Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Společnost ICOM transport se pře se sousedy kvůli kořenům stromů

  17:45aktualizováno  17:45
Už od podzimu loňského roku komplikují cestujícím pohyb na autobusovém nádraží v Jihlavě těžké betonové zábrany. Stojí na chodníku. Vedení dopravní firmy ICOM transport na cedulích lidem sděluje, že problémem je špatný stav zděného plotu.

Zeď vlevo je předmětem sporu. ICOM transport ji plánuje opravit do tří měsíců. | foto: Petr Lemberk, MAFRA

Zároveň dodává, že vyvíjí maximální úsilí, ale oprava je limitována prorostlými kořeny ze sousedních zahrad. „Nejedná se o kořeny, ale o jeden kořen, který by se dal přeříznout kapesním nožíkem. Jeho tloušťka je 1,7 centimetru. A nejde o zahrady, ale o jeden dvůr,“ uvedl Jan Černo, který žije v domě za poškozenou zdí.

Podle něj je problém, že zeď ve vlastnictví firmy ICOM dlouhodobě nikdo neudržoval. Na jejím stavu se navíc podepsal billboard, který plot dlouho zatěžoval. To konstatoval i statik. Vše ještě komplikuje fakt, že z druhé strany rozpadající se zdi jsou garáže obyvatel domu.

Fotogalerie

Mezi betonovými bloky na chodníku kličkují cestující. „Chodí tady i s kočárky. Kdyby ta zeď padala, tak nemají ani kam uskočit kvůli těm protitankovým zátarasům. Ty betonové nesmysly jsou zbytečný ‚šprajc‘ firmy ICOM,“ dodal Černo.

Zeď se rozpadá i z druhé strany vedle schodů na nádraží. „Jde nám sem od nich voda z chodníku, je to špatně vyspádované. Za třicet tisíc jsme si tady museli postavit vlastní zeď, aby to nespadlo,“ dodal Černo s tím, že je se sousedy přístupný kompromisu.

ICOM transport chce zeď opravit do tří měsíců. „Zátarasy jsme použili z důvodu ochrany cestujících, protože je zeď v havarijním stavu. Poměrně dlouho trvala diskuse se sousedy. Naše společnost je přesvědčena, že za současný stav zdi není odpovědná. Svůj úsudek si může udělat každý, prorostlé kořeny ze sousední zahrady nelze přehlédnout,“ uvedla Kateřina Kratochvílová, šéfka společnosti.

Oprava bude stát do půl milionu korun. Bylo nutné vyřešit s úřady i vzhled plotu. „Ráda bych více změnila podobu nádraží, ale nemáme jistotu, jak dlouho bude v tomto místě fungovat,“ dodala.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Hrozilo, že most spadne. Nečekaně tak zavřel hlavní tah u Ždírce

Nepříjemné překvapení si Ředitelství silnic a dálnic nachystalo řidičům, kteří pro své cesty využívají hlavní silniční tepnu číslo 34 u Ždírce nad Doubravou....  celý článek

Stoleté kino Moravia v Třebíči chátrá. Má ale dobrou polohu poblíž centra...
Z biografu, kde před válkou řečnil Gottwald, bude komunitní centrum

Bývalé třebíčské kino Moravia v uplynulé dekádě jen chátralo. Teď se za 40 milionů korun změní v místo, kde se budou setkávat maminky s dětmi, sociálně slabí i...  celý článek

Nehoda, při které Porsche Cayenne narazilo do stojícího kamionu v koloně na D1.
Porsche se zaklínilo pod kamion a řidič zemřel, policie hledá svědky

Smrtelná nehoda, při níž se v úterý na dálnici D1 zabil slovenský řidič v luxusním SUV Porsche Cayenne, není objasněná. Policie hledá svědky kolize, po níž vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.