Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stavbaři neobjednali včas směs. Uzavírka mostu se o dva týdny protáhne

  11:02aktualizováno  11:02
O víkendu se měl otevřít opravený most přes železnici v Humpolecké ulici v Havlíčkově Brodě. Nestalo se tak. Práce na jeho opravě nabraly dvoutýdenní zpoždění. Podle investora si dodavatel včas neobjednal balenou směs. Nejspíš ho za to čeká finanční postih.

V Humpolecké ulici se celé léto bude opravovat most přes železnici, jezdit se bude po provizorním přemostění, které se v těchto dnech staví. Lidé, kteří bydlí za mostem, si stěžují, že město nenašlo žádnou jinou přístupovou lokalitu na několik sídlišť a průmyslových zón. Denně musí čekat v dlouhých kolonách před omezením. | foto: Tomáš Blažek, MAFRA

Řidiči budou muset strpět kolony před mostem téměř do poloviny listopadu. „Nový termín dokončení je 13. listopadu. Bude ale záležet na počasí, definitivní tak ještě být nemusí,“ uvedla ředitelka jihlavské správy Ředitelství silnic a dálnic Marie Tesařová. Právě ŘSD je investorem stavby.

„Dle sdělení zhotovitele nestihl dodavatel vyrobit a dodat dostatek balené směsi,“ vysvětlila zdržení Tesařová. Podle jejích slov nyní finišuje mnoho silničních staveb a o směs je nouze.

„Firma si nezajistila včasnou a dostatečnou dodávku,“ konstatovala s tím, že jde o běžný problém hlavně při dokončování oprav mostů a menších úseků. Dodavatelé dávají přednost stavbám, kde se směsi spotřebuje podstatně více.

Čtrnáct dní nic není, říká firma. Penále se však nejspíš nevyhne

Po mostě, přes nějž je provoz omezen od poloviny dubna, se jezdí kyvadlově podle provizorních semaforů. Dokončena je pravá polovina vozovky směrem od centra města, zbývá dodělat celý jízdní pás od Humpolce.

„Čtrnáct dní není žádné extra zdržení. Měli bychom to za dva týdny bez problémů stihnout. Je třeba, aby moc nepršelo a nesněžilo. Předpovědi nám v tomto přejí, žádné extrémy nehlásí,“ řekl stavbyvedoucí Moris Réman.

Fotogalerie z průběhu opravy

Dělníci zhotovitele momentálně dokončují budování jedné z opěrných zdí. Zbývat bude položení obrubníků a závěrečné vyasfaltování chodníků a jednoho jízdního pásu. „I v případě špatného počasí máme rezervu,“ poznamenal stavbyvedoucí.

Je však pravděpodobné, že ŘSD bude za zdržení po stavební firmě požadovat penále. To je pro případy nedodržení termínů zakotveno ve smlouvě. „Máme ho zakomponováno v každé smlouvě. V případě objektivních důvodů ho odpouštíme,“ objasnila běžnou praxi Tesařová.

Jak ale dodala, k odpuštění nyní nejspíš nedojde. „Že si firma nezajistila dostatečné a včasné dodání obalové směsi nepovažuji za relevantní důvod k překročení termínu dokončení stavby. A zatím firma jiné důvody nedoložila,“ prohlásila.

Investici navýšila pouze touha města po cyklostezce

Samotná oprava, až na počáteční zmatky v termínu uzavírky mostu pro dopravu, však probíhala bez problémů. V jejím průběhu nedošlo k výrazným komplikacím, neobjevily se ani zásadní vícepráce. Konečné náklady na opravu mostu by se tak měly pohybovat okolo vysoutěžených 38,5 milionu.

Jediné výraznější navýšení investice pak jde za městem Havlíčkův Brod. Na jeho žádost se ještě projekt upravoval tak, aby se směrem k řece Sázavě závěr mostu rozšířil o napojení cyklostezky. „Most bychom chtěli o cyklostezku doplnit. Bylo proto třeba rozšířit jeho napojení na straně směrem k městu a položit širší konzoli pro chodník,“ popsal místostarosta Libor Honzárek.

V součtu včetně chodníků šlo o práce za asi tři miliony korun. Milovníkům cyklistiky to ale přinese možnost snáze na most od řeky najet a po širším chodníku se dostat na druhou stranu bez nutnosti najíždět do vozovky. Plánovaná cyklostezka by měla vést od řeky k letišti, kde se napojí na již dokončenou stezku do Šmolov.

Opravu mostu v Humpolecké ulici ŘSD plánovalo už zhruba čtyři roky. Byl v havarijním stavu a zásah do jeho konstrukce byl nevyhnutelný. Denně přes něj při tom projely tisíce aut včetně těžkých kamionů, leží na silnici první třídy spojující Havlíčkův Brod s Humpolcem a dálnicí D1.

Omezení pro dopravu začala platit v polovině dubna, od poloviny května do konce září se jezdilo přes provizorní most v těsném sousedství opravovaného. Konstrukci původního mostu dodavatel rozebral a přemostění železnice vybudoval prakticky znovu. Kyvadlový provoz v době špiček působí i několikakilometrové kolony, hlavně ve směru do města. V létě oprava ovlivnila i provoz na železniční trati z Brodu na Kolín a Prahu.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nehoda dodávky, která narazila do návěsu kamionu na 93,5. kilometru ve směru na...
Řidiči to neubrzdili. Dvě smrtelné nehody na D1 měly stejný scénář

Opět náraz do kamionu, který stál kvůli koloně nebo předchozí nehodě. Na dálnici D1 na Vysočině zemřel tento týden už druhý řidič, který cestou ve směru na...  celý článek

Takto bylo nutné přepravit v letošní zimě stator na servisní prohlídku z...
Pátý blok Dukovan ovlivní i obchvaty měst. Obří komponenty musí projet

Stát sepisuje seznam silnic, které bude nutné vybudovat kvůli dostavbě jaderné elektrárny v Dukovanech. Figuruje na něm i obchvat Třebíče, pro místní zatím jen...  celý článek

(Ilustrační snímek)
PŘEHLED: Kandidátky do voleb 2017 pro Kraj Vysočina

Podívejte se na kandidáty pro volby do Poslanecké sněmovny, které se uskuteční 20. a 21. října 2017. Postupně budeme přinášet aktualizované volební kandidátky...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.