kilometry trati, vyměnit budeme muset 2400 pražců,“ vysvětlil.

Po celý týden by tak měla trvat výluka v provozu na trati. Železniční doprava bude nahrazena autobusy v úseku mezi Jihlavou a Dobronínem. „Rychlíky, které přijíždí do Jihlavy z Prahy, budou končit už v Havlíčkově Brodě. V opačném směru budou v Brodě začínat. Autobusy v tom případě budou jezdit mezi Jihlavou a Brodem,“ doplnil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Informační portál na webu Českých drah dosud udává čas ukončení výluky o půlnoci z neděle na pondělí. Podle Šťáhlavského ale tento termín bude prodloužen podle aktuálního vývoje.

Fotogalerie

Mimořádná událost se na jednokolejné trati mezi Havlíčkovým Brodem a Jihlavou stala ve čtvrtek po půl sedmé ráno. Nedaleko jihlavského hlavního nádraží vykolejily dva vozy nákladního vlaku, přičemž jeden zůstal po zastavení vlaku převrácen na boku.

„Poslední vůz nákladního vlaku, který vykolejil, jel v tomto stavu přibližně dva kilometry. V tomto úseku byla značně poškozená trať. Škody na trati byly odhadnuty na 14 miliónů korun,“ uvedl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

Oficiálně výsledky vyšetřování dosud nebyly potvrzeny. Téměř jisté však je, že se nehoda stala vinou technické závady na vagonu. „Nejspíš se přehřálo ložisko a ukroutil se čep přední nápravy,“ prozradil nejpravděpodobnější důvod vykolejení Marek Illiaš. Vůz se převrátil a utrhl až na výhybce v Jihlavě.

Pracovníci drah se už ve čtvrtek snažili trať uvolnit. Celodenní snaha se však nezdařila. Vagón složený ze čtyř nádob na cement byl totiž plný a vážil zhruba osmdesát tun. Přes noc ho tak technici rozřezali na několik menších částí.

„Oddělili jsme nádoby s cementem. Během dne se je pokusíme každou zvlášť naložit na náš nehodový vlak a odvézt mimo trať, kde si je převezme majitel vagónu,“ řekl Šťáhlavský. Nádoby byly zároveň odříznuty od podvozku a náprav.

Včera byla speciální techika na vykolejený vagon krátká:





Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Řidička narazila do auta a ujela, pak nadýchala skoro pět promile

Bezmála pět promile alkoholu v dechu měla řidička, která v pátek večer bourala ve Žďáru nad Sázavou. Od drobné nehody ujela, o pár ulic dál však zastavila a z...  celý článek

Požár v jihlavském Kronospanu zastavil výrobu na několik dní a způsobil škody...
Sobotní požár v Kronospanu zastavil výrobu a způsobil škody za miliony

Odstraňování následků sobotního požáru v jihlavské firmě Kronospan OSB si vyžádá několikadenní odstávku výroby. Producentovi dřevotřískových desek pro...  celý článek

(ilustrační snímek)
O vodu se chceme starat sami. Pelhřimov zváží výpověď správci vodovodu

Před velmi důležitým strategickým rozhodnutím stanou zastupitelé v Pelhřimově. Budou totiž rozhodovat o tom, zda si město bude samo provozovat svoji vodovodní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.