Richard Auer, jednatel společnosti Mann+Hummel Service

Richard Auer, jednatel společnosti Mann+Hummel Service | foto: Petr Lundák, MF DNES

Absolventi na venkově vydrží rok dva a odchází zpět do Prahy nebo Brna

  • 6
Titul Progresivní zaměstnavatel regionu získala v letošním roce na Vysočině společnost Mann+Hummel Service z Nové Vsi na Třebíčsku. Do svých řad nabírá třeba i pracovníky, kteří ovládají portugalštinu. Největší poptávka je ale nyní po vývojářích a „ajťácích“, říká jednatel firmy Richard Auer.

Mezinárodní koncern Mann+Hummel se specializuje na výrobu filtrů pro automobilový a strojírenský průmysl. Po světě má více než 16 tisíc zaměstnanců. Celá řada aktivit pro tento koncern je přitom zajišťovaná z Nové Vsi u Přibyslavic - obce na Třebíčsku, v níž žije jen zhruba 230 obyvatel. Společnosti Mann+Hummel Service šéfuje 41letý Richard Auer.

Na vyhlášení ankety Zaměstnavatel regionu jste zmínil mimo jiné, že vaše centrum sdílených služeb je svým způsobem unikát. V jakém směru?
Máme neuvěřitelně široké spektrum služeb. Neděláme jen klasické účetnictví nebo telefonické call centrum. Máme oddělení personálních služeb, oddělení informačních technologií a SAP, obrovskou výzkumnou a testovací laboratoř, vývojové centrum, designéry. Toto spektrum služeb nás nutí k tomu, abychom do personální oblasti hodně investovali. Abychom se věnovali školám, univerzitám i školkám. Děláme i se zaměstnanci různé projekty a rozvíjíme jejich dovednosti.

Co pro vás znamená, že sídlíte na „venkově“ - v Nové Vsi u Třebíče?
Sehnat tam kvalifikované pracovníky je nesmírně těžké. A já jsem i proto rád, že jsme u odborné veřejnosti hodnoceni v personální oblasti takto dobře. Ceny pro Zaměstnavatele regionu si hodně ceníme.

Jak to vypadá u vás s náborem nových zaměstnanců v letošním roce?
Máme nyní něco přes 250 zaměstnanců a aktuálně máme otevřených 30 nových pracovních pozic.

Koho sháníte?
Jsou to hodně profese vytvářející vysokou přidanou hodnotu - vývojáři, specialisté v systému SAP nebo na informační technologie. Hledáme lidi kvalifikované s vysokoškolským vzděláním a s perfektní znalostí cizích jazyků.

Výsledky Top zaměstnavatelé v Kraji Vysočina

Zaměstnavatel regionu do 5 000 zaměstnanců:

Valeo Compressor Europe Humpolec

Progresivní zaměstnavatel regionu do 500 zaměstnanců:

Mann+Hummel Service

Nejžádanější zaměstnavatel mezi studenty VŠ:

Bosch Diesel Jihlava

Pozn: Další informace o anketě jsou na www.zamestnavatelroku.cz.

Vrací se na Třebíčsko třeba lidé z vysokých škol v Praze a Brně nebo k vám přicházejí i z jiných regionů?
Snažíme se, aby se absolventi vysokých škol z velkých měst vrátili k nám na Třebíčsko. Je to ale těžké, dostat sem někoho z Prahy, Brna nebo Ostravy. Sice se nám to někdy podaří, ale stává se, že absolvent vydrží jeden nebo dva roky a odejde zpátky do Prahy.

Co s tím?
Na základě této zkušenosti se snažíme lákat zpět do regionu Třebíčany.

Teď se v Třebíči diskutuje o budoucnosti tamní Západomoravské vysoké školy. Mají tam problémy s nedostatkem uchazečů. V Jihlavě se zatím jen debatuje o výstavbě moderního kampusu pro technické obory. Je to cesta, která by pomohla zaměstnavatelům, aby na Vysočině fungovaly dvě vysoké školy cílené hodně na technické či IT obory?
Byla by to cesta, jak eliminovat nedostatek pracovních sil v technických oborech a „díru“ na trhu práce pokrýt. Ale vysokým školám v Třebíči nebo Jihlavě bude trvat dlouhou dobu, než se jejich reputace zlepší. My například vůbec nespolupracujeme s vysokou školou v Třebíči, protože s tím máme špatnou zkušenost. Spolupracujeme s vysokými školami v Praze a v Brně a snažíme se Třebíčany natáhnout zpět.

Pokročilo jednání o vylepšení dopravního napojení průmyslové zóny v Nové Vsi na hlavní silnice?
Dopravní infrastruktura je zatím katastrofální, hlavně v té naší průmyslové zóně v Nové Vsi. Zlepšení je běh na dlouhou trať. Snažíme se vyvíjet tlak na kraj i úřady v Praze.

Co je cílem?
Aby se sem napojila nějaká větší silnice. Stávající silniční spojení vyhovovalo před 30 nebo 40 lety, ale to tu byla jedna firma se 150 zaměstnanci. Dnes je zde průmyslová zóna se zhruba 2 500 pracujícími a to dopravní napojení absolutně nevyhovuje. Jak pro kamionovou dopravu, tak i zaměstnance, kteří už měli několik nehod. Máme podporu z CzechInvestu a před třičtvrtěrokem u nás byl premiér Sobotka, také jsme mu předali výzvu ke zlepšení situace.

A řeší se v tomto směru něco?
Projektová dokumentace na přivaděč k naší firmě se v současné době zpracovává. Vidíme tedy nějaký posun za poslední rok, ale pořád to není ono. Je to běh na dlouhou trať.