Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audit ve firmě Satt odhalil chyby. Možná padne i trestní oznámení

  8:40aktualizováno  8:40
Žďárská teplárenská a telekomunikační firma Satt zváží, zda na základě forenzního auditu podá trestní oznámení na svého bývalého ředitele Josefa Žáka. Audit loni nechal zadat nový ředitel Sattu Petr Scheib.

Náměstí ve Žďáru nad Sázavou. | foto: Profimedia.cz

Část výsledků zpracovaných firmou BDO unikla na internet. „V tuto chvíli se k auditu nebudu vyjadřovat,“ řekl Petr Scheib.

Auditor poukazuje na to, že v ­roce 2008 v soutěži na dodavatele předizolovaného potrubí vyhrála společnost Isoplus, i když původně nepředložila cenově nejvýhodnější nabídku. Po ruční úpravě parafované Žákem se snížila cena z­ 610 tisíc na 425 tisíc korun.

Pravost uniklého dokumentu potvrdil předseda představenstva Sattu a místostarosta Žďáru Josef Klement. Město je v Sattu většinovým vlastníkem, Nové Město na Moravě a Velké Meziříčí drží necelých 15 ­procent, Dolní Rožínka má 8,5 procenta akcií.

„Představenstvo bylo s výsledkem seznámeno v lednu. Domluvili jsme se, že bychom rádi se závěry seznámili také dozorčí radu. Požádali jsme právní kancelář o výklad, jakým způsobem bychom mohli rozhodnout,“ uvedl.

Podle Klementa nedošlo k porušení zákona o zadávání veřejných zakázek z pohledu nadlimitních zakázek.

„Je to v mezích zákona, bylo shledáno pochybení vůči interním směrnicím. Ne vždy se pravděpodobně hodnotila nejlacinější zakázka, což na druhou stranu nemusí být špatně,“ říká místostarosta.

Trestní oznámení je jednou z variant

Únik interního materiálu Sattu na­ internet vzbudil rozruch ve firmě i v orgánech města. Kauzou se bude na nejbližším jednání zabývat představenstvo. Padne trestní oznámení?

„Je to jedna z variant, nechci to v tuto chvíli rozebírat,“ reagoval Klement.

Redakce kontaktovala i Josefa Žáka, ten se k auditu odmítl vyjádřit a zavěsil.

Kolem společnosti Satt bylo hodně živo v uplynulých dvou letech. Dlouholetý ředitel dostal výpověď v ­červnu 2014. Za strůjce svého odchodu pro MF DNES označil tehdejšího předsedu představenstva a místostarostu Jaromíra Brychtu a svoji náměstkyni a tehdejší místopředsedkyni představenstva Ivanu Lisnerovou.

Žák se pak s firmou soudil o ­právoplatnost výpovědi. „Došlo k­ mimosoudnímu vyrovnání. Snahou mojí i nového představenstva bylo ukončit předchozí spory a začít s čistým stolem, kauza se táhla několik měsíců,“ vysvětlil Josef Klement

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Voda pro Prahu - Vodní nádrž Želivka
Vodohospodáři chtějí omezit zemědělství kolem Želivky, obyvatelé reptají

U Želivky je krásně, ale téměř se zde nedá žít. To je pocit, kterému často propadají lidé, kteří bydlí v blízkém okolí vodní nádrže Švihov. A možná se ještě...  celý článek

Ivan Hanuš obdržel v Pelhřimově certifikát.
Rekordní putování dopisu má pokračování, tentokrát přišel z Ruska e-mail

Příběh nejdéle doručované poštovní zásilky v České republice pokračuje. Ivanu Hanušovi se ozvala neteř ruské lékařky, která před více než 28 lety poslala jeho...  celý článek

Jednatel firmy EFKO-karton Miroslav Kotík drží v pravé ruce karty s filmovou...
Nový Hurvínek v teniskách už se objevuje i ve společenských hrách

Do kin brzy zamíří nový film o Hurvínkovi. Stopy slavné postavičky míří poslední roky také do Nového Veselí na Žďársku. I tam – třeba na kartách – museli...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.