Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Více těžké techniky pro boj s počasím Vysočina kupovat nebude

  8:39aktualizováno  8:39
Tři tatry a speciální vyprošťovací tank přijely minulý týden kvůli sněhové kalamitě na Vysočinu ze severomoravského Hlučína a ze Zbirohu na Plzeňsku. Vozidla, která pomohla až v závěrečné fázi kalamity, už jsou zase pryč. Nákup vlastní těžké techniky kraj zatím neplánuje, nevyplatil by se.

Z Hlučína na Vysočinu zamířily kvůli sněhové kalamitě dvě Tatry 815, ze Zbirohu dokonce i speciální vyprošťovací tank. (16. únor 2012) | foto: Petr Lemberk, MAFRA

"To je technika, která většinu roku stojí v garáži a použijete ji jeden nebo dva dni v roce," uvedl šéf Bezpečnostní komise Kraje Vysočina Jan Slámečka. Nákup takových vozidel nepodporuje, neměl by smysl.

Stejného názoru je také náměstek hejtmana Libor Joukl. Masivní nasazení speciální těžké techniky by podle něj situaci na Vysočině v prvních kalamitních hodinách stejně nezlepšilo. Neprůjezdných úseků silnic v kraji bylo ve čtvrtek několik desítek.

Desítky milionů kvůli pár zásahům jsou vyhozené peníze

Ani do budoucna se Kraj Vysočina nechystá nakupovat na základě kalamitních zkušeností speciální těžkou techniku, aby byla kdykoliv k dispozici. "Nákup té techniky by byl tak strašně drahý vzhledem k jejímu využití. A jsou tady i jiné subjekty, které mohou pomoci - odtahové služby a specializované firmy. Ty mají tu techniku. I hasiči ji měli," uvedl Joukl.

Z Hlučína na Vysočinu zamířily kvůli sněhové kalamitě dvě Tatry 815, ze Zbirohu
Z Hlučína na Vysočinu zamířily kvůli sněhové kalamitě dvě Tatry 815, ze Zbirohu

"Takový krizový stav se stane jednou dvakrát za zimu. Ta technika vyjde řádově na desítky milionů plus pojistky a další věci, jako je třeba vyškolení zaměstnanců. Byly by to neefektivně vynaložené prostředky," reagoval na dotaz ohledně možného nákupu tater či vyprošťovacího tanku Libor Joukl.

Při kalamitě si Kraj Vysočina poradil bez pomoci armády. I když zprvu se její nasazení projednávalo. "Okamžitě jsme mohli nasadit sněhové frézy a techniku z letiště v Náměšti nad Oslavou," informoval ředitel Krajského vojenského velitelství Jihlava Jan Ňachaj.

Dalších 250 vojáků mohlo na Vysočinu dorazit během několika hodin. K nasazení armády ale nedošlo. "Hejtman vyhlásil kalamitní stav a dálnice mohla fungovat jako odstavná plocha pro kamiony. To nám dost pomohlo," doplnil Joukl.

Účet za nasazení lidí a techniky během sněhové kalamity není k dispozici. Krajští hasiči měli podle jejich ředitele Miroslava Šimona 128 zásahů, jeden zásah zpravidla stojí od pěti do sedmi tisíc korun.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Dva řidiči, kteří jezdili na stejné lince, připravili pomocí falešných čipových
Dopravci upouštějí od dálkových spojů, kraj se chystá linky nahradit

Desítky let brázdily silnice a jejich řidiči najeli miliony kilometrů. Mezi lidmi se pro ně vžily názvy „liberečák“ či „špindlerák“. Řeč je o dálkových...  celý článek

Od 149. kilometru se tvořily dlouhé kolony.
Nehody blokovaly D1 ve zúžení na Vysočině, jeden řidič zemřel

Nehody od rána výrazně komplikovaly provoz v opravované části dálnice D1 na Vysočině. Ráno řešili policisté nehodu šesti osobních aut na 149. kilometru ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
PŘEHLED: Kandidátky do voleb 2017 pro Kraj Vysočina

Podívejte se na kandidáty pro volby do Poslanecké sněmovny, které se uskuteční 20. a 21. října 2017. Postupně budeme přinášet aktualizované volební kandidátky...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.