Nové sídliště staví jihlavské Pozemní stavby. Její ředitel František Červenec říká, že budují sítě pro domy, veřejné osvětlení a silnici. "Nejsme ti, kdo by měl upravovat křižovatku Hálkovy ulice s hlavní silnicí z Jihlavy do Velkého Beranova," uvedl Červenec.
Hlavní silnice patří kraji, vedlejší městu. "Křižovatku by měl řešit buď investor (Pozemní stavby - pozn. redakce) nebo město Jihlava," uvedl náměstek hejtmana Libor Joukl.
Kraj peníze na úpravu křižovatky odmítá dát. "Ten, kdo zhoršuje dopravní situaci v místě, by měl zkapacitnění křižovatky zaplatit. Nemůžete přece říct, že kraj Vysočina má dole v Heleníně dávno založenou uměleckoprůmyslovou školu, kde se investuje, a tak se finančně bude podílet i na křižovatce," odmítl Libor Joukl.
Obyvatelé Helenína čekají, jak dohady kolem ucpané křižovatky dopadnou. "Čekáme, co úředníci na magistrátu vymyslí. Asi dojde k posunu draze vybudované zastávky směrem dolů k sídlišti. Pak by šlo udělat odbočovací pruh. Nebo by se dala udělat silnice z nového sídliště v Heleníně nahoru přes pole do lokality Člunek. Velký kruhový objezd by tady asi nebyl vhodným řešením. Auta jsou z kopce ve směru od Jihlavy hodně rozjetá," přemítal místopředseda Osadního výboru v Heleníně Vladimír Havlíček.
Pozemní stavby měly podle stavebního povolení jihlavského magistrátu navrhnout, jak křižovatku upravit. "Nevidím důvod, proč bychom měli platit úpravy na křižovatce a přesun zastávky. Nikdy to nezaznělo. A kdybychom to měli dělat my a my to neudělali, tak nám nikdo nevystaví kolaudační razítko," poznamenal ředitel Pozemních staveb Červenec.