Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Megalomanské stavby nechystáme, říká staronový brodský starosta Tecl

  18:24aktualizováno  18:24
Ani jednou nevyhrál volby. Přesto byl už potřetí během posledních čtyř let zvolen starostou. Jana Tecla vynesly do komunální politiky volby v roce 2006. A hned se stal radním. O čtyři roky později už byl starostou a nyní ve funkci bude pokračovat i v dalších čtyřech letech.

Starosta Havlíčkova Brodu Jan Tecl | foto: Petr Lemberk, MAFRA

„Před deseti lety mě ani ve snu nenapadlo, kde za tu dobu budu. Když jsem se v roce 2004 bavil s Janou Fischerovou a říkal jí, co by mohlo být ve městě jinak, poradila mi: Buď se dej do politiky, nebo se o tom hádej v hospodě. Vybral jsem si první možnost,“ líčí staronový brodský starosta.

Pane starosto, vy jste vlastně během čtyř let byl zvolen starostou už potřetí...
Je to tak, začínám už své třetí období ve čtyřech letech. To první bylo jen na několik týdnů, když má předchůdkyně Jana Fischerová odcházela do Poslanecké sněmovny.

Kdo byl zvolen do vedení brodské radnice

starosta: Jan Tecl (ODS) 1. místostarosta: Čeněk Jůzl (KDU) místostarostka: Ivana Mojžyšková (ČSSD) místostarosta: Libor Honzárek (TOP 09) radní: Zbyněk Stejskal (ODS), Ivan Kuželka (Broďáci), Tomáš Hermann (Společně pro Brod)

Tenkrát jedna tvář ODS nahradila druhou tvář ODS. Ale před čtyřmi roky ani letos jste volby nevyhráli. Jak je to možné, že z ODS, která skončila druhá a třetí, vzešel starosta?
Pravda. Svědčí to o tom, že je vždy nezbytné utvořit partu lidí, kteří mají zájem vést radnici. Proto se stalo, že vítěz voleb nedokázal koalici utvořit a situace se vyvinula tak, jak se vyvinula.

Zároveň v obou volbách zvítězila opozice. Přesto skupina lidí vládnoucí na radnici s většími či menšími obměnami stále pokračuje. Co si z toho má volič vzít?
Tohle jsem si ani neuvědomil. Je to spíš otázka pro politology. Jak jsem říkal, parta lidí, která se vytvořila, se dokáže dát dohromady. Komunální volby jsou o osobnostech a o tom, jak spolu dokážou spolupracovat, nikoliv o stranách.

Osobností v Brodě je taková spousta, že dokázaly vytvořit jedenáct kandidátek. Není to na město velikosti Brodu moc?
Méně uskupení by bylo určitě vhodnější pro utváření koalice. Ale myslím, že i takhle roztříštěné je to v pořádku. Volby dopadly tak, jak chtěli občané, byly demokratické.

Máte za sebou čtyři roky prakticky v totožné sestavě, v jaké jste byli nyní zvoleni. Co považujete za to hlavní, co jste v minulém období dokázali?
Je to obytná zóna Rozkoš. Umožnit občanům výstavbu rodinných a řadových domů byl náš velký úkol a povedl se splnit. Jestliže se má městu dařit, musí mít lidé možnost postavit zde dům. Napadla mě i cyklostezka do Šmolov či rekonstrukce smuteční síně. A zmínil bych i jednu věc, která není vůbec vidět.

Co to konkrétně je?
Je to schválení investičního záměru jihovýchodního obchvatu. Byl to významný krok pro to, abychom měli za pár let obchvat. Můžeme začít vykupovat pozemky.

Doprava je největší problém Brodu. Existuje nějaké rychlé řešení, jak to během čtyř let zlepšit?
Musíme postupovat v tom, co jsme si naplánovali, dotáhnout obchvat, kde začíná výkup pozemků. Budeme při tom jako město pomáhat, aby to šlo co nejrychleji. Můžeme dělat i drobná opatření, ale obchvat je zásadní věcí. Druhým opatřením je třeba rozšíření velké světelné křižovatky u Hotelu Slunce o odbočovací pruhy.

Každý rok město paralyzuje velká dopravní stavba. Akce jsou naplánované i na příští rok. Bude ve vašem volebním období rok, kdy řidiče v Brodě nebudou trápit kolony a uzavírky?
Na příští rok je naplánována rekonstrukce mostu přes železnici v Humpolecké ulici. Osobně nepředpokládám, že ve stejném roce dojde i k rozšíření křižovatky u Hotelu Slunce, že to bude až v roce 2016. Zatím vím o těchto dvou zásadních omezeních. Další zatím neplánujeme. Ale je možné, že něco podle aktuálního stavu přibude.

Jak vy to vnímáte? Lidé si stěžují na uzavírky, ale opravit silnice se prostě musí...
Jestliže něco je v tak havarijním stavu jako most v Humpolecké ulici, nedá se o tom diskutovat. Mrzí mě, že lidem komplikujeme život. Letos to bylo velmi výrazné. Na druhou stranu teď jsou ulice opravené, nové, přibyla parkovací místa, zlepšil se vzhled, udělaly se nové sítě. Plusem to pro město je.

Další diskutovanou věcí je Smetanovo náměstí. Jak bude vypadat za čtyři roky?
Na to nedokážu odpovědět. O tom rozhodne, zda se nám podaří získat peníze na spolufinancování. Momentálně řešíme první a ne zcela zásadní opravy. I když jsme si vědomi, že to vyvolá, stejně jako u Havlíčkova náměstí, emoce, chceme, aby se lidem líbilo. Stejně jako dnes právě Havlíčkovo náměstí.

Jsou tyto dvě oblasti vaší prioritou pro další čtyři roky?
Mojí prioritou je to, aby za námi byla za čtyři roky vidět dobře vykonaná práce a aby občané hodnotili činnost radnice pozitivně.

Co konkrétního by k tomu tedy mělo přispět?
Určitě je to Smetanovo náměstí. Chceme opravit další ulice, postavit parkoviště u smuteční síně, vylepšit budovy základních a mateřských škol. Také chceme dokončit opravu Staré radnice. Megalomanské stavby nechystáme, spíš praktické věci pro zlepšení kvality života.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

V kabině amerického bombardéru B-52 během cvičné mise nad Baltem
Americké bombardéry B-52 by při cvičení měly být jen tečkou na obloze

Od středy až do 12. září se bude konat mezinárodní vojenské cvičení Ample Strike 2017. Jsou do něj zahrnuty letecké základny u Náměště nad Oslavou, v Čáslavi a...  celý článek

Nové slámové hřiště ve Žďáře nad Sázavou.
Autor soch z betonu vytvořil atrakci pro děti. Stačilo 60 balíků slámy

Novou atrakci dostaly na konci prázdnin žďárské děti. Novinkou pro tradiční Slavnosti jeřabin je slámové hřiště v parku na Farských humnech. Prolézačky a...  celý článek

Požár v jihlavském Kronospanu zastavil výrobu na několik dní a způsobil škody...
Sobotní požár v Kronospanu zastavil výrobu a způsobil škody za miliony

Odstraňování následků sobotního požáru v jihlavské firmě Kronospan OSB si vyžádá několikadenní odstávku výroby. Producentovi dřevotřískových desek pro...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.