Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Koridor pro obchvat blokuje rozvoj firem. Stavba je přitom nejistá

  16:48aktualizováno  16:48
Třebíčští podnikatelé jsou zoufalí z plánovaného obchvatu města. Ten by měl vést napříč průmyslovou zónou. Stavební uzávěra v koridoru širokém 150 metrů totiž blokuje rozvoj firem. Může přitom trvat desítky let, než se silnice začne vůbec stavět.
Plánovaná trasa obchvatu města dusí v Třebíči firmy v průmyslovém areálu. Nemohou se rozšířit, jak by potřebovaly. (Ilustrační snímek)

Plánovaná trasa obchvatu města dusí v Třebíči firmy v průmyslovém areálu. Nemohou se rozšířit, jak by potřebovaly. (Ilustrační snímek) | foto: Reuters

Vytvořit nová pracovní místa? Tak to v třebíčské průmyslové zóně není vůbec snadné. Naopak, pro některé podniky je to téměř nemožná aktivita.

"Jakýkoli vlastník pozemku, který tam chce vybudovat nové haly nebo rozšířit haly stávající, se musí dotazovat na stanovisko Ředitelství silnic a dálnic a ŘSD kvůli tomu, že se pohybujeme v ochranném pásmu trasy budoucího obchvatu, všem dává nesouhlasné stanovisko," konstatoval třebíčský místostarosta Pavel Pacal.

Stopadesátimetrový koridor podle Pacala například lehce zasahuje do území První brněnské strojírny. "Oni měli peníze na rozšíření haly zhruba o patnáct metrů. Tuto investici ale ŘSD zamítlo," upozornil místostarosta Pacal.

A podobné problémy se v území kolem Průmyslové ulice kupí. "I nás se uzávěra týká a byli bychom rádi, kdyby byla odblokována," řekl například Ladislav Krejčí, jednatel společnosti Fokus-H, která patří k nejvýznamnějším distributorům obalových materiálů pro zemědělství v Česku.

Jiná trasa nemá potřebná razítka a povolení

Podle místostarosty Třebíče Pavla Pacala se může klidně stát, že v příštích patnácti letech se žádný obchvat - pro nedostatek peněz ve státní kase a jiné priority - stavět nebude, ale pak by ani firmy kvůli stavební uzávěře nemohly nic budovat a rozvíjet.

Radní navrhují, aby byl třebíčský obchvat veden po hranici Lorenzových sadů. Za studii k této nové variantě město Třebíč zaplatí zhruba 450 tisíc korun. Do územního plánu by se navrhovaná změna trasy obchvatu mohla dostat už v příštím roce.

Stavba samotná by ovšem byla už záležitostí ministerstva dopravy a Ředitelství silnic a dálnic. "Vím, že ohledně trasy obchvatu Třebíče byla jednání na ministerstvu. Diskuse je možná nad každým konkrétním návrhem. Jde hlavně o to, aby ve městě byl pro tento účel určený nějaký koridor a ten byl chráněný, aby se tam nic nestavělo," poznamenala ředitelka krajské správy ŘSD Marie Tesařová.

Zatímco současná trasa již byla projednána například s odbory životního prostředí a hygieniky, nová trasa by si tato razítka musela teprve získávat.

Termín, kdy byl se obchvat stavěl, podle Marie Tesařové zatím není na obzoru. "V rámci regionu Vysočiny to nyní není určitě prioritní investice," řekla. Peníze půjdou v příštích letech například na opravy dálnice.

"Obchvat vedoucí přes průmyslovou zónu by byl velmi nákladný." Pavel Pacal místostarosta Třebíče

Koridor připravený na obchvat dusí firmy na jihovýchodním okraji města.

Koridor připravený na obchvat dusí firmy na jihovýchodním okraji města.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

V kabině amerického bombardéru B-52 během cvičné mise nad Baltem
Americké bombardéry B-52 by při cvičení měly být jen tečkou na obloze

Od středy až do 12. září se bude konat mezinárodní vojenské cvičení Ample Strike 2017. Jsou do něj zahrnuty letecké základny u Náměště nad Oslavou, v Čáslavi a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Řidička narazila do auta a ujela, pak nadýchala skoro pět promile

Bezmála pět promile alkoholu v dechu měla řidička, která v pátek večer bourala ve Žďáru nad Sázavou. Od drobné nehody ujela, o pár ulic dál však zastavila a z...  celý článek

Na své cestě z Vídně do Prahy se v jihlavské restauraci Na Růžku pravidelně...
Byla neděle a Na Růžku zavonělo dvaadvacet bábovek

Letos na podzim uplyne 50 let od doby, kdy byla v Jihlavě zbourána restaurace Na Růžku, o níž je další díl seriálu Ta naše hospoda.. Podnik z roku 1916...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.