Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cesta vlakem z Brodu na Prahu bude díky modernizaci trati rychlejší

  12:34aktualizováno  12:34
V brzké době by se mohli lidé z Vysočiny dostávat do Prahy po železnici rychleji. A nemuseli by čekat na stavbu diskutované vysokorychlostní trati. Modernizaci úseků a navýšení trakční rychlosti na stávajících kolejích z Havlíčkova Brodu připravuje Správa železniční dopravní cesty (SŽDC).

Až na 100 kilometrů v hodině by se mohla zvýšit rychlost mezi Havlíčkovým Brodem a Okrouhlicí. Právě tam vlaky zatím mohou nejvíce sedmdesátkou. Ilustrační foto. | foto: Jiří Bervida, MAFRA

Železniční trať z Kolína přes Havlíčkův Brod, Žďár nad Sázavou, Křižanov a Tišnov je nejdůležitější železnicí na Vysočině. Denně jí využijí tisíce cestujících. Dvoukolejná elektrifikovaná trať však hlavně mezi Havlíčkovým Brodem a Čáslaví připomíná línou lokálku.

Traťová rychlost je ve dvou dlouhých úsecích omezena na pouhých 70 kilometrů v hodině. Rychleji tudy vlaky jet nesmí. To by se nyní mělo změnit.

SŽDC v nejbližší době bude trať modernizovat v úsecích Golčův Jeníkov - Čáslav a Havlíčkův Brod - Okrouhlice. "V prvním úseku plánujeme zvýšení traťové rychlosti ze současných 100 na 140 kilometrů v hodině," informoval mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

Až na 100 kilometrů v hodině by se mohla zvýšit rychlost mezi Havlíčkovým Brodem a Okrouhlicí. Právě tam vlaky zatím mohou nejvíce sedmdesátkou.

V obou případech bude zvýšení rychlosti obnášet konkrétní opatření. "Jedná se o modernizaci trati, tedy o výměnu dřevěných pražců za betonové, výměnu štěrkového lože, modernizaci zabezpečovacího zařízení nebo položení bezstykové koleje," vyjmenoval Illiaš.

Součástí prací bude třeba položení nové kabeláže podél kolejí, ale i rekonstrukce dvou zastávek. U Golčova Jeníkova se to bude týkat zastávky Horky, u Havlíčkova Brodu pak zastávky Perknov. Nové by mimo jiné měly dostat osvětlení i informační systém.

Jako první přijde na řadu úsek z Golčova Jeníkova. Začít by se tam mělo od druhého čtvrtletí letošního roku. Práce by měly trvat celkem dva roky s tím, že se postupně modernizovaným úsekům nevyhnou výluky a možné zpoždění spojů.

"Dojde k tříměsíční výluce vždy na jedné traťové koleji. Doprava bude tedy zachována v obou směrech, ale vždy pouze po jedné koleji," přiblížil Illiaš.

Kdy dojde na úsek z Brodu do Okrouhlice, není ještě stanoveno. SŽDC zatím pouze zahájilo takzvané zjišťovací řízení v rámci posuzování vlivů na životní prostředí.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nehoda dodávky, která narazila do návěsu kamionu na 93,5. kilometru ve směru na...
Řidiči to neubrzdili. Dvě smrtelné nehody na D1 měly stejný scénář

Opět náraz do kamionu, který stál kvůli koloně nebo předchozí nehodě. Na dálnici D1 na Vysočině zemřel tento týden už druhý řidič, který cestou ve směru na...  celý článek

Šéfka kabinetu  premiéra Bohuslava Sobotky Běla Hejná.
Hlasy chce na Vysočině i šéfka kabinetu premiéra

Strany mají sestavené kandidátky do podzimních voleb. Na Vysočině se objevují zajímavá jména. Například Běla Hejná, pravá ruka Bohuslava Sobotky. Kvůli Janu...  celý článek

Voda pro Prahu - Vodní nádrž Želivka
Vodohospodáři chtějí omezit zemědělství kolem Želivky, obyvatelé reptají

U Želivky je krásně, ale téměř se zde nedá žít. To je pocit, kterému často propadají lidé, kteří bydlí v blízkém okolí vodní nádrže Švihov. A možná se ještě...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.