"Bylo dohodnuto, že Spolek s obcemi v regionu na trati předloží projekt s návrhem dalšího provozování trati. Do konce minulého týdne nebyl žádný projekt předložen, přišla pouze žádost od města Jemnice na objednání čtyř párů spojů denně, nebo alespoň - jako minimální varianta - využít přesměrování dvou vlaků jedoucích na trase ze Znojma přes Moravské Budějovice do Okříšek. Místo do Okříšek měl vlak jet do Jemnice," sdělil Jan Nechvátal z tiskového oddělení krajského úřadu .
V žádosti však nebylo vyjádření zástupců obcí, které leží na trase. "Dále nebylo ukončeno správní řízení, které probíhá u Drážního úřadu. Jde o řízení ve věci zastavení drážní dopravy na trati z Jemnice do Moravských Budějovic," informoval mluvčí Kraje Vysočina.
Železnice do Jemnice fungovala od roku 1896, pravidelný provoz skončil loni v prosinci. Nyní o letních prázdninách byl obnoven částečný provoz - o víkendech.
V jízdním řádu se nepočítá ani s rychlíkem ze Znojma do Prahy
Podle údajů zveřejněných krajským úřadem stál roční provoz trati přes 12 milionů korun, zatímco tržby se pohybovaly kolem milionu. "Na kraj jsme zasílali požadavek. Domnívali jsme se, že forma (vyjádření statutárního zástupce, starosty města Jemnice) postačuje," reagoval předseda Spolku pro veřejnou dopravu na jihozápadní Moravě Martin Kouřil. Spolek není finančně tak silný, aby si objednal vlak. Podporuje snahu obcí a měst na udržení trati.
"Smysl vidím v tom, že dráha se převede do vlastnictví města nebo svazku, aby byla zajištěna dopravní obslužnost," řekl dále Kouřil. Příznivce jemnické lokálky může potěšit to, že se na 20. srpna podařilo zajistit další akci. Parní lokomotiva Skaličák pojede z Moravských Budějovic do Znojma a rakouského Retzu.
V jízdním řádu na rok 2012 není ani jiný diskutovaný spoj, rychlík ze Znojma přes Moravské Budějovice a Jihlavu do Prahy. Kraj zavedení rychlíku podporuje, zde je ale rozhodnutí na Českých drahách.