„Plánujeme, že využijeme evropských fondů a pokusíme se požádat o spolufinancování této akce z Integrovaného regionálního operačního programu,“ uvedl hejtmanův náměstek pro dopravu Libor Joukl.
Důvodem rozhodnutí modernizovat tento most, který je součástí spojení k dálnici D1, na Žďár nad Sázavou a Velké Meziříčí, je postupující zvětrávání a koroze. Způsobuje ji zejména zatékání vody do mostní konstrukce.
„Most není v současné době v havarijním stavu, ale podle závěrů provedených kontrol by se měla jeho rekonstrukce uskutečnit do čtyř až pěti let,“ poznamenal náměstek hejtmana pro oblast financí a grantové politiky Vladimír Novotný.
Obnovou by se měla životnost mostu prodloužit o desítky let. Poslední větší oprava se uskutečnila před necelými dvaceti lety, v roce 1997.
O přesné podobě oprav zatím nebylo rozhodnuto. Jisté však je, že v Jihlavě způsobí řadu dopravních problémů. Jedinou možnou objízdnou trasou v případě úplného uzavření mostu je totiž Okružní ulice vedoucí přes sídliště Březinky. Do té se budou muset vměstnat desítky tisíc aut denně.