Zeď vlevo je předmětem sporu. ICOM transport ji plánuje opravit do tří měsíců.

Zeď vlevo je předmětem sporu. ICOM transport ji plánuje opravit do tří měsíců. | foto: Petr Lemberk, MAFRA

Společnost ICOM transport se pře se sousedy kvůli kořenům stromů

  • 2
Už od podzimu loňského roku komplikují cestujícím pohyb na autobusovém nádraží v Jihlavě těžké betonové zábrany. Stojí na chodníku. Vedení dopravní firmy ICOM transport na cedulích lidem sděluje, že problémem je špatný stav zděného plotu.

Zároveň dodává, že vyvíjí maximální úsilí, ale oprava je limitována prorostlými kořeny ze sousedních zahrad. „Nejedná se o kořeny, ale o jeden kořen, který by se dal přeříznout kapesním nožíkem. Jeho tloušťka je 1,7 centimetru. A nejde o zahrady, ale o jeden dvůr,“ uvedl Jan Černo, který žije v domě za poškozenou zdí.

Podle něj je problém, že zeď ve vlastnictví firmy ICOM dlouhodobě nikdo neudržoval. Na jejím stavu se navíc podepsal billboard, který plot dlouho zatěžoval. To konstatoval i statik. Vše ještě komplikuje fakt, že z druhé strany rozpadající se zdi jsou garáže obyvatel domu.

Mezi betonovými bloky na chodníku kličkují cestující. „Chodí tady i s kočárky. Kdyby ta zeď padala, tak nemají ani kam uskočit kvůli těm protitankovým zátarasům. Ty betonové nesmysly jsou zbytečný ‚šprajc‘ firmy ICOM,“ dodal Černo.

Zeď se rozpadá i z druhé strany vedle schodů na nádraží. „Jde nám sem od nich voda z chodníku, je to špatně vyspádované. Za třicet tisíc jsme si tady museli postavit vlastní zeď, aby to nespadlo,“ dodal Černo s tím, že je se sousedy přístupný kompromisu.

ICOM transport chce zeď opravit do tří měsíců. „Zátarasy jsme použili z důvodu ochrany cestujících, protože je zeď v havarijním stavu. Poměrně dlouho trvala diskuse se sousedy. Naše společnost je přesvědčena, že za současný stav zdi není odpovědná. Svůj úsudek si může udělat každý, prorostlé kořeny ze sousední zahrady nelze přehlédnout,“ uvedla Kateřina Kratochvílová, šéfka společnosti.

Oprava bude stát do půl milionu korun. Bylo nutné vyřešit s úřady i vzhled plotu. „Ráda bych více změnila podobu nádraží, ale nemáme jistotu, jak dlouho bude v tomto místě fungovat,“ dodala.