Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Soud napodruhé trestal srážku autobusu s drezínou, za smrt dal podmínky

  12:09aktualizováno  12:09
Před Okresní soud v Jihlavě se znovu vrátil případ tragické srážky drezíny s autobusem, při níž před čtyřmi lety zemřela na přejezdu v Třešti jedna cestující. Výpravčí a řidič autobusu původně dostali za svoje pochybení tři roky podmíněně s pětiletým odkladem, jenže dva roky starý rozsudek odvolací soud zrušil.

Střet drezíny a autobusu na přejezdu v Třešti | foto: Jaroslav Šnajdr, MF DNES

Ani opakované hlavní líčení v případu však žádnou výraznější změnu nepřineslo. Soudce Vladimír Sova pouze zmírnil oběma obžalovaným zkušební dobu z pěti let na tři roky.

Nehoda se stala na třešťském přejezdu v květnu roku 2012. Řidič Bohumír Palas tehdy vjel s autobusem plným převážně mladých lidí na koleje ve chvíli, kdy se ke stejnému místu blížila také drezína, která tlačila bagr (psali jsme zde).

Při srážce bylo několik lidí vážně zraněno, včetně cestující čínské národnosti, která později následkům nehody v nemocnici podlehla.

Podle očitých svědků nesvítila v době střetu signalizace, kterou měla zapnout v pozici výpravčí Olga Němcová.

„Hájila se tím, že světla skutečně zapnula. Z důkazů je však jasné, že k tomu nedošlo. Ze zprávy navíc vyplynulo, že zařízení porouchané nebylo,“ shrnula podstatu pochybení výpravčí už před dvěma lety ve svém rozsudku soudkyně Dagmar Koutníková Trnková.

Výpravčí se určitě znovu odvolá

Bez viny však podle ní nebyl ani řidič autobusu. Argumentovala tím, že každý řidič musí před železničním přejezdem počínat zvlášť opatrně a nesmí na něj vjet, je-li slyšet přijíždějící vlak. A právě houkání měl řidič autobusu slyšet. Nevěděl, odkud zvuk pochází, přesto na přejezd vjel.

Fotogalerie

„Pokud slyším houkání a nevím odkud je, tak minimálně zastavím,“ měla na konání obžalovaného jasný názor předsedkyně senátu.

Podobný scénář mělo hlavní líčení v Jihlavě také tentokrát, kdy se k soudu znovu dostavili oba obžalovaní. Němcová sice nevypovídala, nicméně svoji vinu stále odmítá a proti rozsudku je znovu připravená se odvolat.

Naopak Palas prý odvolání zváží. Nicméně také on trvá na své původní výpovědi a opět ve své emotivní řeči argumentoval, že na vině jsou zcela nepochybně České dráhy, které porušily předpisy.

Soudce však jeho řeč nikterak neobměkčila, naopak stejně jako jeho předchůdkyně řidiči autobusu vyčetl, že neprojevil žádnou lítost nad zmařeným životem cestující.

„Pokud by tehdy před vjezdem na přejezd zastavil a rozhlédl se, pak by dnes neseděl na lavici obžalovaných,“ prohlásil Sova.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

V úseku mezi Jihlavou a Stonařovem se silnice I/38 na několika místech...
Aut na silnicích neubylo, výsledky sčítání dopravy ovlivnily uzavírky

Je to jeden z argumentů odpůrců stavby nové silnice mezi Ledečskou a Masarykovou ulicí v Havlíčkově Brodě. Výsledky loňského sčítání dopravy jim dávají za...  celý článek

Alexandr Rauscher pracuje ve vedení jihlavské firmy Modeta Style od její...
Plavky bude Modeta u jihlavské zoo šít ještě pět let. Co dál, se uvidí

Textilka patří do údolí jihlavského lesoparku Heulos od začátku 20. století. Původně patřila rodině Seidnerových. Od 50. let se tam do dneška dělají plavky....  celý článek

Koncert kapely Arakain a Lucie Bílé na Vysočina Festu v Jihlavě.
Kraj dal vyprodanému festivalu statisíce, dostal za to VIP vstupenky

Je to už taková tradice, o níž se moc nemluví. Krajští politici na Vysočině pošlou pořadatelům velkého hudebního festivalu statisíce korun. A pořadatel pak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.