Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Koláž - iDNES.cz

„Zaplatíme to všichni,“ zlobí se starosta Meziříčí kvůli mýtnému

  • 2
Rozšířit mýtné i na vybrané silnice první třídy, k čemuž se chystá ministerstvo dopravy, považuje starosta Velkého Meziříčí Radovan Necid za nesmysl. Podle něj je mýto jen další z mnoha daní, kterými z nás stát odčerpává peníze. Navrhuje využívat dálniční známky.

"Také jsem si jako starosta města u dálnice D1, které má s kamiony tu nejhorší zkušenost, dřív myslel, že je to dobrý nápad. Jenže při hlubší úvaze, kterou zřejmě nově jmenovaný ministr dopravy neudělal, každý zjistí, že vhodným řešením je zrušit mýto úplně a vrátit se zpátky k osvědčeným dálničním známkám," říká Necid.

Trochu jiný pohled na věc má zřejmě kraj, který už koncem loňského roku ústy radního Libora Joukla avizoval, že souhlasí se zavedením mýtného na vybraných krajských komunikacích II. tříd.

"Dvanáct vytipovaných úseků má pomoci přesunout tranzitní dopravu ze silnic nižších tříd na dálnici D1, silnice I. třídy, popřípadě na železnici. Jsme přesvědčeni, že vhodně nastaveným zpoplatněním se podaří regulovat pohyb nákladní dopravy po silnicích II. a III. tříd, a zpomalí se tak devastace silnic nižších tříd, které nebyly dimenzovány na těžkou kamionovou dopravu," sdělil Joukl.

"Mýto je jen další z mnoha daní," říká starosta

"Je to cesta špatným směrem a jen další z mnoha daní, kterými z nás stát odčerpává peníze," komentoval Necid.

Mýto na silnicích kolem dálnice podle něj nesníží počet kamionů v obcích. "Připouštějí to sami tvůrci a propagátoři mýtného," říká starosta.

A dodává: "Naopak to městu a okolí přinese problémy v podobě likvidace místních dopravců a všeobecného zdražení. Mýto totiž nezaplatí jen kamiony, ale my všichni. Kamiony přece nevozí jen řidiče, ale také zboží. Mandarinky, optické kabely, mouku, cement."

Podle Necida by se stát měl vrátit zpátky k dálničním známkám a nepodporovat obří kšeft firmy Kapsch.