Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bagry zbouraly u Měšína most, část dálnice D1 byla čtrnáct hodin zavřená

  17:27aktualizováno  12. března 10:53
Sedmikilometrový úsek dálnice mezi Jihlavou a Velkým Beranovem se v neděli dopoledne po čtrnáct hodin trvající obousměrné uzavírce znovu otevřel. Řidiči budou ještě až do večera úsekem projíždět s omezením. Dělníci přes noc zbourali u Měšína nevyhovující nadjezd, stavba nového mostu začne hned v pondělí.

Policisté provoz celou noc odkláněli přes Jihlavu, znovu pustili řidiče na uzavřený úsek D1 krátce po desáté hodině dopoledne. Provoz bude až do nedělních 19 hodin v obou směrech z důvodu dokončení prací a úklidu veden pouze jedním jízdním pruhem, mohou se zde proto tvořit kolony.

Na bezpečnost a plynulost dopravy dohlíželo během noci patnáct policejních hlídek. „V průběhu uzavírky dálnice jsme nemuseli řešit na objízdné trase žádnou dopravní nehodu ani žádnou jinou mimořádnou událost,“ řekla iDNES.cz krajská policejní mluvčí Dana Čírtková.

V Jihlavě se podle reportéra MF DNES stala jen drobná kolize, krátce po desáté hodině rovněž upozornil, že řidiči už mohou ignorovat stále přeškrtnutá značení nájezdů na dálnici.

Stroje v noci zbouraly šířkou nevyhovující most u Měšína. Stavba nového začne hned v pondělí. Bagry ještě sbírají poslední haldy šotoliny, která sloužila jako podklad, aby kusy mostu nepoškodily vozovku. Dělníci také montují zpět svodidla. Povrch dálnice před otevřením „vypucovaly“ čisticí vozy.

Most sloužil téměř 40 let

Navážet a rozhrnovat šotolinový podklad na vozovku bagry začaly v sobotu po osmé hodině večer. Do akce firmy zapojily celkem pět bagrů. Postupně pak najížděly i další stroje - velké hydraulické „nůžky“, které začaly kolem deváté hodiny s demolicí.

Demoličním pracím na místě přihlíželo několik desítek zvědavců, včetně malých dětí. Diváci dorazili nejen z Měšína, ale třeba i ze vzdálenějších míst jako je Žďár nad Sázavou.

Most na 116. kilometru D1 sloužil zhruba čtyřicet let řidičům při cestě z Jihlavy přes Měšín, Ždírec a Polnou. Nejde přitom o nějakou nepodstatnou trasu, ale o silnici druhé třídy. Teď tudy přibližně půl roku projet nepůjde.

Fotogalerie

„Uzavírka je naplánovaná do 22.­ září,“ sdělil už v sobotu měšínský starosta Aleš Lancman. Pokud by se stavbařům tento termín nepodařilo splnit, má Měšín příslib, že do další zimy již po novém mostě minimálně autobusová doprava projede.

V obci u dálnice žije 240 lidí. Ti teď mají delší cestu za prací, do školy, na nákupy i za doktory do Jihlavy. Osobní auta jezdí po čtrnáctikilometrové objížďce přes Ždírec, nákladní vozidla nad dvanáct tun se musí vydat na Jihlavu přes Polnou, Dobronín a ­Štoky. Tato objížďka měří 26 kilometrů.

„Kromě těchto problémů s dopravou žádné další nejsou. S protihlukovou stěnou se nic dělat nebude,“ pravil Lancman. Přesto by se měli Měšínští po rekonstrukci úseku dálnice dočkat zlepšení. „Po výměně povrchu na ­D1 by měl být hluk z dopravy nižší o několik decibelů,“ uvedl starosta obce, která leží sedm kilometrů severovýchodně od Jihlavy.

Most byl naposledy rekonstruován v roce 2001, tedy relativně nedávno. „Jenže přemostění v současnosti nevyhovuje ani výškově ani šířkově modernizované a rozšiřované dálnici,“ dodal Aleš Lancman.

Dva nadjezdy na 164. a 166. kilometru dálnice D1 zbourali na Vysočině už loni v květnu. Tehdy trvala úplná uzavírka dotčeného úseku ještě o dvě hodiny déle (psali jsme o tom zde).

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.