Reklama

Žďár zjednoduší MHD, místo linek s písmeny jich pojede víc s čísly

Městská hromadná doprava ve Žďáře nad Sázavou projde zásadními změnami. Od 1. července bude ve městě pod Zelenou horou jezdit devět autobusových linek. Radnice slibuje přehlednější a pravidelnější uspořádání a také lepší obslužnost průmyslové zóny, pošty nebo nového sídliště.
Městská hromadná doprava ve Žďáře nad Sázavou.

Městská hromadná doprava ve Žďáře nad Sázavou. | foto: ZDAR, a.s.

Dosud ve Žďáře nad Sázavou jezdí linek šest. Doplňkovými písmeny jsou však rozšiřovány až na linek čtrnáct. I z toho důvodu by nový systém měl být přehlednější a jednodušší.

„Od 1. července bude ve Žďáře jezdit devět linek, které budou odlišeny pouze čísly bez písmen,“ představil novinky starosta Zdeněk Navrátil. Například spoje okružní linky 4 se nyní navíc liší písmeny A, B a C. Pro jednodušší orientaci cestujících by se měly linky odlišit také barevně.

„Kladli jsme důraz na to, aby byly změny oproti zvykům co nejmenší. Páteřní linky jako dvojka nebo čtyřka se trasování téměř nemění, jen bude čtyřka nově zajíždět na Klafar,“ řekl Navrátil.

Reklama

Pracovní skupina pro zatraktivnění MHD pracuje na radnici už dva roky. Do změn zapracovala například i výzkum dopravních proudů, který sledoval nejen to, kde cestující nastupují, ale také vystupují.

Na Klafaru vzniknou dvě nové autobusové zastávky

„Zlepšení je potřebné, aby se minimálně udržela atraktivita MHD pro potencionální uživatele. Reagujeme tak na kritiku ze strany obyvatel města na stav a fungování MHD, snažíme se co nejvíc z těchto připomínek zohlednit,“ uvedl člen pracovní skupiny Pavel Drdla, odborník z pardubické dopravní fakulty, který ve Žďáře bydlí.

I když počet obyvatel města ubývá, město se v posledních dvaceti letech rozrostlo. Sídliště Klafar už má zastavěné území I a II. „Je nutné, aby linky MHD vstoupily i na sídliště Klafar,“ poznamenal Navrátil. V této lokalitě by měly vzniknout dvě nové zastávky, další přibudou v Dolní a Brněnské ulici.

Pracovní skupina také řešila připomínky k obslužnosti hlavní pošty v Nádražní ulici nebo se snaží vyjít vstříc požadavkům zaměstnavatelů v průmyslové zóně v Jamské ulici.

Radnice bude s dopravcem jednat o navýšení příspěvku

Podle vedení města bude první půlrok jakýmsi zkušebním provozem. „Budeme sbírat připomínky občanů, abychom je mohli při obvyklé změně jízdních řádů případně zohlednit,“ řekl starosta.

Červencový termín revoluce v MHD je podle něj vhodný kvůli tomu, že jsou spoje o prázdninách a dovolených méně vytížené.

Radnice také vypsala soutěž na nové logo a slogan nové MHD.

Dílčími změnami už MHD ve Žďáře v posledních letech prošla. Dopravce ZDAR zavedl například čtyřiadvacetihodinovou jízdenku a také spustil aplikaci Kdy přijede, pomocí níž si mohou cestující ve svých mobilních telefonech zjistit aktuální polohu autobusu (více čtěte zde).

Žďárská radnice přispívá na provoz MHD částkou kolem 6,5 milionu korun ročně. S dopravcem však bude ještě jednat o případném navýšení, protože ZDAR od ledna přidal na platech svým řidičům, aby vyhověl nařízení vlády.

Reklama
Sdílet článek Facebook Twitter Google Plus
Reklama

8 příspěvků v diskusi

Reklama