Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V jihlavské Křížové ulici číhá na řidiče nebezpečný retardér

  8:58aktualizováno  8:58
Dva vystouplé čtverce ve vozovce. Tak vypadá neobvyklý retardér v ulici vedoucí na jihlavské Masarykovo náměstí. Hlavně za šera je mohou šoféři přehlédnout a odřít si spodek auta. Zvláštní tvar má retardér kvůli vozům MHD. Radnice nyní posoudí, zda ho bude možné více zviditelnit.

Retardér v jihlavské Křížové ulici. Mnoha řidičům se zdá nebezpečný. | foto: Petr Lemberk, MAFRA

Můžu přes ten retardér normálně přejet, nebo už „cvrnknu“ podvozkem? Takto v jihlavské Křížové ulici zřejmě přemýšlí každý řidič, který tudy projíždí poprvé nebo s nějakým novým autem.

„Jako Jihlavák jsem si už na to místo zvykl a najíždím na retardér pouze jednou stranou. Ale už jsem byl jako chodec svědkem, že si na něm pár řidičů spodek auta odřelo,“ řekl o zpomalovacím opatření v Křížové ulici řidič Martin Koloděj.

„Bylo by daleko rozumnější, kdyby to byl celistvý a reflexně označený zpomalovací práh, protože navíc ve tmě není moc vidět,“ doplnil muž, který má podle svých slov projetou republiku a nikde nic podobného neviděl.

„V tomto ohledu je Jihlava plná překvapení,“ podotkl Koloděj o ,přerušovaném‘ prahu ve vozovce. To přerušení je tam ovšem nutné proto, aby místem hladce projely nízkopodlažní vozy MHD.

Bez štrejchnutí projede auto se dvěma lidmi. Naložené už ne

„Jezdíme Křížovou ulicí často. Když jsou v našem autě maximálně dva lidé, můžeme projet, že máme část retardéru mezi koly. Když je auto více zatížené, drhli jsme plastovým krytem motoru zespodu, to je fakt,“ popsal vedoucí jihlavsksého odboru dopravy Ján Tinka.

Fotogalerie

Retardér za tmy není příliš vidět, z jedné strany je navíc značka blízko něj a řidič neznalý poměrů nemusí stihnout v šeru zareagovat.

„Není problém to posoudit, podívat se tam večer nebo v noci. Samozřejmě za umělého osvětlení. Podle toho se rozhodneme, jestli retardér opravdu není dobře vidět,“ řekl šéf odboru dopravy v Jihlavě.

Když odborníci usoudí, že by retardér měl být opravdu viditelnější, zvýrazní ho. Případně zařídí, aby byla více vidět značka upozorňující na jeho umístění na silnici.

„Nebo se dají udělat obě varianty dohromady. Samozřejmě ve spolupráci s policií, která zodpovídá za plynulost dopravního provozu. Podíváme se na to. Asi nebude problém nasvítit to,“ řekl Tinka.

Do označení retardéru mohou mluvit památkáři

Potíž je, že se retardér nachází v památkové zóně. „Řešili jsme třeba výsuvné sloupky v pěší zóně, na které jsme chtěli dát reflexní pásky. Byl s tím problém,“ poznamenal zástupce ředitele jihlavské městské policie Stanislav Maštera.

„V historických centrech památkáři dopravní značení nebudou omezovat. Nelíbí se jim, že je to tam přeznačkováno, že značky ruší vzhled historického jádra, ale to bychom to pak mohli všichni zabalit,“ pravil Ján Tinka.

Policisté nehody v Křížové ulici sice v poslední době nepamatují, ale na druhou stranu škodu na autě pod 100 tisíc korun řidič nemusí hlásit. „Pokud tam někdo prorazí auto, tak jen svou nešikovností nebo vyšší rychlostí. Ale to není důvod, aby nám to hlásil,“ dodal ředitel strážníků Jan Frenc. V Německu jsou podle něj podobné retardéry běžné.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Takto bylo nutné přepravit v letošní zimě stator na servisní prohlídku z...
Pátý blok Dukovan ovlivní i obchvaty měst. Obří komponenty musí projet

Stát sepisuje seznam silnic, které bude nutné vybudovat kvůli dostavbě jaderné elektrárny v Dukovanech. Figuruje na něm i obchvat Třebíče, pro místní zatím jen...  celý článek

Josef Stejskal v sedle koně Faiter Royal Bonanza nahání tele při soutěži ve...
Kvůli rodeu kovboj občas přetrpí i odřenou půlku těla

Telata poklidně přecházejí v rohu arény. V tu chvíli vjíždí tři kovbojové na koních a snaží se ze stáda oddělit vybrané kusy. Ve westernovém městečku Šiklův...  celý článek

Ilustrační snímek
Hrozilo, že most spadne. Nečekaně tak zavřel hlavní tah u Ždírce

Nepříjemné překvapení si Ředitelství silnic a dálnic nachystalo řidičům, kteří pro své cesty využívají hlavní silniční tepnu číslo 34 u Ždírce nad Doubravou....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.