Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zanedbaná ulice se promění. V Jihlavě začala stavba dopravního uzlu

  15:43aktualizováno  15:43
Prostranství před železničním nádražím je léta špatnou vizitkou Jihlavy. Nyní se však zanedbaná lokalita, která je přitom jednou ze vstupních bran do města, začne měnit k lepšímu.

Provoz na křižovatce ulic Fritzova a Legionářů budou řídit semafory. | foto: Radek Tulis, Magistrát města Jihlavy

Prostranství před nádražím Jihlava-město v centru krajského města si v úterý od radnice oficiálně převzala stavební firma, která do roka ulici změní k nepoznání. 

Vznikne nová točna a bezbariérová zastávka pro MHD přímo před nádražní budovou, které spojení s městskými linkami dosud chybělo. Ulice dostane také nové chodníky a osvětlení i čtyřiašedesát nových parkovacích míst.

"Křižovatku třídy Legionářů s Fritzovou ulicí budou po rekonstrukci nově řídit semafory," dodal k připravovaným změnám jihlavský primátor Jaroslav Vymazal.

Fotogalerie

Ještě než se stavební firma pustí do opravy chodníků a vozovky, dojde i na kanalizaci, přeložky vodovodu, plynu a dalších sítí.

Dlážděná silnice od křižovatky k městskému nádraží dostane nový povrch. Opravy by měly být hotově do ledna 2014.

Tím radnice završí první etapu přestavby městského nádraží v plnohodnotný dopravní terminál. 

"Na místě městského vlakového nádraží v Jihlavě vzniknou podmínky pro přestup mezi vlakovou dopravou a městskou hromadnou dopravou," vysvětlil mluvčí jihlavské radnice Radek Tulis.

Vznikne nová linka MHD

Díky vybudování nové točny pro vozy MHD začne cestující k nádraží vozit nová linka. Ta bude jezdit na trase Městské nádraží - Havlíčkova ulice - Masarykovo náměstí. 

"Toto dopravní řešení by mělo fungovat do doby uskutečnění dalších etap výstavby dopravního terminálu, kdy sem budou přivedeny trolejbusové linky MHD a bude umožněno jejich přímé propojení na Jiráskovu ulici," dodal Tulis.

V dalších etapách projektu se kromě zavedení trolejbusové dopravy k nádraží počítá také s přestěhováním odlehlého autobusového nádraží právě do této lokality.

"Součástí terminálu by se v další etapě mělo stát autobusové nádraží. V rámci všech etap bude vytvořen moderní dopravní terminál s plánovanou kapacitou až čtyři tisíce cestujících denně," potvrdil záměry radnice Tulis.

Výběrové řízení na stavbu první etapy terminálu vyhrála stavební firma Lubomír Dvořák, jenž nabídla nejnižší cenu. Úpravy se zavázala provést za přibližně 18, 7 milionů korun bez daně. V úterý si firma převzala staveniště.

Radnici se podařilo na akci získat až pětaosmdesátiprocentní dotaci z fondů EU.

České dráhy v souvislosti s tímto projektem připravují rekonstrukci zanedbané nádražní budovy a Správa železniční dopravní cesty výhledově počítá s modernizací kolejiště.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ivan Hanuš obdržel v Pelhřimově certifikát.
Rekordní putování dopisu má pokračování, tentokrát přišel z Ruska e-mail

Příběh nejdéle doručované poštovní zásilky v České republice pokračuje. Ivanu Hanušovi se ozvala neteř ruské lékařky, která před více než 28 lety poslala jeho...  celý článek

(Ilustrační snímek)
PŘEHLED: Kandidátky do voleb 2017 pro Kraj Vysočina

Podívejte se na kandidáty pro volby do Poslanecké sněmovny, které se uskuteční 20. a 21. října 2017. Postupně budeme přinášet aktualizované volební kandidátky...  celý článek

Slavnosti tří kápí se konají v Třebíči pravidelně ve druhé půlce srpna....
Ohňostroj i historický průvod během slavností Tří kápí rozzáří Třebíč

Slavnosti Tří kápí, hojně navštěvovaná třebíčská letní akce, od pátku do neděle oživí město. Program zpestří koně, rytíři či muzika. Organizátoři opět...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.