Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Přes řeku v Jihlavě se klene nová lávka pro pěší a kola. Stála tři miliony

  15:26aktualizováno  15:26
Manévry hodné velikosti nákladu se odehrály ve čtvrtek dopoledne v údolí řeky Jihlavy na okraji krajského města Vysočiny. Nákladní souprava přivezla novou lávku. Šestnáct tun těžkou a osmadvacet metrů dlouhou ocelovou konstrukci usazoval na místo jeřáb.

Nadměrný náklad vyrazil do Jihlavy z Pardubicka ráno. Cesta nebyla snadná, místo plánovaných deseti hodin dorazil do cíle v Helenínské ulici o hodinu později.

Těžkou konstrukci na místo usadil jeřáb. Dělníci dohlíželi na to, aby si lávka sedla na milimetr přesně. Teprve na mostě bude doplněna o podlahu a zábradlí.

Fotogalerie

„Důvodem pro vybudování nové lávky je špatný technický stav staré lávky, která je na hraně životnosti a hrozí její uzavření. Na starou lávku je daná výjimka k užívání do konce roku 2014,“ uvedl mluvčí jihlavského magistrátu Radek Tulis.

Nová lávka je širší - má tři metry, bytelnější a bude i nasvícená. K užívání bude předaná do konce letošního roku. Do doby otevření nové lávky bude stará lávka dál funkční, následně bude odstraněna.

Cyklisty před nájezdem na lávku zbrzdí esíčko

Nová lávka bude určena rovněž pouze pro nemotorovou dopravu, tedy pro pěší a cyklisty. „Její konstrukce je ocelová, mostovka bude zhotovena ze dřeva s úpravou pro delší životnost,“ poznamenal Tulis.

Lávku budou nasvěcovat lampy veřejného osvětlení. Před lávkou ve směru z Helenínské ulice vznikne esíčko. Dvě zatáčky donutí cyklisty zpomalit, aby se na lávku neřítili příliš rychle.

Lávku starou několik desítek let hojně využívají například obyvatelé jihlavských částí Hruškové Dvory a Helenín. Na procházky nebo projížďky tam rádi míří i obyvatelé z jiných částí města, kteří pokračují směrem do Helenína nebo dál po cyklostezce.

Jihlava za novou lávku zaplatila bez šesti desítek tisíc korun rovné tři miliony bez daně. „Cena není pouze za samotnou ocelovou konstrukci lávky, ale za kompletní dodávku. V ceně je tedy také mostovka, výstavba patek v březích řeky, na které je konstrukce mostu usazena, vybudování chodníku a stezky, umístění veřejného osvětlení nebo přeložky inženýrských sítí,“ doplnil Radek Tulis.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Takto bylo nutné přepravit v letošní zimě stator na servisní prohlídku z...
Pátý blok Dukovan ovlivní i obchvaty měst. Obří komponenty musí projet

Stát sepisuje seznam silnic, které bude nutné vybudovat kvůli dostavbě jaderné elektrárny v Dukovanech. Figuruje na něm i obchvat Třebíče, pro místní zatím jen...  celý článek

Josef Stejskal v sedle koně Faiter Royal Bonanza nahání tele při soutěži ve...
Kvůli rodeu kovboj občas přetrpí i odřenou půlku těla

Telata poklidně přecházejí v rohu arény. V tu chvíli vjíždí tři kovbojové na koních a snaží se ze stáda oddělit vybrané kusy. Ve westernovém městečku Šiklův...  celý článek

Ilustrační snímek
Hrozilo, že most spadne. Nečekaně tak zavřel hlavní tah u Ždírce

Nepříjemné překvapení si Ředitelství silnic a dálnic nachystalo řidičům, kteří pro své cesty využívají hlavní silniční tepnu číslo 34 u Ždírce nad Doubravou....  celý článek

DUMREALIT
Nový obor podnikání - majitel nové pobočky

DUMREALIT
Praha, Jihočeský kraj, Jihomoravský kraj, Karlovarský kraj, Královéhradecký kraj, Liberecký kraj, Moravskoslezský kraj, Olomoucký kraj, Pardubický kraj, Plzeňský kraj, Středočeský kraj, Ústecký kraj, Kraj Vysočina, Zlínský kraj

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.